Hansbotäcke på nätet?
Tyvärr är jag fortfarande på jakt efter ett täcke som passar bra… Regntäcke eller övergångstäcke. Har sedan tidigare två Hööks-täcken, ett rött och ett äppelgrönt. Enligt någon skulle det gröna sitta bättre… Knappt märkbar skillnad skulle jag vilja säga. Inte alls nöjd. Bogvecken fortfarande för långt bak och för låga.
Jag vill verkligen ha tag på ett Hansbotäcke, men det finns ingen som säljer det i närheten. Är inte så ofta i varken Borås eller Jönköping… Kan man beställa dem på nätet? Var inne på Hippson, men de säljer inte så små storlekar.
Jag har nyligen köpt ett Hansbo Event som sitter kanonbra på mina shettisar.
Alla återförsäljare av Hansbo kan ta hem dessa täcken.

#0 jätte tråkigt att du inte är nöjd med dit hööks täcke. Jag jobbar på hööks och har de äppelgräna regntäcket på mina hästar. De ligger jätte bra på dom.
Vet att eko i allafall i Borås säljer avant täckerna. Dom är riktigt bra i passformen. fast jag upplever att stona har fått gå upp en stl på dom täckena. Men de kanske är mina som är för runda om magarna 

www.hovotass.se Där hittar du Hansbotäcken i små strl=) Annars brukar som sagt Ekohallen ha dem för det mesta.

Har faktiskt också problem med Hööks gröna täcken , de är alldeles föra stora i bogen , ingen av mina russ kan ha 115 då de hänger nedanför bogen på dem då.
Det bruna som de sålde billigt ett tag fick jag ta och köpa i 105 och de sitter godkänt på dem , men det är ju eg en shettis storlek och tom min maxade shettis ser ut som hon har en stor säck på sig *S* när hon har det.
Bra täcken är events, sen har jag haft ett innan också som är rutigt , köpte det på börjes för så där 100 år sedansom är väldigt bra och ligger kanon på hästarna , men det kommer jag ju inte ihåg vad det heter. :-)
Jag köpte Hööks ponnytäcke först (minns inte vad det heter…) som enligt expediten var utprovat på shetland men det passade inte alls och lämnades tillbaks. Event-täcket ligger däremot kanon, lite dyrare men hellre det och att det passar.
Tack för alla svar!
Jag har absolut inget emot Hööks stora täcken, mitt halvblod har haft flera av de dyraste modellerna och de sitter super på henne. Däremot har jag tre shettistäcken till två shettisar och de sitter som sagt var kasst på mina shettisar.
Någon som har provat halvhals-modellen till shettis? Min erfarenhet är att halvhals-täcken sitter bättre, åtminstone på mitt halvblod.
#7 Har kollat efter täcken med halvhals till shettis men inte hittat? Vilket märke är det som har det?
Hansbo, event.
www.hovotass.se (se täcken, långt ner).
#8 Här finns det under knappen vintertäcken.
Amor vincit omnia 
Det är väl inte med halvhals? Det är ju med hel hals…
Här är ett med halvhals:
http://www.hovotass.se/index.php?1d16dd789
#11 Njae, det är hög hals men ingen hel hls.
Amor vincit omnia 
#8 Jag måste ha jättesmåshettisar, har inte haft en enda som har kunnat haft 105. Jag har en fråga föressten, hur går det med körländtäckena från mias? Får du in några snart? :)
#11 Tack för länken, supersnyggt täcke verkligen.
#13 På G, uppdaterar under "På ingång" när jag har leveransdatum.
Amor vincit omnia 
#12 Det grå (om det är det ni menar) är ett helhals. Tyvärr med dåligt anpassad halsdel.

Min kompis köpte ett ofodrat regntäcke med halvhals till sina shettisar! Det köpte hon på Citygross. 500 kr tror ja hon gav för det. Är av märket trend som jag tror är genon hansbo. Men dom trendtäckena sitter iaf bra!
Kolla inlägg #31 i denna tråd så ser ni det på bild=)

Jag har nyss köpt ett bucas-täcke till min maxade. På honom satt det kanon, jag har också svårt att hitta bra täcken annars. Tror jag gav 800 för det, och det är det ju verkligen värt. Täcket hade lite högre hals än vanligt och inbyggda bogveck.

#17 Bild?=)

#18 Det har jag ingen än så länge, men kan knäppa ett kort imorgon. Bara jag kommer ihåg att ta med kameran till stallet :)