Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: utställning
Läst 955 ggr
Midlingur
0

Två hästar i samma klass

Vad gör man om man har två hästar som ska visas i samma klass? Kan en vän till mig visa den ene?

Och vad händer om ponnyn visar sig vara högre/mindre än vad som angetts i anmälan?

Milla
0

hur gamla är dom? du behöver inte uppge någon mankhöjd på unghästar.

Du kan göra som så att du själv visar dina hästar, men har hjälp av en kompis att hålla den ena hästen medans du visar häst nr 1.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

zettan
0

Jag kommer ha 2 hästar i samma klass i år och då kommer jag få be ngn gå i ring med den ena. Men jag kommer visa båda själv.

Miija
0

Du kan ha någon annan att visa din häst, det måste inte vara ägaren.

Annette
0

Så har jag haft det hela 2008 Flört. Visade treårsston som gick i samma klass direkt efter varann. Någon annan får gå på ring och när det är dags att visa får man byta snabbt.

Midlingur
0

#1 3 år i år.

Men alltså, nu minns jag inte hur en utställning går till… Man går runt i ring allihopa, sedan står de på rad och man får gå fram en och en framför domare?

Annette
0

#5. Man kan stå på rad eller gå ut ur ringen vid den enskilda bedömningen, det kan vara lite olika.

Treåringar mäts vid utställningarna.

Midlingur
0

#6 Okej, det löser sig nog :)

Midlingur
0

Fler frågor:

Hur lång tid beräknas var klass ta? Hur långt innan tycker ni är lämpligt att vara på plats?

När klassen är slut och vinnaren utropad - då är det okej att åka hem direkt, eller man ska vänta på prisutdelning?

AnnaLundin
0

OM jag inte minns galet så brukar man räkna 10 ponnyer i timmen ungefär, så det är bara att räkna.

När din klass är slut får Ni er kritik och era priser. Om din ponny är klassvinnare och har tillräckliga poäng så får du tävla om championat i slutet av dagen, annars är det bara att åka hem om man vill det.

ThiffannyJ
0

#8 Var i god tid innan, man vet aldirg om det är många strykningar!

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com