Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 13-bruks
Läst 1293 ggr
Aribigga
0

Agilitytävling i skåne

Jag trillade in på den här sidan häromnatten: http://www.hast-ponny.se/18027072

Helt klart att jag och James ska vara med, måste vara jättenyttig miljöträning och roligt.

Någon annan i skåne som är intresserade?

lurvponnyn.vimeddjur.se

Pheobe
0

För dyrt

Ahnna
0

Ja, det var ju inte billigt, särskilt inte om man redan har en häst som är tränad i agility, men 1:a-priset är å andra sidan mycket högre än i många andra tävlingar. Obestämd Men jag hade inte ställt upp ändå, jag tränar hellre hemma och åker på billigare tävlingar.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

VeronicaP
0

Men allvarligt tycker ni att det är dyrt med 500 kr ??? Får ju tom låna häst om man vill.

för 4 st träningspass a 45 minuter och anmnälningsavgift till själva tävlingen .

Jag trodde först att ni skämtade när ni tyckte det var dyrt,

En utställning med en häst kostar ju 200 kr och där är det kanske bara så att man får en rosett och kritik .

En ridlektion kan gå på allt från 100 -600 beroende på vem som håller i den .

Hade jag haft det intresset så hade jag kunnat mycket väl tänka mig att vara med där.
Men då jag inte har intresset så är det ju inget för mig

Ahnna
0

#3 Eftersom jag har tävlat och tränat agility i 10 år så tycker jag att det är väldigt dyrt med 500:- för några träningstillfällen och en tävling, ja. Agility är liksom inte rocket science, det hade varit en helt annan sak om det handlade om t.ex. tömkörd agility eller tömkörningsdressyr, vilket är mycket svårare och kräver mer av både kusk och ponny. Jag har svårt att se exakt vad man får för pengarna under träningstillfällena, eftersom det knappats rör sig om privatlektioner. Agility innebör ju ingen direkt "lära" som man måste studera innan man förstår hur det funkar. (Jämför med t.ex. dressyr.)

Men för all del, vill någon gå med i kursen så tycker jag att det är skitkul - fram för fler ponnyer som används och tävlas! Glad Jätteskoj att det händer mer saker för de minsta ponnyerna i södra landet!

www.stuteriprecious.se

Maliiin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Säger som #4! Jag tävlar inte en agility för 500 spänn då jag har tillgång till å träna hemma och har kunskaperna redan. Då tar jag hellre en annan agilityklass på nån tävling=)

Men bra för de som inte varit med i Agilitysvängen helt klart! För fler ekipage behövs absolut ute på tävlingarna!

#0 Lycka till=)

Aribigga
0

Jag tyckte det var billigt med tanke på att det var fyra träningstillfällen också.  Det blir ca 100 kr per gång.

Och tränar man hemma så blir det ju inte samma miljöträning, visst jag kan träna hemma på det mesta men då blir det ju hemma. Riktigt roligt att komma iväg och träffa nya hästar och folk.

Nåja man gör ju som man själv vill.

#2 och 5 var hittar ni agilitytävlingar? Har bara sett några få i samband med utställningar på sss hemsida.

lurvponnyn.vimeddjur.se

Maliiin
0

www.klubbenshetland.se

www.nogg.se/shettismammorna

Där är de agilitytävlingarna jag brukar vara med å tävla på! Riktigt kul=)

SofieN
0

Jag skulle kunna tänka mig att vara med, trots att jag har tävlat i det och vet hur det går till.

Jag har inga agilityhinder så det kan bli svårt att träna på egen hand.

VeronicaP
0

Tycker fortfarande det är billigt , jag vet att ni som skriver att det är dyrt att ni har tränat så och så länge osv,

Men även proffsryttare tränar för tränare Oskyldig

Jag menar tex att bara hyra ridhus i 1 timme kan gå för allt från 100-250 kr .

Att åka och löshoppa för tränare kostar här ca 200 kr och ja det tar väl ca 20 min .

Här kan man alltså åka till ett ställe där alla *hinder* finns på plats , en bra paddock och hjälp .

Jag menar man kan aldrig träna för mycket och det är bra att träna på andra platser än sina egna hemma .

Ibland kan jag faktiskt tycka att det är lite typiskt  *utställnigs*Flört grej att det inte får kosta något.

Tror vi som är vana vid att få betala utlösa priser , för att träna, låna ridhus, eller åka och tävla inte tycker att det  är billigt Cool

Underbar
0

Hade gärna åkt på det :/ men det ligger för långt bort :/

[Teddy]
0

4 träningstillällen och 1 tävling för 500. Inte dyrt tycker jag!

Maliiin
0

Alltså har man inte möjlighet att träna hemma och inte har testat agility tycker jag inte det är farligt pris! Men som jag då.. Har så att jag kan träna agility hemma och runt omkring, har tävlat agility ett antal ggr, och har dessutom nästan 4 timmars färdväg te Skåne.. Då är det inte så billigt tycker inte jag!

Men hade jag bott i Skåne och inte haft de möjligheterna jag har nu så hade det nog inte varit omöjligt att jag hade ställt upp:)

Aribigga
0

Ja bor man långt borta så är det ju inte så roligt att åka… Det är ju samma sak om det varit i blekinge, jag hade inte åkt då ^^

Jag kan också träna hemma, men jag tycker att det aldrig är fel att komma ut lite med sin unghäst :)

lurvponnyn.vimeddjur.se

Ahnna
0

#9 När proffsryttare tränar för instruktörer så är det välutbildade och erfarna sådana som ger privatlektioner och kan finslipa på såna detaljer som ryttarna själva blivit lite blinda för. Kan knappast jämföras med en gruppträning i agility, tycker jag, oavsett priset.

Jag tränar ibland för instruktörer av olika mått ocbh betalar då mellan 150:- och 300:- för en privatlektion, men då handlar det om sånt som kräver både disciplin och stort kunnande, vilket jag faktiskt inte tycker att agility gör. (Men det är MIN åsikt! Glad) Agilitymomenten är sånt som jag tränar med mina hästar i från dag ett för att det är bra att kunna gå över plast och presenningar och genom vattenpölar och så vidare. Att det går att tävla i liknande grejer är ju bara kul, men inget som JAG tänker betala såna pengar för. Det är liksom vardag för mig och mina hästar att göra såna grejer. Hade det däremot kostat 50:- per tillfälle att nyttja deras hinder en stund, och man inte måste åka på alla 4 tillfällena, så hade även jag kunnat tänka mig att åka med t.ex. en unghäst och provat på "riktiga" agilityhinder litegrann, mest för vanans skull. (Om jag hade bott närmare.)

Jag har aldrig betalat mer än 50:- för att hyra ett ridhus, faktiskt, i Stockholmstrakten. (Där det ju "ska" vara så dyrt.) Jag är definitivt inte emot att saker och ting kostar pengar, men det är klart, jag räknar mig ju inte till "utställningsfolket" heller. Flört

Hoppas att ni som åker får roliga upplevelser och att ni fortsätter använda era ponnyer och visa för alla andra hur duktiga shetlandsponnyer är! Skrattande

www.stuteriprecious.se

Milla
0

Jag tycker inte heller det är dyrt! Sen måste ju jag få säga att jag tycker det är härligt att där finns några som orkar,vågar ta egna initiativ och ordna saker.

Tycker man det är för dyrt så är väl valet rätt enkelt? låt bli att åk dit.

Ev. så kommer vi att åka dit. Själv har jag inget intresse i det men jag har en dotter som tycker det verkar intressant

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se