Sjuk :/
Någon som vet nått man kan hitta på nu när man e hemma och sjuk?
Usch så kallt det har blivit nu :/
Titta på Animal Planet.

Jag är hemma med sjuka barn, jag passade på när jag fick en "ledig dag" att ta in fåren från betet och skilja av de sista lammen. Det tog sin lilla tid men nu är det klart.
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Åh, jag skulle också vilja ha några får (att beta av ratorna främst). Men de skulle aldrig stanna innanför mina elstängsel har jag förstått. Grannarna skulle bli vansinniga! :-D
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

är det bara bra med el i stängslet så stannar dom kvar, jag är lite elak - jag brukar trycka nosarna på lammen mot tråden och det glömmer dom aldrig! usch vad jag är elak… men å andra sidan går dom aldrig ut heller och skadar sig eller andra utanför hagen. Ett får gick ut i år och det var när min ettårs hingst jagade och bet henne, hon hade inget val jag såg det och sprang men hann inte fram, rackarns häst!
www.gullsmyrastuteri.se

#4 Är ett bra sätt att göra så. Brukar faktiskt oxå göra så för att minimera risken att de sticker ut. Ett antal lamm rymde en gång och åt en massa spannmål. Slutade med att en dog och 5 lyckades veterinären klara.

#4 Hur många trådar har du?
Man kanske kan låna in får… :-) Som är uppfostrade som dina. :-D
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

jag har 4 st, den lägsta på 15-20 cm, den kopplar jag bort när lammen växt till sig ca vid midsommar, då det också växt upp så mkt gräs under tråden.
nästa på 35-40cm
3dje tråden sitter påca 60
sen har jag en på en meter för hästarnas skull mest. ; ) Jag använder järn tråd på de tre nedersta och rep överst. det går säkert att ha färre trådar också men detta känns rejält och jag vet att de stannar inne.
www.gullsmyrastuteri.se