God Morgon 9 oktober.
Hej i mörkret! Har en vecka med mycket arbete framför mig. Vikarierar på ett ställe, sedan blev en arbetskamrat sjuk så jag hoppar in lite där också, plus mitt eget jobb. Men det ordnar sig väl :)
Dottern är snorig och lite febrig, så hon skall inackorderas hos mormor och morfar idag. Inte helt fel att ligga och vila tillsammans med en liten tax när man är hängig. Hon kanske hämtar in några kattungar och lägger under täcket också ;)
Ha en bra dag!

God morgon!
Det ser ut att bli kanonväder idag!
Här sitter jag med fem barn hemma idag, alla mer eller mindre sjuka - allt från rinnig näsa till ordentlig snuva och ganska hög feber samt halsont. Jag måste se till att ta mig till apoteket och hamstra ett par flaskor Alvedon. Jag har en känsla av att det kommer att gå åt.
Så där sprack mina planer på att skura rent alla golven i lugn o ro idag… Att städa medan fem barn far genom huset med sina respektive leksaker och prylar är bara dumt, det framkallar enbart vansinnesutbrott. Lika bra att skjuta på det. Kanske man skall vara tacksam för iofs, då kan jag ju bänka mig här, eller på soffan o gossa med ungarna hela dagen ist.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

God Morgon!! ( Fast egentligen Gónatt ) Har jobbat o måste sova en stund. Här ligger dimman tät, men jag skymtar hästarna i alla fall. Ser ut att bli en fin dag!
#0 Jobba lugnt! Hälsa Cecilia att hon kryar på sig! Blev väl lite blöt om fötterna häromdan…..
God morgon!
Höstens första natt med minusgrader! Brrr!. Älgjakten börjar idag. De ser ut att få en toppendag i skogen alla jägare. Solen är på väg hit och själv ska jag ut och bädda i boxarna så är allt klart tills hästarna skall stallas in. Hoppas veckan blir fin så de kan gå ute lite till. Det ser ut som de bytt revir - jägarna i år så därmed slipper man jakten precis i skogen intill oss iaf.
Fick hem halm igår. Alldelens guldgul var den. En positiv överaskning då alla klagar på att halmen är så dålig i år.
Gomorron. Yngsta dottern har bytt sitt "gojjon" till ett "gomorron"
. Lite hosihacki från oss illihopa i familjen. Attans vad mörkt det var när vi klev upp vid sextiden imorse, tog lite sovmorron imorse. Ångrade det när vi precis skulle gå till bilen och stora tjejen upptäcker att hon vill ha vantar på sig. Försökte rota fram ett par i en låda som inte sett dagens ljus sedan förra vinter. MORR…
#1 Försök att få nån läkare på VC eller var du nu har kontakter att skriva ut en literflaska Alvedon, MYCKET billigare och räcker lite längre också om man ska ge 12,5 - 15 ml per barn och gång… Krya på er.
Första natten med minusgrader burr burr burr. Men solen lyser så skönt och det är bra mycket bättre än regnet.
God morgon
Ytterligare en underbart solstrålande dag fast kall imorse. Ja nu får man inte glömma att ropa "jag är INGEN älg" då jägarna håller till runt knutarna. Brukar retas med "gubbarna" och påpeka att "ni skjuter ju på allt som rör sig" Får väl höra från "gubbe" och son om de fäller någon av skogens "konung" under dagen.
Annars är det "vetten" jag inväntar för vaccinering idag.

God förmiddag
Jag är också hemma med sjuka barn, men dom sitter framför videon och mamma passar på att sätta på datorn ;-)
Solen skiner och det är en underbar men lite kylig höstdag. Idag börjar älgjakten, iaf här i Tärnsjö. så nu är det bäst att hålla sig från skogen.
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Orolig morgon. I morse gick kenneth till lättakuten för ont i magen som han har sen en tid tillbaka kom hem med en remiss till medakuten för att undersöka hjärtat fick åka på en gång. Oroligt värre!

#8 Va?! Men jisses! Är han på Danderyd?
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

#9 Ja

God eftermiddag får jag väl säga då , här är det lite mulet men inte kallt i allfall..
God eftermiddag!
Har precis vågat mig ut en sväng med en av hästarna men höll mig till asfaltsvägar - känns tryggast så! Kallt är det också, bara 9 grader just nu, mötte flera jägare som var på väg hem för att fylla på termosen med något varmt och hämta mer kläder! 
#8 Hoppas verkligen att det inte är något allvarligt.