Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 414 ggr
Midlingur
0

Ang. veterinärräkning

Jag är typen som gärna vill göra rätt för mig, men hur mycket ska man orka påminna folk? Den 5:e september var min häst på klinik för en endoskopi. Ännu har ingen räkning dykt upp, trots påminnelse via telefon. Borde jag fortsätta ringa på telefontid (känns som att det är viktigare för folk med akuta problem att komma fram…) eller slänga iväg ett mail kanske? Eller låta dem sköta finanserna i sin egen takt och se om det kommer en räkning överhuvudtaget? Jag känner inte att det är min uppgift att jaga dem under en alltför lång tid för att få betala en räkning - de borde ju snarare jaga mig. Hur hade ni gjort?

Kratern
0

Om jag visste hur mycket räkningen var på så skulle jag lägga undan det och bara vänta på räkningen.

Annars skulle jag nog fortsätta ringa för att få reda på hur mycket "kalaset" gick på.

Charlotte-Aveback
0

Personligen tycker jag det är skönt att få saker och ting ur världen så varför inte skicka dem ett mail?

Midlingur
0

Jag vet hur mycket räkningen är på och pengarna är undanlagda. Jag önskar bara att jag får räkningen så att räkningen kan betalas och allt är överstökat. Ska skicka iväg ett mail nu!  Känns som att jag tjatar dock…

Kris_J
0

Var på ATG kliniken på Åby den 2/10, räkningen kom idag. Snabba ryck!

Veritas odium paretFörvånad

Ponyvon
0

La regningen komme når den kommer, ha pengene klar i banken så lenge så er det du som får renter:o) Det er foretakets oppgave å sende regning, og tro meg den kommer! Noen foretak "samler" opp en del når det er travelt og ikke har tid til den slags "papir arbeid". Er min erfaring iallefall

Yvonne

Midlingur
0

#4 Skönt för dig. Jag vet hästar som varit där efter att vi varit där. De har redan fått sina räkningar för ett bra tag sedan…