Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 11-skötsel-hästhållning
Läst 1469 ggr
SofiaChristina
0

Nöjda med er thermobar ?

Tycker att man inte gör annat än att springa med vatten nu när det är kallt, vill verkligen ha en thermobar.

Ni som har en vilken storlek har ni ? är dom lätta att göra rent ?

Monterarar man själv ?

pytte
0

Vi har en billigare variant än thermobaren men med samma funktion.

Den är helt suverän så skönt att slippa fruset vatten, det är helt klart värt dom där tusenlapparna det kostar.

Våran är på 60 liter tror jag. den är rätt lätt tom så det är enkelt att tvätta ur den med en diskborste och tömma ur.

Våran monterade vi själva, det var väldigt enkelt.

maria-s
0

Vi har en thermobar och vi är helnöjda, den är lätt att göra rent och man kan montera den själv. Det har varit ner till -20 grader och den har varit isfri.

ThiffannyJ
0

JAAAA!!! Det är en av våra bästa investeringar!!

http://www.thermobar.se/

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

MalinB
0

#1 Vad är det för variant ni har?

Mmia
0

Säger som #3 Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Fyllde på den nu ikväll och tänkte vad underbart att det vattnet man häller i inte blir till is som man får slå/sparka ur baljan.

Ska köpa en till.

angabogard
0

Vi är jättenöjda med våra thermobar. Vi har en 40l och en 130l.

Den som är på 130l är ju rektangulär, så den har jag under tråden så dom kan dricka från 2 hagar.

Såg oxå när jag köpte dom att hästarna började att dricka bättre!

Dom är jättelätt att göra rent, det är en propp i botten, och ja du monterar själv. Det är bara att sätta upp transformatorn (behöver då 220v uttag) och plugga in sladden i baljan.

Trots att dom kostar en del är dom absolut värd pengarna!!

Hanna-D
0

Håller med Thiffanny, en av de bästa investeringarna helt klart. Vi har en 80 och en 130 liters. Fördelen med 130-baljan är att det är proppar i botten = lättare att göra rent.

JennyR
0

Älskar mina ThermobarsKyss Skulle inte klara mig utan domSkrattande Har 40, 80 och 130 liter. Helt klart värt pengarna :-)

[Billan]
0

Bästa investering jag har gjort, sparar både tid och rygg.

[LinneaDahlberg]
0

Håller med alla andra.
Vi har till både fåren och hästarna, och det är GRYMT!
Man undrar idag hur man orkade med allt springandes, bärandes och vattenkokaren förr…

pytte
0

Vi har köpt våran från www.Bole-produkter.se

Hanna-D
0

#11 Jag är antagligen blind, kan inte hitta den på hemsidan.

exitingsvillemo
0

#11 jag hittar inte på den där inneObestämd Under vilken kategori ligger den?

Kratern
0

#12 och #13 Det kanske kan vara det här?

http://www.boleproducts.com/BOLEB2C/TradePoint/b2c/ui/catalog/ItemCatalog.aspx?CategoryKey=60482

Jag vet inte, men det var det närmaste jag kunde hitta. Lite "gör-det-själv" variant med vattenkopp.

Förlåt, jag läste hennes inlägg igen och förstår att jag inte har hittat rätt. Låter ändå länken ligga kvar.

Miija
0

Ser inte heller själva "baljan" men är väldans nyfiken på den. Minns du artikelnr eller något annat mer specifikt på den?

Pheobe
0

tycker att det är dumt att thermobaren värmer vattnet så mkt som till 20 grader. Flera bakterier behöver inte mer än 20 grader för att växa till sej.

Här har vi sällan skitkallt. Just nu är det visst kallt och baljorna fryser men med en tennisboll i vattnet samt att det fylls på nytt vatten några gånger om dagen så har dom ändå tillgång till vatten hela tiden. Och här bärs inget vatten…. vattenslangen är uppfunnen =)

pytte
0

# 12,13, 14, 15

Försöker länka direkt till baljan (det var inte helt lätt att hitta den på deras hemsida)

http://www.boleproducts.com/BOLEB2C/TradePoint/B2C/UI/catalog/itemview.aspx?key=1140120

pytte
0

Det gick inte så bra, men sök på artikelnummer 1140120 så dyker den upp.

Pheobe
0

#18 Hur varmt värmer din balja vattnet?

Miija
0

#18    TACK!

ElisabethA
0

Jag skaffade thermobar när jag flyttade till Boden - en investering jag inte skulle klara mig utan! Jag har 40 modellen och den är lagom till mina två shettisar. Tycker den är lätt att rengöra, men det kan vara svårt att få grepp om botten för att lyfta den när det ligger 40 cm snö runtom.

annie
0

Vi har också en Bole-variant och är supernöjda med den!! Glad

SofiaChristina
0

Oj, tack vad mycket bra info jag fick.

# 16 Tror nog de flesta vet att vattenslangen är uppfunnen, men jag ska berätta en hemlis för dig att i vissa delar av vårt land så fryser slangen.

Charlotte-J
0

#23 Skrattande

Amor vincit omnia Kyss

LottaK
0

Även jag håller med om dom som tycker Thermobar är en av dom bästa satsningarna.

Gillar speciellt Thermobar30 för den är så enkel att göra ren. Har fäst den på en sådan höjd i väggen att ett ämbare eller dyl. ryms under så då är det bara att sätta ämbaret under och ta bort proppen då man rengör och byter vattnet. Denna höjd är också passlig för shettisar. Storleken räcker dock inte åt en stor flock, så då måst man ha flera stycken, eller fylla på ofta.

Ännu om detdär hur hög temperatur vattnet håller. Håller det faktiskt ända till +20? Har aldrig tagit tempen, men jag tycker nog att den hålls mycket svalare, och då är det inte risk för bakterier. Borde kanske mäta. Vet nog vad Thermobar lovar på sin hemsida om hur varm den hålls, men den tempen håller antagligen bara om man använder Thermobar inne i varmt stall? Ute eller i lösdrift blir vattnet inte så varmt.

Pheobe
0

#23 näne =)Här tar vi in slangen *S*

#25 Den påstås göra det, jag vet inte, jag har ju vattenslang he he Kanske kan man ställa värmen? 10 vore väl optimalt?