Ponnytravkusk??
Om jag skulle träna upp min 3 åriga valack och vilja att han startades på trav, kan man få tag i nån som vill köra han då (eftersom jag är för gammal)?? Han ska alltså inte lämnas iväg till nån annan utan vill bara ha en kusk som kör loppen.

Du kanske kunde kontakta någon ponnytravklubb i din närhet. De borde kunna ge dig råd.
Vill bara tipsa om att det finns en ponnytravsajt också här på iFokus! Ponnytrav iFokus (öppnas i nytt fönster)
Men som svar på din fråga, det brukar inte vara svårt att få tag i körvilliga kuskar, om ponnyn bara fungerar vettigt, dvs inte är dum i huvudet och hittar på en massa dumheter… Ta kontakt med närmaste ponnytravklubb (du hittar länkar på ponnytravsajten) så kan de hänvisa dig till några kuskar som gärna kör även andras ponnyer! Kom bara ihåg att om du ska ha ponnyn hemma och träna den själv så måste du ha en P-tränarlicens (som man får genom att skriva ett teoriprov och betala en liten slant om året)

Det finns massor av kuskar i alla klubbar runt om i landet som alltid e villiga att köra….
Ja, hör med din ponnytravklubb. Där finns det alltid tjejer/killar som tar alla tillfällen i akt för att få köra….

var bor du??