Borkas nya ägare??
Jag sålde min uppfödning Borka i höstas och nu har han blivit såld igen. Jag skulle bli så glad om någon vet vem som köpt honom, det är så roligt att kunna följa sina uppfödningar.
Han är musblack, född -07
E: Johannesbergs Nobel U: Lindebys Nova
Fina, fina Borka =) Har han blivit såld igen så fort? Kan du inte fråga dom som köpte honom vem dom sålde honom till?
Säger som #1. Fråga dem du sålde honom till.

Jo jag har gjort det =).. Men hon kunde inte hitta tele nummret, så jag tänkte att snabbaste sättet var att kolla här..

Men nog borde väl säljaren ha ngt hum om hur du får tag på ny ägare?
Adress? Namn? dåkan du ju söka på eniro. Värkar ju konstigt om hon inte har några uppgifter alls 
#3 Som sagt www.eniro.se
Varsågod!

#6. Hon kanske inte har namnet heller.
Alla säljare är inte intresserade av vem som köper hästen, bara att den blir såld. Förhoppningsvis så blir ägarbytet gjort och då kanske du kan få hjälp av webstamboken.

Förlåt att jag snor tråden lite! Men en tanke som kom upp när jag läste inlägg #7. Hur får man sitt namn synligt nere vid ägare i webstamboken? För på båda mina shettisar så står det Visning av ägare ej valt eller nåt sånt!

#8. Man får godkänna det på ägarbytesblanketten. Se bifogad länk.
http://www.shetlandsponny.se/stambok/blanketter/ansokan_agarbyte.htm
Fyller man inte i något där gissar jag på att ägarens uppgifter inte visas.

Jasså okej! Men det går inte å få in det så här i efterhand då?

#10. Det borde gå. Ring stamboksföraren och fråga. Telefontiderna ser du på webstambokens startsida.

Okej får göra det! Tack så mkt!

#6 Nu är det så att jag har inget namn heller, annars så hade jag kollat där eller på hitta.se ..
Hon kanske hör av sig om hon hittar det.. Hoppas jag..
Det enda jag vet är att de skulle ha honom till trav och avel.. Det sist nämda hoppas jag att de låter honom bli godkänd först innan de överväger en sådan sak. Men som reglerna är nu så är det ju fritt fram..
#13 Kolla med SPTF. De har väl ägarregister.
Jag menar…om han skulle användas till trav.
#13 har hon inte ens namn på köparen kan det bli svårare. Men vad är det för människa som inte ens vet namnet på den som köper hennes ponny 

#15. Det är tyvärr inte så ovanligt
.

#15 Fast nog kan jag också glömma namnen på vissa som köper hästarna jag är svindålig på namn nämligen , men sen så skriver vi ju köpekontrakt så jag kan ju alltid gå tillbaka och kolla där som tur är *S*
#15 De söker på hästnamnet…
#17 självklart kan man glömma, men som du säger, man ser väl till att ha ngn sorts avtal/kontrakt /kvitto på köpet.
Om jag förstår saken rätt så var det inte länge sedan han blev såld, så att både lyckas glömma namnet och slarva bort papperena… =/
#18 Kolla mitt svar igen, det var inte riktat till dig utan till #13 =)
#19 Oj, såg inte det. 
Men det gör inget. Hon fick ju ett tips ändå…
#21 Härligt…då var det problemet löst. 
Hoppas vi får se honom på travbanorna i framtiden då…

De uppgifterna fanns i inte för någon dag sedan.. Men tack sååå jätte mycket att ni försökt hjälpa mig. Har fått tag i de nya ägarna och de verkar jätte trevliga. Jätte kul att de vill använda honom, att han inte blir bara en sällskapshäst..
Tack å tack… 
#23 Stamboken uppdaterades säkert i dag då det står att ägarbyten är gjort 2009-01-08 =)
Delad glädje är dubbel glädje :)
Såg att Borka är anmäld till Köping i februari. Där stod ju ägaren, men ni hade redan löst problemet såg jag =)

Tack för att ni tänker på mig och mitt lilla problem.. Som lyckades lösa sig. Jag hade själv tänkt åka dit men jag måste åka till min skola samma dig. Otroligt tråkigt..
Men super gulliga
Johanna
på källarbackens
har lovat knäppa kort å skicka till mig..