Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 585 ggr
RebeckaKihlberg
0

God morgon 10/10

God morgon!

En vanlig dag på jobb väntar..blir väl lita väl kaos då vi håller på att bygga om.

Hoppas ni får en bra dag!

Tigrou
0

God morgon!

Inget trevligt att gå upp på morgonen medan det är mörkt, men hästarna tar ingen hänsyn till det, de vill fortfarande ut så det var bara att traska. Måste laga hagen som två stycken drog ner i går ca.15 stolpar drogs upp och mellan 30-45 isolatorer gick åt skogen. Typiskt att det var den hagen med tre band på varje stolpe, men samtidigt är det bra att det var blött i backen för annars hade alla stolpar knäckts också nu var det bara en som blev brasved. 

Ha en bra dag!!

VeronicaP
0

Morrn morrn , ja idag var det segt att vakna , har lite skallebank så man får kurera sig med en gång , jag ska jobba idag , så jag hoppas att det går över.

Between
0

Morrob, vakna fötsy en timme förtidigt å trodde jag skulle komma färsent, men :/ Man får vara hemma å vara sjuk istället. Så man är pigg tills man ska rida imorgon :D

Hoppas alla därute i kylan får en bra dag!

Milla
0

morrn morrn vi har SOL idag!!

Ska köra till jobb,men känner mig trött och lite små kass. Hade mer än gärna stannat kvar i sängen……………….Men nu när jag äntligen har ett jobb så är det bara att trycka i sig lite värktabletter och masa sig iväg, det blir nog bättre när man har kommit i gång.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Charlotte-Aveback
0

#2: Skallebank! Vilket underbart uttryck - för ett mindre underbart tillstånd! Flört

Här blir det mest jobb hela dagen samt förberedelser inför kvällens årsmöte i föräldraföreningen på barnens skola. Alltid lika kul att träffa aktiva och engagerade föräldrar!

God morgon!

Burken
0

Även Malmö bjuder idag på SOOOOL och ingen blåst för en gångs skull. Själv ska jag ut och ordna en massa ärenden inför min stundande Islandsresa på torsdag. Ska faktiskt varken rida eller titta på hästar utan hälsa på en god vän och gå på KATTutställning (mitt största intresse i livet), katter alltså!

ThiffannyJ
0

Godmorgon!

Själv ska jag å en kompis åka son shoppa lite, man har ju som bekant aldrig nåt att ta på sig Flört.

Annars just i dag händer det inte så mycket… Längtar och fasar inför morgondagen… Men men, den dagen skall koma den med…

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Lauth
0

God morgon.

Här i karlstad är det grått, regning och allmänt otäckt väder. Tur att man kan sitta på jobbet i värmen och titta ut Skrattande

RebeckaSvensson
0

God middag!

Föreläsningar och övningar hela dagen idag, med en fruktansvärt seg föreläsare. Alla sitter och halvsover, även seriösa gänget. Ska börja med roddträning ikväll så vi får väl se hur det går… Annars handlar allt om att plugga inför duggor, tentor och göra inlämningsuppgifter som är sådär lagom roligt.

Annette
0

God Middag. Det regnar här. Men de har lovat uppehåll i eftermiddag. Passar mig bra för jag skall klippa och trimma.

Är bara hemma på lite lunch och klädbyte. Det var lite blött att sätta upp jordlådan inför gravgrävningen.

SaraDoos
0

Full fart i morse - fast helst hade jag velat sova… Mattias vaknade 4.30 och sa att han skulle köra till jobbet. Kl 5 vaknade Olivia och ville ha välling. Kl 05.50 ringer M och säger att han fyllt på olja på bilen och sedan tappat oljelocket ner i motorn - kan jag hämta honom? Bara att hoppa upp ur sängen, bära ut O i bilen och köra. Efter tidigt frukost kom svärfar - vi kör till bilen utan tanklock och får efter mycket om och men upp locket. Hemma igen vid 10-tiden, fika, promenad och Olivia har sovit sedan dess. Jag fastnade här vid datorn… =)

Cattis
0

#11 Låter som en händelserik morgon! :-)

Själv sitter jag här, med halsmandlar stora som golfbollar (känns det som) och fem barn som alla är olika sjuka… Tyvärr är de två febriga barnen (1 o 6 år) oförskämt pigga och håller låda och leker tornados runt benen på mig. Hur orkar de?
Jag har feber jag med, men inte i närheten lika mkt som de och jag sitter som en zombie. Och tycker att livet är pest när jag måste lyfta vattenglaset själv… Räcka ut tungan

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

VeronicaP
0

# 5 Visst är det ett bra uttryck *ler* men det känns ju som någon banka i skallen ju ;-)

Hanna-D
0

God kväll!

Har jobbat i dag och sedan varit på Ultuna och hämtat hem mammas halvblod som i går kväll blev dålig. När hon var ute och red blev han som tokig, sparkade bakut gång på gång. Veterinären tillkallades och under den korta tid han stod i boxen hann han göra riktigt fula märken i tegelväggen - de högsta ca 190 cm upp!

Det visade sig att han hade en sten i urinröret som var nästan lika stor som en golfboll! Bollen hade täppt till mynningen så att han inte kunde kissa och därför blev helt tokig. Med hjälp av kateter och "sug" fick de ut bollen och nu är han lugn och glad igen.

Mycket ska man vara med om…