Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: avel
Läst 1766 ggr
PetraJ
0

Avelsvärdering för hingstar 2009

Var kommer den att var nästa år och när är sista ansökan!

AnnaLundin
0

Ja, det var ju lysande att det inte kommit ut några nya propositioner om detta på SPAFs hemsida. Det brukar ju vara anmälan i januari så det kanske börjar bli dags nu…

Har för mig att jag sett ngt datum i början av april här nånstans, men inte säker.

VeronicaP
0

Det kommer nog .

I April är det och på Grevagården i allafall.

Själv har jag inte bestämt ännu om jag ska visa nu eller till hösten med min Bethoven.

AnnaLundin
0

#2 - jag har ju kommit fram till att OM jag visar HocusPocus igen så blir det till hösten, för jag ska ju själv föla i april - blir lite överkurs att visa hingst då…

zettan
0

När brukar sista anmälningstiden var till höstens avelsvärdering? Jösses nu börjar jag bli nervös igen Tungan ute

VeronicaP
0

#3 haha ja det kan ju bli lite väl jobbigt *S* Oskyldig

Milla
0

Hm redan i januari, ja då börjar det verkligen bli dax. Jag har en som ska anmälas till våren.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Annette
0

Vårens premiering är 5 april på Grevagården.

VeronicaP
0

#7 aha dan efter welsharna som vanligt då

olesen
0

När är sista anmälan för våren resp hösten?

Sasser
0

Är det verkligen ingen som vet när proppen kommer ut? Eller finns den ute? Jag hittar inte den iaf.

AnnaLundin
0

Det finns en till tråd om detta nånstans, där är det hintat om att anmälan är i början av februari om jag minns rätt. Leta lite…

Sasser
0

#11/12 Tack, där har jag själv skrivit men det är ju lite märkligt att den inte kommit än om det är sista Januari som är sista dagen. Hur vet man förresten att det är sista anmälningsdag om inte ngn propp kommit ut?

Ellinor Johansson
0

# 13 Håller med dig. Någon som sitter på uppgifterna verkar inte tycka att det är viktigt med hingstpremiering.

Jag tycker det är riktigt respektlöst inte lämna ut information till alla i god tid. Jag förstår inte varför inte informationen finns tillgänlig för alla i mycket god tid innan sista anmälningsdagen. Det är väl inte bara vi som känner till systemet som är välkomna?

Är man inte intresserad att så många som möjligt anmäler sina hingstar?

Madelene_Udd
0

# 14 Håller med, det borde ju varit klart i så god tid att information om anmälna osv funnits med i det nr av Shetlandsponnyn som kom till medlemmarna strax före jul!! ALLA finns inte på nätet och söker information och det verkar ju vara svårt att hitta infromation även om man aktivt söker efter den…..

Annette
0

Har ni ringt till SPAF och frågat varför infon inte kommit ut? Det kanske finns en förklaring.

Ellinor Johansson
0

#16 Jag tycker rent allmänt att all information ska nå alla så fort som möjligt.

Av vilken anledning just denna information inte är allmän vet jag inte. Jag är inte intresserad av vem "fel" eller vilken anledning det handlar om.

Jag tycker att det av så stort värde att så många shetlandsponnyhingstar som möjligt visas så det är viktigt att informationen finns tillgänglig för alla i så god tid det bara går.

Sasser
0

#17 Håller helt med.

Milla
0

#17 jag håller med dig fullt ut.

Annette
0

#17, 18, 19. Visst är det så. Men problemet löser sig inte genom att man sitter här och ondgör sig. Ring till de ansvariga och fråga i stället. Ni kan inte utgå i från att de läser här.

Ellinor Johansson
0

# 20 Vem har utgått ifrån det vi läser här?

Vad hjälper det nya shetlandshingstägare eller hingtsägare om inte bor i Sverige, men vill visa sin hingst för vår premieringsnämnd att jag ringer ansvariga.

Om jag inte på Shetlandsforumet får påtala det som känns fel för mig utan att en Medarbetare tycker att jag ondgör mig och ska tala med de ansvariga istället tror jag det är fel att kallade forumet ett diskussionsforum.

