Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 529 ggr
Charlotte-Aveback
0

För oss 40+

Idag kom ett nytt nummer av tidningen Tara ("Succétidningen för dig 40+"). Alltid lika rolig att ta sig igenom! Glad

En speciell artikel fångade min uppmärksamhet lite extra: "Maktkvinnor väljer hästar som livsstil"! Där intervjuas tre karriärkvinnor som sitter på tunga maktpositioner och samtidigt ägnar massor av tid åt passionen: Hästar!

Frågan var: Hur hinner de? Och alla svarade: Hästarna ger dem ork för yrkeslivet samt en balans i tillvaron.

Analyser visade att hästen blir en spegel av oss själva - den ger tillbaka vad vi utstrålar. Är vi osäkra, blir hästen osäker. Tar vi ansvar, litar hästen på oss. Tar vi inte ansvar så litar den inte på oss - då försöker den ta över. Är ledaren inte trovärdig accepterar inte hästen ledarskapet (vilket leder tankarna till några andra länkar här på forumet!).

Kul att även Tara insett hästars positiva inverkan på människors välbefinnande! Flört

maggan
0

Balans i tillvaron är så sant så sant!!!!!

moonrose
0

Jag började i andra änden!
Har massor med hästar men ingen makt alls  ;-)
Så det måste vara makten som "behöver" hästen inte hästen som ger makt……..

Byter inte för allt smör i småland!

Annette
0

Förmodligen har de råd att anlita hemhjälp, så den tid vi vanliga fattiga lägger ner på att skura toaletterna, kan de lägga på sin hobby istället.

moonrose
0

#3 Instämmer. Och nu ska dom stackarn få stadsbidrag till sina toalettskurare så att det blir ännu billigare. Nä fy f.n.
Undrar var jag ska lämna min ansökan om bidrag så att jag får en utbetalning när jag skurar min toa…………

thira
0

#1 Har missat denna tidningen, är den bra annars oxå? Hör ju till de ålderstignas skara……

men visst stämmer det, såtillvida att man inte har tid egentligen, men att hästarna ger en så mkt tillbaka att man bättre orkar med jobbet…

jojjehanna
0

Men hallå! Hur hinner ni med hästar? Allt är en prioriteringsfråga, det är alls inte säkert att alla dessa maktens kvinnor har hemhjälp. De kanske har jättestökiga hem, inga barn eller bara rider en gång/månad.

Annette
0

#6. Maktens kvinnor borde arbeta betydligt mer än 40 timmar i veckan. Eftersom deras dygn inte heller innehåller mer än 24 timmar så har de antingen hemhjälp, jättestökiga hem eller också har de överdrivit hur mycket de sysslar med hästar. 1 g/mån kallar inte jag för livsstil.

jojjehanna
0

#7 borde kanske men underbart om man kan ha makt och arbeta enbart 40-timmar, snacka om att inte stänga ute mödrar då! Sedan tycks det ibland vara så att de mest upptagna får mest gjort. Dessutom hade jag gärna lejt bort vårt hushållsarbete om jag hade kunnat få någon att göra det gratis, vem hade inte gjort det? Har de råd att betala för det, gör det vitt och anser det värt det, fine för mig, vad klagar vi över då? Jag hade inte velat ha deras liv ändå.

VeronicaP
0

Jag hade gärna betalt för städning hemma .. Tycker att det är skitbra att folk vill komma och städa och har man råd varför ska man inte få  göra det då …

Sen är faktistk inte alla så himla dyra heller , jag kan bli lite irriterad på folk som har ont av att andra har det bättre eller har råd att låta andra städa åt en , det gör väl var och en med sina pengar eller hur..

moonrose
0

Helt klart, alla får göra vad dom vill med sina pengar men jag tycker inte att vissa tjänster ska subventioneras.
Det är inte företeelsen jag är emot utan "lyxbidraget".
Jag skulle åxå väldigt gärna ha råd att köpa städningen för den hatar jag. Men jag tycker inte det är rätt att ge skattelättnad åt den som gör det.
Jag får ingen skattelättnad när jag köper reparation av bilen eller några andra tjänster.
Och ja jag vet att det görs med dagis, sjukvård, resam, hemtjänst mm mm mm…   men det är ju något helt annat.

Annette
0

För min del får de gärna ha hemhjälp, men de skall betala hela summan själva. Där håller jag med #10.

Men jag skulle hellre ha en husmor som lagade nyttig och god mat än en städerska.Flört