Hur firar ni nyår?
Hur firar ni nyårsafton? Själv sitter jag på jobbet och går av klockan 8 i morgon bitti, arbetsgivaren bjuder på mat så det är hur mitt nyår ser ut i år 
(Antar att de flesta svarar i morgon, är nog inte många som sitter vid datorn vid den här tiden…)

Jag firar nyår vid datorn 
. Maken ligger ovanpå sängen i rummet bredvid och barnen står på balkongen och tittar på fyrverkerierna som alla andra skjuter upp.
Vi är hemma. Ungarna ville ha Tacos som nyårsmat, så det har vi ätit så vi är proppmätta.
En nyår i min smak, hemma i lugn och ro
.

Hemma med Kenneth och dotter med familj och gör inget speciellt.
Lungt och skönt.
Här är en som sitter vid datorn… Har precis varit ute och tagit in pållarna och sen skålat in det nya året med maken - alkoholfri cider…
Jag och barnen var inne i stan och tittade på det stora fyrverkeriet som ena lokaltidningen står bakom, tidigare i kväll. I övrigt är det som vilken dag som helst.
Nu får man väl önska god fortsättning på det nya året!

Gott Nytt År säger jag med som sitter vid datan lite till o från.
Har precis varit ute med vovvarna och kollat in alla som smäller på lite avstånd. Nu har jag som tur är inga skotträdda vovvar, har faktiskt aldrig haft det heller av någon konstig anledning, inga hästar heller är rädda.
Annars är det typ som en vanlig dag 
Gott Nytt ÅR! Nyss hemkommen från firande hos vänner. Självklart måste jag kolla datorn innan jag får ro att lägga mig ;-)
Vi åt klassisk festmat med potatisgratäng och fläskfilé. Panacotta med hallon till efterrätt och sedan följde ostbrickan. Vid tolvslaget var alla ute och såg på raketerna, utom jag som stod i fönstret med bebisen Svea. Skönt att få vara inne, vi hade 6 minus!

Traditionsenligt hemma hos mor och far med god mat (fylld avocado, oxfilé och hasselbackspotatis följt av kladdkaka, hallon och grädde…mmmm) och kortspel en bit in på nya året.
Hästarna stängdes in tidigt, två med bomull i öronen. De var ändå lätt stressade när vi nyss kollade till dem… Varken jag eller de är några fan av fyrverkerier!
Dessutom var det mycket finare på teven. 
Har firat mestadelen i stallet med vissa undantag av att springa in och kolla hundarna.
God fortsättning till er alla.
Vi firade i Götenes kommun med fyrverkeri kl 16 !
Kanonhäftigt var det. Underbart fyrverkeri!
Efter det, potatisgratäng, älgstek, svampsås.
Glass med stekta bananer i sirap
Ostbricka
Har fått rapporter från min lillebror som ställer upp och är djurvakt i natt eftersom både jag och mamma jobbar. Hingstarna som går på lösdrift stod lugnt och åt sitt hö trots att det smälldes av raketer runt omkring dem - skönt!
Hunden älskar nyår och springer efter raketerna (som är högt uppe i luften och långt bort), skäller som en tok, tydligen finns det på videofilm nu 

Vi har firat hos min äldsta syster i Laholm , Birgitta och hennes man , god mat och jag kör som vanligt och de andra dricker gott, smäller av lite raketer hennes hästar är inte oroliga och vad jag vet så har nog aldrig mina heller blivit rädda och hunden han sover igenom allt *S* är ju alltid lite lugnare på landet.
Precis hemkommen det är väl så att det alltid blir väldigt sent när vi är hos syrran ;-)
Min JR är skotträdd, pudlarna inte, så vi var tvungna att fly! Vi bor så nära samhället att det låter som en artillerield inpå knuten. Det är konstigt med Fannys skotträdsla. Ljudet från tvn brydde hon sig inte om, vi såg ettans tröga nyårsvaka, men avlägsna smällare reagerar hon på. Trots att det var tre andra icke skotträdda hundar med, var hon jätterädd!
Jag har dock aldrig haft, eller hört talas om, skotträdda hästar, förutom nu, PP!
Och så ska man vara väluppfostrad och säga:
GOD FORTSÄTTNING!!!
En härlig hemmakväll med sambo och barn, På dagen var vi hemma hos svärföräldrarna och åt fin middag. På kvällen hade min dotter bestämt att vi skulle äta tacos och chokladpudding. Inga smällare här, butiken var ju stängd när vi skulle köpa. Men det var vackert att titta på andras raketer. Här har vi inga djur som är rädda för smällare, vi har skjutbanan en bit hemmifrån.
GOD FORTSÄTTNING ALLA!

