Regntäcke från Hööks ? Dålig passform ?
Hej
Undrar om regntäcket från Hööks sitter så dåligt, läste att det hade dålig passform.
Någon som är nöjd ?
Behöver akut köpa nytt regntäcke och vill gärna ha med bogveck, har annars alltid haft börjes billiga som jag egentligen tyckt varit bra förutom att det ej har bogveck.
Vore tacksam för svar / C-lotta

Hööks regntäcke vet jag inget om. Men jag har ett från GeKås i Ullared som jag tycker är jättebra. Det är med fleecefoder och med bogveck. Billigt var det också.
#1 När var du där ock köpte? Ska dit nästa fredag, hoppas att det finns några bra saker där då.
#0 Jag har inget regntäcke från Hööks, men många andra täcken som jag tycker sitter mycket bra!
Delad glädje är dubbel glädje :)
Hööks regntäcken har bra passform tycker jag. Börjes passform är verkligen urusel.
har många regntäcken från Hööks (bla. de äppelgröna) och de sitter mycket bra! Är helnöjd!

#2. Vi var där i februari i år. Den där hästavdelningen de har är livsfarlig
.
Tack för svar, det är lättare att välja vad man skall köpa när man hört lite vad andra tycker…
Vi har verkligen bara regn här nu och lervälling i hagen…. Suck..
C-lotta
Tack för svar, det är lättare att välja vad man skall köpa när man hört lite vad andra tycker…
Vi har verkligen bara regn här nu och lervälling i hagen…. Suck..
C-lotta
#5 Finns det mycket till de små eller ska man ha tur när man är där?
Hööks regntäcke är bra. Hansbostäckena är jätte bra!

hade några vänner som var på Ullared nyss, då fanns inget alls till shettisar. minsta täckena var 115cm. men det är så på gekås, man vet aldrig vad som finns när man kommer ner. skulle iof inte köpa regntäcken där, du kan ha tur o väldigt otur med vattentätheten..
lite partiskt med Hööks regntäcken finns från 85cm, och har nu en mkt bra passform, utprovad på shettisar.
vid detta regnande måste man nog ha ett täcke som är testat o håller mot allt regn..
Jag är inte nöjd med mitt Hööks-regntäcke (strl 105), bogvecken sitter för långt bak, så täcket stramar över bogarna. Självklart kan det vara olika på olika shettisar. Det täcket jag har är rött, förra årets modell. Vet inte om de har ändrat på modellen.

#12 det är det gamla. det nya gröna är mkt bättre i passformen,
#13 OK! Det visste jag inte!

#8. När vi var där fanns det mycket, åtminstone till standardshettisar stl 95 och uppåt.
Jag har ett blått regntäcke från hööks i strl 105 och det sitter apbra på James!
lurvponnyn.vimeddjur.se

Jag har flera regntäcken från Hööks (HM) och jag tycker de sitter jättebra.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Jag har ju bara dålig erfarenhet från ullared , köpte 2 st 115 cm täcke till vårat russ Ijor som är 128 cm hög hm kan tala om att de var alldeles för stora i bogen och hängde bara rakt ner passade itne alls.
Det bruna täcket som såldes på Hööks billigt för ett tag sen är nog rätt stora i storleken för där köpte jag 105 cm som passar Ijor kanon och Jasmin (107 cm) kan ha det men det är stort och går ner till knäna på henne.
Tycker det är jättesvårt det här med täcken måste jag säga, fast 105 brukar ju vara shettis storlek (normala höga ) Trodde aldrig att mitt russ som är så stor skulle kunna ha det , men man lär sig alltid något nytt ;-)
Ullared har jag varit tre gånger i år och inte fanns det till shettisar alls då. Började nog på 115. Grimmorna är stora och klumpiga och jag hittade inget på hästavdelningen till shetland.
Jag var på Gekås för några veckor sen. Det enda täcke jag hittade var ett fleece i stl 85cm (och uppåt i stl givetvis). En lädergrimma i stl mini. Regn/vinter täcke var från stl 115. Men det ändras snabbt så är ju som sagt för några veckor sen!
Det fanns många "vanliga" grimmor i stl shettis fast jag kolla aldrig ens på dom eftersom jag inte behövde några…

jag har hööks täcken till mina (kanske för att man jobbar där?
) är mkt nöjd med de nya gröna. Har ett sto som har de täcket på sig och de sitter perfekt. Ska köpa fler sånna. psst tänk på att hööks har 20% på sitt sortiment nu 
börjes sitter dåligt, men hööks är helt ok. dock har en annan häst i hagen slitit sönder det nu, så det blir börjetäcke…