Cattis
0

#21 Jag tror iofs att hon menade att man skall kolla med ansvariga för att få info, vilken man kan delge andra här sedan.
Men visst, det löser inte att nya/de som inte läser här/på nätet går miste om informationen.
Jag håller med om att info borde funnits tillgänglig för länge sedan, men jag vet inte varför den dröjt denna gång. Visst brukar väl info i vanliga fall finnas ute i god tid?

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Annette
0

#21. Visst får du skriva här och påtala vad du tycker brister. Men tro inte att problemet löser sig genom det. För är det inte just en lösning på ditt problem du vill ha?

VeronicaP
0

#22 Ja jag har för mig att det brukar ligga ute i god tid , men hur gör man med alla de som inte har data eg , tänkte på det häromdagen hur får de reda på information , när det tex inte finns med propp i shetlandstidningen.

Annette
0

#22. Precis! Och det skrev jag i den andra tråden också.

Cattis
0

#24 Sant, de får ju ingen info. Men, ärligt talat, så är det ju många som inte ens är med i SSS… Det är mao helt omöjligt att nå ut till alla. Flört Men absolut, så tycker jag att info borde finnas på SPAF:s och SSS:s hemsidor samt i tidningen, minst.

Jag har inte min tidning här, stod det inte något alls om vårens premiering i sista nr?

/Cattis

VeronicaP
0

#26 jo det gjorde det  det stod datum och vart man gör anmälan till och info hemsida eller ringa , men de som har ringt ännu så  länge har ju inte fått info vad jag har förstått.

Sasser
0

Vad man än tycker och skriver tolkas alltid till negativitet här. Varför? Jag frågade bara varför någon visste att sista januari var sista dagen att anmäla sig. Jag vill inte klanka ner någon, är för den delen inte en sån person heller. Jag har i år 2009, betalat in medlemskapet till SSS för första gången sen vi var och tävlade i Halmstad ESG. Innan dess har jag heller inte varit medlem på nga år av vissa olika orsaker. Jag har inte läst shetlandstidningen på flera år men nu får jag den igen:), manusstopp den 1/2 så proppen är väl inte heller aktuell för det numret…

Jag skall ta och ringa spaf så får jag svaret snart.

Ha det gott!!

UG
0

Vart ligger Grevagården?
Jag får träffar på både Falköping och Tidaholm på eniro.se

Ninnii
0

#29 Från mig i Axvall åker man till Skövde och sen mot Skulltorp. Kna säga mellan Skövde och Falköping

UG
0

#30 Tack så mycket!
Tror istället jag satsar på premieringen i Köping i höst. (för där brukar det ju vara!?)

Ellinor Johansson
0

# 23 Skrev: 

Visst får du skriva här och påtala vad du tycker brister. Men tro inte att problemet löser sig genom det. För är det inte just en lösning på ditt problem du vill ha?

Jag tycker inte om när du dumförklara mig, jag skriver självklart inte här för att få en lösning på problemet. Det här är inte mitt problem, jag vet vart jag ska anmäla, sista dag osv. Jag skrev för att påtala problemet och att jag tycker det är bra om all information når alla.

Anna-Karin
0

Står det inte fel på SSS sida….. att den skall vara den 4 april…. då går ju welsharnas hingstpremiering…. någon som vet….

VeronicaP
0

#33 Det står den 5 april i tidningen och det är de datumet som gäller då welsharna är där den 4

Cattis
0

#33 o 34

Ni har rätt i att det stått fel på SSS sida. Det mail med info jag fick att lägga ut innehöll tyvärr fel datum, men det är ändrat nu.

/Cattis

Sasser
0

Jag har nu talat med Maggan på SPAF. Hon har igår skickat uppgifterna till webbmaster på Spaf, så proppen kommer in snart.

Sasser
0

Nu ligger proppen ute.

VeronicaP
0

Vad bra då  ska jag gå och läsa den en dag ;-)

Milla
0

så där då är Vikings anmälan skriven, nu ska den bara iväg och betalas in.