Här firades inte nyår riktigt. Somnade framför tv:n. Vaknade till kl 22, skålade i Pommac och gick upp och lade mig. Sov gott till kl 6 imorse :) Skönt!
Önskar alla en god fortsättning!
Angående fyrverkerier så har jag haft turen att först hyra stall i en by befolkad av enbart pensionärer i 8 år och sen köpte vi en gård i en by med liknande sammansättning… Men för två år sedan var det en barnfamilj som hyrde en av granngårdarna och de var glada i raketer. Efter 16 raketfria nyårsaftnar hade jag inte en tanke på hur djuren skulle kunna reagera på raketer, men när grannarna började avlossa sin arsenal bara 100 m från fårens hage så var det VÄLDIGT nära att jag hade en skock förvirrade panikslagna tackor på rymmen… Och ytterligare drygt 100 m från grannarnas raketer rusade hästarna runt i hagen - iofs inte omöjligt ledda av en halvblodsfröken som kan ha blivit överlycklig över att ha fått en anledning att busa…
I år har det varit raketfritt igen och det är så skönt att inte behöva fundera på saken. Det finns ju också brandfaran att tänka på, bekanta till mig fick ladugården nedbränd för ett tiotal år sedan, med ett stort antal grisar och "nötter" innebrända.
God fortsättning!
Vi firade hemma med goda vänner. Vi har en hund som är livrädd för smällare så hon lämnas inte ensam över nyår. Killarna sprang en hel del när det smällde dock inte hysteriskt utan mer joggande.
Jag är inte alls glad för smällarna, men accepterar att dom finns. Jag är helst hemma på nyår så jag kan ha koll på mina djur.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Jag firade nyår på ett maskeradparty med alla mina vänner!! Eller nästan alla
Låg i min säng 05:30 i morse
En lyckad fest och många roliga utklädnader!
Bifogar en bild på mej som Tingeling, jag och mamma sydde klänningen i måndags!
Delad glädje är dubbel glädje :)
#16 Guuud så snygg ! ! ! ! Du kan väl se ut så där på nästa halloweenutställning, som motvikt till alla "döskallar"!!

# 16 Va fin du var i den, verkligen bra gjort & få till en sån fin klänning.

Min nyårsafton firades på jobbet
Bjöd hem mor o far på 3 rätters middag. Krämig svampsoppa, lammstek med rödvinssås samt hasselbackspotatis. Till efterätt blev det hemmagjord gräddglass, päron och hallonpuré = mums.
Sen spelade vi lite spel och vid tolvslaget gick vi ut och skålade in det nya året. Hästarna var relativt lugna. Endast när närmsta grannen skjöt sina raketer sprang de lite annars brydde de sig inte så mkt.
Vår gammelhund är ganska rädd för smällare och raketer medan den andra försöker hoppa upp i himlen och skrämma iväg dem med sitt skällande :-)
#16-17 Wao vad fin du var o vilken bild på rakten!
Vi firade hemma m vänner , 9 vuxna o 11 barn..
vi bjöd på välkomstdrink(drinkix från Santa maria, limesmak), sen toast skagen t förrätt, helstekt kalv, potatisgratäng, sallad o rödvinssås t varmrätt o marängsviss t efterrätt..samt en massa godis..mmmgott.
Mga raketer blev skötna o hästarna höll sig relativt lugna inlåsta i lösdriften m lampor tända o radion på. Dem var dock glada o få komma ut kl 01.20 när det lugnat ner sig ute m smällandet..
GOTT NYTT ÅR ALLA!!!!
jag firade mitt nyår inomhus med hundarna, ingen tycker om raketer. så vid två tiden när alla runt omkring slutat med sina raketer kunde man gå och lägga sig. hästarna fick gå ute som vanligt eftersom stallet ligger avsides och ägaren inte skjuter raketer så var det ingen fara för dem. :)
# 18, 19 22 Tack!! Det var riktigt roligt att få vara utklädd! Tror det blir lite väl kallt att ha denna utstyrsel på Halloween 
Här kommer en bil på Batman-gänget!
Two Face, Poison Ivy, Batman och Jokern!
Delad glädje är dubbel glädje :)

Nyår firades tillsammans med bland annat ett par av mina bästa vänner. Trevligt sällskap, god mat och vackra raketer samt ett par snapsar och groggar och champange vid 12-slaget, alltsammans gjorde att kvällen blev kanon. Halv sju på morgonen somnade jag, klockan nio började värden städa och jag vaknade men var knappast utvilad. Sent igår eftermiddag kom jag hem och sedan tillbringades resten av eftermiddagen/kvällen på soffan och min bror och jag firade årets första kväll med att titta på tv och äta pizza.
#16 Vilken fin klänning!
God fortsättning!