Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: stammar-blodslinjer
Läst 1639 ggr
SandraErikssonn
0

e: Fridhems Carl- Oskar??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejj ngt där ute som har en avkomma efter Fridhems Carl-Oskar??

Jag har en shettis valack efter honom

e- Fridhems Carl-Oskar

u- Alva

skulle vara roligt om ni skrev lite om hur den shettisen är ochså :)

Milton1
0

Jag har ägt en shettisvalack som heter Kallebalik och som var efter Fridhems Carl-Oskar. Jag köpte han 1996 och då var han två år. Men jag sålde han 1998 då jag skulle börja plugga. Hon som köpte han har fortfarande kvar han och han används till ridlekis. Under tiden som jag ägde honom så var han en jättego och snäll shettis som älskade när man pysslade med honom. Han liknar din lite på bilden men på sommaren blev han mer åt det gråa hållet, inte över hela kroppen men under magen osv.

SandraErikssonn
0

Okeej, Kevin som jag har är tvärtimot. Inte snäll för ett öre nästan!

Milton1
0

Hej igen

Om du vill se hur Kallebalik ser ut så kan du logga in på stallangkullen.se där finns det en bild på han.

Hovgarden
0

Hej! Jag har en hingst, Fridhems Kim, han är halvbror till Carl-Oskar de har samma mamma, hon heter Ardmair Zena. Han finns på www.freewebs.com/fridhemskim

Katja :)

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Iderika
1

Jag är ägare till Carix sedan 2 år till baka. Han var inte en "snäll barn ponny" när jag köpte honom. han var då "lätt i bakändan" men det kan man kanske ha förståelse för då han stått på ridskola i många år. Men nu är han super go! och vilken körponny!!!! mitt stora halvblod hänger inte med i traven när Carix lägger in överväxeln. Tyvärr är han pollen alergisk, så vår och sommar går åt att inhalera honom.

Jag skulle vilja veta om någon fler har en pollen alergisk häst. med tanke på korsallergi. björkpollen + stenfrukter (äpplen, päron m.m.) och morötter !!!!!! 

Och om det är vanligt med ovalt luft rör? det har han också.

Hanna-D
0

#5 Det finns något som heter tracheal kollaps, kanske är det detta du menar? Använd sökfunktionen här på forumet så hittar du en tråd om detta.

Stormtorpet
0

Har två hingstar efter Carl-Oskar, varav en är godkänd faktiskt. Båda två är helgoa o trevliga o den godkända är min egen uppfödning, Stormtorpets Taizon RS 412. Är både riden o körd o startad på ponnytrav(rek 2.45,4). Den andra, Ulven, köpte jag för ett år sedan då han var på väg att hamna på slaktbilen.

Stormtorpet
0

En bild på Ulven oxåGlad