GOD MORGON 4/1-09
Steg upp vid 6tiden till -17 brrrrr, samt ca 1 dm nysnö som ramlat ner. Det blev till att elda på i stora pannan + vedspisen och kakelugnen DIREKT…..sedan ut och morgonfodra inne, vilket inte pållarna är vana vid, men JAG tyckte de kunde vara inne ett tag till. Sedan in och njuta morgonkaffet vid vedspisens mysiga sprakande. Dagen får väl ägnas åt mestadels inomhusgöromål, ev. en tur senare till IKEA, OM bilen vill igång
Ha en bra dag!
God morgon!
Har varit en orolig natt igår smet de minsta hästarna ut på åkrarna, när jag tog in dom så tyckte jag att Hessa såg hängig ut. Jag började ana oråd, hon skrapade med hovarna och slog sej mot magen, så det var att ut och promenera med henne tills hon piggnade till och bajsade var beredd med telefonen ifall vet var tvungen att komma. Så jag har inte sovit mycket inatt. Jag har förstått att dom kan få kolik av fruset gräs. Men idag är hon pigg igen och busar i hagen som vanligt. Hoppas dom stannar i hagen idag.
Ha en bra dag alla!
Godmorgon!
Här har vi -18,3 nu och jag tror jag fryser ihäl snart!
#0 Mina åkte ut vid 7 så jag fick mocka och göra klart. Nu får jag anlita ngn under dagen att ta in dom stackars djuren ist. JAG HATAR KYLA!
Har faktiskt haft ledigt från hus, hem och kastruller sen i fredagsmorse. Jag har varit nere i vår lägenhet i Uppsala och mysit med man & son. Grabben har spelat cup och jag har sett på hockey, gjort stan (IKEA oxå) fixat presenter åt två av barnen som fyller år i januari. Tänk va skönt det är att bo i lägenhet, slippa elda och bara gå utanför dörren och ta bussen dit man vill
… Jag gav faktiskt maken chansen att släppa landet för att bli stadsbo, men det ville inte han. Så nu vet både han och jag vad som gäller: Hästar och ett liv på landet.
.
Nu ska jag ta mig till jobbet, har provstartat bilen och den ville vara med i dag ochså, tack och lov. Ha en bra dag!!
Godmorgon,
Är sjuk idag. Vet inte riktigt vad jag ska göra, ska kolla igenom alla annonssvar jag fått iallafall, var en rejäl hög när jag satte på datorn.

God morgon
Här i Borås var de -12 grader på morgonen. Som tur var så hade jag sovmorgon idag så jag kröp tillbax i varma sängen igen. Hästarna kom ut vid 8 tiden. Dom ska vara ute som vanligt idag. Dom har mkt halm i hagen att äta så de mår gott av att vara ute. Ska försöka hinna med lite vagnsträning med ett av stona och lite sel och träns träning med den andra. Sanne kommer ut en sväng och ska kolla lite på hästarna och tjöta lite. Kanske kan få lite fotohjälp me kanske ;)
Ha de skönt i solen idag. Men glöm inte mössan ;)
God morgon från ett kylslaget Dalarna! - 27 grader och en massa snö! Solen är på gång så man får hoppas den värmer gott!
Nu får kylan ge med sig så man kan vara ute och göra något vettigt. I dag blir det det nödvändigaste och så kommer veterinären och ska vaccinera.
Ha en bra dag! 

God förmiddag.
Inatt har jag inte sovit mycket minsta sonen har blivit sjuk, vi var på fest igår och jag anade att det var på gång när man såg honom, barnen gick hem tidigare och då han hade somnat direkt när de kom hem så visste jag att något var fel mycket riktigt han vaknade lite senare med 39,7 Graders feber hm så jag har inte fått sova så där jättemycket , sen när man precis är på väg att somna vid halv 7 tiden i morse då kom sambon hem från festen *S* .
Men ha en trevlig dag alla andra själv ska jag försöka gå ut en stund lite senare .

God förmiddag!!!
Jag är skit trött o kallt är det. Stallet är iaf mockat o hästarna ute.
Det blev lite sent igår, vart bjuden till Bluemull för lite hästsnack o god mat. Tack Hans o Märta för det. Kom i säng vid 4 tiden i morse o upp halv 7, så nu ska jag sova lite middag tänkte jag.
Annars har jag inga planer för dagen.
Ha en bra dag i kylan allihop!!!
god kväll
Fy så kallt det är, jag fryser så jag håller på att dö. Dock har jag det hellre så kallt än milt och regn.
Har inte gjort många knop idag mer än vattnat hästarna med genom frusna slangar.
Började bli kry från förkylningen men efter en heldag ute så har jag nu svinont i huvudet och är jättetäppt igen. Misstänkter bihållsinflammation.
Önskar er en fortsatt kall och bra kväll.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
God kväll!
Vaknade i morse vid 8:30 och ute var det -21 grader. Fort ut till hästarna som inte verkade särskilt tagna av kylan (de fick sin nattranson med hö kl 01:00) och ge dem dubbel ranson med hö samt bära varmvatten.
Nu är -20 ute och jag hoppas det inte blir nå kallare nu.
Man kan ju knappt vara ute. Hade tänkt gå långpromenad med en av ungstona men det fick jag hoppa över.
Skönt iaf att det är vinter men det behöver ju inte bli så satans kallt för det.