Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett16-hästpass
Läst 991 ggr
Kris_J
0

Ej uthämtade hästpass

Saknar du ditt hästpass eller känner någon som gör det, i webbstamboken under händelser finns denna sida med outlösta pass:

http://www.shetlandsponny.se/stambok/VisaHandelserVisaUrval.asp?HandalseKodNr=68

Veritas odium paretFörvånad

SannaHolmgren
0

Jag har en kompis som nyligen köpte en ponny med ej uthämtat pass. Kan hon hämta ut passet själv? Eller ska säljaren hämta passet och skicka in igen för ägarbyte? Kan ägarbytet göras utan passet?

ThiffannyJ
0

Nya ägaren ska hämta ut passet.

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

NettanW
0

Men ägarbytet måste göras i passet först innan nya ägaren kan få det. Sen vet jag inte om den gamla ägaren måste hämta ut det, för att sedan skicka in det igen för ägarbyte. Så gjord vi.

För senaste info om min lilla skrutt Pockis besök min Blogg

[Anna-N]
0

Passet ska in till stambokföraren vid varje ägarbyte! Den ägare som står som ansvarig i passet skall även skriva på blanketten om ägarbytet. Det går inte att "hoppa över" ett led. Läs mer här - Ägarbyte

dajmie
0

Jag tycker ni ska kolla detta med Fredrik, det är trots allt han som sköter detta med passen.

[Billan]
0

Det kan jag säga, för samma har jag varit med om. Alla led i kedjan ska stämma, men man vet ju aldrig, det kanske kan göras ett undantag. Annars måste den som står som ägare i passet skriva på en ägarbytes rapport och sända in, men antar att passet först måste lösas ut  i allafall betalas.

SannaHolmgren
0

Det gäller ponnyn Kurt-Morgan som har haft ett "ej uthämtat pass" ett bra tag. Nu har kompisen köpt ponnyn, finns passet kvar efter så lång tid? Är det bara för dem att skriva under ett ägarbyte och skicka in så att hon kan lösa ut passet, eller måste passet lösas ut av gamla äg och sen skickas in?

Kris_J
0

#7Du kan ringa till mig ska jag förklara för dig. Det blir så mycket att skriva orkar inte det.

SannaHolmgren
0

#8 Du har pm

Kris_J
0

Put.
Ständigt aktuellt.