Hoppponny!
Hejsan!
Har ett sto som rids utav en tjej som är 8år!Hon hoppar stoet i bland och det går mkt bra.De tycker att det är lika kul båda två!Tänkte nu bara fråga hur högt era shettisar har hoppat?Vårat sto har hoppat med ryttare 60cm-70cm och löshoppad 1m…är det bra eller dåligt?
Lägger med en liten bild som vart lite dålig men men Här är hindret ca:40 cm högt
Någon som har någon fundering om detta?Skulle vara kul att höra hur högt era hoppar!!!!
Min är löshoppas 1meter, sen vågade vi faktisk inte höja mer, men jag är ganska säker på att han gärna fortsatt . Med ryttare har han tävlat bana på 60-70cm

löshoppad drygt en meter, med ryttare ca 50-60 har min lilla "loppa" tagit sej över… (travhoppade 1 m på löshoppningen)
Vår förra shettis hoppade en hel del CR hoppningar, typ 50-60cm, ganska OK för en shettis med mkh på 95. Omräknat i procent av mkh jämfört med vad en stor häst kan så hoppar ju shettisarna JÄTTEHINDER!
Det är väldigt orättvist att hoppa tävling med shettis!
Numer pensionär i Nynäshamn

jäd*ar vad era kan hoppa!!
Vår Roxiti (sto, 93cm) hoppade 85cm med första ryttaren och 73-75 cm på träning med AnTeX (se bild).
De kom aldrig högre eftersom Anton bara ridit i 1 år när han började tävla henne. Det blir mycket teknik i de sprången.
Tyvärr växte han ur henne snabbt eftersom han blev för lång.
I löshoppning har vi aldrig mätt, men hon hoppar betydlgit högre då.
Numer pensionär i Nynäshamn
Har aldrig hoppat våra särskilt högt med ryttare (den ena inte alls och den andra som högst 30-40 cm, då jag var näst intill för stor då vi fivk dem) Löshoppar har Lolly hoppat 1 m och Nickolina runt 70-80. Jag blir förvånad över hur spenstiga de är, då Lolly rätt så lätt kan ta sig över ett hinder på 60-70 cm från stillastående O_o;; (och då brukar vi inte hoppa dem så ofta) Hinder på 30-40 cm anser Lolly knappt är ett hinder
Vi hade lite problem med Nickolina när vi skulle löshoppa dem och satte ist för ett vanligt räck upp ett kryss på 50 cm (höjden på mitten) efter lite tveksamhet bestämde sig hon att det var bäst att ta sig igenom hindret på sidan….. Nån av era hästar som testat nåt sånt? (bara lite nyfiken)

Mitt ena sto ( 96,4 cm) har hoppat straxt över metern löshoppad, med ryttare betydligt lägre. Barnen har inte varit så modiga!
Håller med, det är otroligt vad dom kan dessa små, hur många stora hästar hoppar över sin egen höjd, dessa små är ju oftast inte "hopptränade" regelbundet heller men hoppar galant och med glädje ändå.
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Ena våran har hoppar 80 cm med ryttare och gör det enkelt .
Varför är det orättvis att tävla i banhoppning med shettis eg har vi gjort och det har gått jättebra och vet mer än en shettis som vunnit ..

Hoppade drygt 80cm med en smällfet shettis för någraår sedan…
Tänkte bara göra en liten avstickare. Vi löshoppade våra större ponnyer för en vecka sen, en c-ponny på 139.5 hoppade 150. Vi har det på film med, ganska coolt faktiskt…
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
oj då hoppar din shettis över medelsvår a och b vilket ligger runt en 90 cm för a-ponny, men ett hinder och en bana e stor skillnad ^^