ISPG 2010
Ja, jag vet att jag är tidigt ute, men är det någon här inne som vet värdlandet för ISPG 2010 ? Nyfiken, nyfiken…..
Har för mig jag läste att nån trodde att det skulle vara i holland i en annan ISPG tråd här.
Holland talade om i Tyskland att de skulle vara värd land 2010. Men någon annan hade hört att det skulle vara England…
Delad glädje är dubbel glädje :)
Jag har också hört England…..
Ursäkta ämnesflykten! Men detta som ni kallar ISPG är den internationella utställningen som anordnas vartannat år av något ISPC land. Den heter inte alltid ISPG. ISPG var namnet Tyskland valde. ESG var namnet i Sverige 2006. Andra namn har använts av andra länder som arangerat. Bara en lite reflektion
Veritas odium paretFörvånad

Så här har jag uppfattat det: Från början var det bestämt att UK skulle hålla i den internationella utställningen 2010. Planeringen var redan igång när jag agerade bihang på en Skottlandsresa 2005.
Efter det har det ju blivit en fnurra på tråden mellan moderlandet och dotterföreningarna (finns en tråd i det ämnet, så det går jag inte in på här), vilket ledde till att de närvarande dotterföreningarna vid den senaste tillställningen beslutade att Holland ska stå värd 2010.
Saxat från moderlandets hemsida (om den internationella utställningen i Tyskland sommaren som var):
_It has also been said that an ISPC meeting took place at the show and that the next International Show in two years time will be held in Holland. The Society wishes to make it clear that whatever meeting took place it was not an ISPC meeting as the UK chairs all ISPC meetings and had not attended nor called any such meeting therefore any meeting held without our presence was not an ISPC meeting. . The ISPC is simply a forum chaired by the Mother studbook for discussion between the daughter studbooks. The ISPC has no legal power and cannot make rules, only the Mother studbook can do this after debate within the SPSBS Council and a vote by the Mother studbook Council.
THE INTERNATIONAL SHOW IN 2010 WILL TAKE PLACE IN THE UK AT MALVERN AS PLANNED AND DECIDED UPON BY ALL ISPC COUNTRIES AT A PREVIOUS MEETING. _
Kanske man nästa år därmed kan välja mellan två internationella utställningar..? 

Tack för svar ! Önskeländer båda två att få avsluta ''shettiskarriären'' i.