Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 1387 ggr
Hanna-D
0

Konstiga priser

Inspirerad av Millans tråd. Vad är det konstigaste/roligaste priset du fått på en utställning?

Underbar
0

Konstigaste vet faktiskt inte

Roligaste är klassvinnarrosetten så stor :D

SofieN
0

Jag fick ett par strumpor i barnstorlek när jag var med i en bruksklass för seniorer, jag som inte har några barn :)

Bästa och roligaste är en rockard som jag vann på Jubilumsutställningen i rättvik för ett par år sen, fick även en fin liten tavla med shettisar på då som jag tycker är riktigt fin.

AnnaLundin
0

*försöker minnas*

Det konstigaste jag kommer på är en grimma i Cob-storlek på en shettisutställning…

Ellinor Johansson
0

Min brorsdotter vann en hoppklass på sin ponny när hon var 8 år.  

Alla placerade fick två förpackningar bindor.

Kris_J
0

#4 man skall alltid ha god framförhållningOskyldigFlört

Jag gillade inte att få hederspris som var reklam från ett slakteri, det störde mig.

Veritas odium paretFörvånad

[Teddy]
0

När jag vann en klass på RKS tävling på riks i Vaggeryd fick jag en rosett och en turistkarta över Vaggeryd.

exitingsvillemo
0

Jisses vilken blandad kompott med vinster =)

Hovgarden
0

Konstigaste priset… nja kanske inte såkonstigt men för mig ointressant, hårgeler a la konstigt värre försökte använda men de var värdelöst…

Finaste…Ett träns o stor rosett

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Carita
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Konstigaset var en liten tavla med en fisk på.

Roligaste är championrosetterna och täckerna till dem.

Det finaste får helt klart bli hederspriset som bästa valack (tror jag) i Mantorp en jätte fin linneduk som passade perfekt på mitt bord :)

Charlotte-J
0

Det konstigaste jag fått var en röd plastvisp.

Det roligaste jag fått var en handgjord häst i halm med sadel och allt på + den Championrosett jag även fick då. Fick ett 6-pack saftglas vid samma tillfälle som fortfarande används och det är 5 år sen vi vann det.

Amor vincit omnia Kyss

UG
0

På en utställning på Rockelstad fanns det många bruksklasser, brukschampion och res. brukschampion skulle koras när poängen räknades samman. Till min stora glädje blev jag brukschampion res. Till pris fick jag en mugg med ett gråtande djur på, med texten "bättre lycka nästa gång"

stallmagic
0

Min datter fikk 6 likørglass da hun var med på ponnitrav, 8 år gammel.

og i pressisjon vant hun og fikk en reklame t-skirt for diplom-is

Fineste gevinst hun har fått var rutete ulldekken i rett størrelse!

[Anna-N]
0

Konstigaste vet jag inte men en rolig och annorlunda sak som vi fick var en stor korg med färska championjoner när vi blev champion en gång. Behöver man säga att man blev trött på championjoner…Flört

Maliiin
0

Jag fick en huva från Agria på en tävling. Jättefin! Men problemet var att det var storlek full och det kunde ju inte precis min shettis ha. Va bara shettisar på den tävlingen.. Men syrran blev ju glad då hon har en c-ponny som kunde ha denTungan ute

Johanna-Granberg
0

Det konstigaste är nog en röd freesbe.Förvånad

VeronicaP
0

en del konstiga priser har det ju blivit,

Har fått precis som Anna när Manda gjorde sitt 3 årstest en Fullstor grimma hm tur man hade stora hästar.

Har även fått en laser pekvisare till datorn hm vad jag nu ska ha den till.

Dottern fick även en gång en vinkaraff när hon kom 2:a på travet *ler* ger ju lite dåliga vibbar kanske.

Har många fler exempel

[Croneld]
0

Jag har inte fått några speciellt konstiga priser, men förbrukningsartiklar till häst är ju alltid bra. Kanske var det inte så kul när Ijor fick en tvättsvamp. Men en annan gång vann han en kaffelängd till matte. Den var god.

Hanna-D
0

Ett sexpack öl (jag var då minderårig…)
En sitt-hängmatta
En julmus (i juli…!)
Soltorkade tomater och pinnar till grillspett

Det är vad jag kan komma på nu Glad

AnnaLundin
0

#16 - haha, där sa du något. Zeb vann faktiskt ett dressyrschabrak stl 17" när han blev tredje bästa gångartsponny på kvalitetsbedömningen (undrans var sjutton jag gjorde av det??? Måste nog gå igenom gömmorna nån dag…), det var lagom som täcke till honom…

Charlotte-J
0

#18 Det kanske var en "Jul i mus" Flört

Amor vincit omnia Kyss

Milla
0

det finaste priset jag har vunnit är en stor korg med både frukt och godis i. Jag vann den för många år sen på en dressyrtävling.

Perfekt godis till mig och frukt till hästen.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Emma-Andersson
0

Den konstigaste är nog en grimma i shettisstorlek på en dressyrtävling för storhästar, när vi påpekade detta så fick vi till svar att de stora va slut. Obestämd

ingrid
0

Det konstigaste var nog hundgodis och en resevattenskål för hund som var hederspriset för unghästchampion…. Nu har ju vi hundar så de uppskattade priset…