Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett13-bruks
Läst 4867 ggr
h00jff
0

Skaklar till släde

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Köpte en fin släde idag, dock med visst renoveringsbehov. Skaklarna är på tok för långa och behövde renoveras ändå, så jag tänkte låta göra ett par nya som är i shettislängd.

Någon som vet någon som gör vagnstillbehör efter beställning? Det vore bra om det är någon som vet hur ett par vettiga skaklar ska se ut… Skaklarna är "lösa", dvs de sitter inte ihop i bakkant, utan fästes i respektive med.

h00jff
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild till…

h00jff
0

Putt… Ingen som vet?

Majja12
0

Vilken fin släde du har hittat! Jag vet tyvärr ingen som tillverkar skaklar. Har du hört med olika vagnstillverkare? Annars kan du höra med tex Hans Sidbäck, Anders Eriksson eller någon annan som arbetar med hästkörning på heltid, de vet säkert någon tillverkare av skaklar. Lycka till!

www.sidback.se/hastar

www.anders-eriksson.se

*** Medarbetare på belgiskjättekanin.ifokus ***

Mari
0

Min händige far gjorde om skaklarna jag hade när ena gick av, så om du känner någon händig snickare så kanske denne kan hjälpa dig?
Borde inte vara så svårt att få till en i rätt längd när du har orginalen att visa upp, så man vet hur de ska se ut :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

h00jff
0

Tack för alla tips! Hittade att Tidaholsmvagnar hade lösa skaklar att sälja, jag har mailat dem och frågat om de kanske kan passa…