Jag har köpt en hel del täcken på EKO hallen/Citygross, både med bogveck och sådaqna som går upp en bit på halsen, helt vanliga regntäcken, 150 g, innetäcke som utetäcke. Har alltid små storlekar, men ibland känns det som man får gå upp en storlek…man får testa sig fram. Ligger runt 400-500:-

Kan bara hålla med #23! Täckena på Eko/ Citygross är suveräna! Dom är värda vartenda öre
#24 Vad har dom för märken på sina täcken då?

Vi har varken Eko eller Citygross i närheten
.
Vi har nyss fått City Gross till Nyköping, men så bygger de en butik UTAN hästavdelningen 

Vi har ju Eko här och de hade jättebra hästsaker innan( nu har de slutat med hästsaker) och jag köpte täckena där , kanonbra , hanso och shire är helt suveräna täcken tycker jag.
hm men har vi inte Citygross också någonstans här i staden , det får jag ta och kolla upp.

Ja vi har närmsta 10 mil bort så det blir en bit å åka men vad gör det när täckena e så bra?

Såg ju jättefint ut!

#32 A jag vet
Nämen det är ett väldigt trevligt täcke om man kan säga så

Någon som bor i närheten av Upplands-Väsby ? Horze har rea i lokalen brevid sin butik. Det fanns gott om regn-och vinter och stalltäcken till shettisar.
Det har dom på nätet med!
http://horze.se/product_info.php?products_id=24061&n=M1
Fast de ha kanske mer i butik?

Problemet med Horze täckena som jag såg på nätet är ju att dom är så långa fram(neråt alltså) och korta bak, dom är liksom inte jämna, ser ut som täcket lutar
Hittade ännu ett regntäcke från stl 75 cm.
Klicka på REA och sedan REA-Hästen. Det finns gana långt ner och var rött och blått.
Har köpt det gröna täcket från Hööks och är inte alls nöjd. Ingen större skillnad på deras gamla och nya modell tycker jag. Täcket stramar i bogen.
En liten fundering.
När ni skriver att A täcket är bra men B täcket är dålig passform på m.m. Har ni inte funderat på att shetlands ponnyer kan vara ganska olika byggda. Jag har ganska många ponnyer och det finns inte ett täcke som passar på alla fast de är lika stora. För den skull kan jag inte säga att det är dålig passfrom på ett täcke som inte passar just den ponnyn som jag hade tänkt ha täcket till.

Absolut kan olika täcken passa olika bra på olika hästar.

mina har lilarutiga regntäcken (stl 105) från börjes och de sitter jättefint på dem, blir inte blöta även om det hällregnar och är tillfredsställande anpassningsbara (för min del iaf). ofodrade, men funkar att slänga på ett fleece under utan att bli knöligt och/eller skapa andra problem. dessutom kostar de inte skjortan, vilket gör att man faktiskt har råd att byta ut dem..
medarbetare på djurskydd.ifokus
#39 Klart att shettisar är olika byggda men vissa täcken har ju otroligt skum passform som inte alls stämmer någonstans.
#1 När du säger fleecefodrat…går fodret då ända fram över bogen eller är det "glattigt" foder framtill?

#44. Jag skall titta efter när jag kommer till stallet. Har inte använt det på ett bra tag och minnet är kort ;)
CityGross i Bromma hade hästavdelning (välsorterad) när de startade och har sen dess lagt ner den. De säljer ut allt för 50% och jag har köpt en helt del till Antons grabbar.
Eko i Handen har också 50% rea eller mer på en hel del just nu (inte inne på hästavdelninen utan ute på "utelagret". Jag hann inte rota igenom täckeslådan men såg att det fanns 105-täcken.
Numer pensionär i Nynäshamn