Hingststation 2009 finnes
Nu, efter helgens premiering, vet jag att min egen lille plutt inte blev någon avelshingst. Det innebär att det finns en "vakant" plats på gården nästa sommar.
Jag söker en avelshingst som vill tjänstgöra här nästa sommar (lån/leasing/hyra etc). Han ska vara RS-hingst och godkänd enligt rasvisa krav, ha en dokumenterat förärvningssäker stam och om han är äldre även visat egen god förärvning.
Han bör vara av standardstorlek, med utmärkt rastyp och för att komplettera mina ston önskas lång, välansatt hals och grova ben.
Jag vill inte låsa mig vid någon särskild färg, utan individen är viktigare. Jag vill tro på kombinationen med mina ston, som samtliga är guldbelönade på utställning och har bruksmeriter (trav + ridskola).
Fribetäckning är förstahandsvalet här, men funkar han bättre för hand så är även det okej.
Kontakta mig via mejl eller PM med info.
fler förslag sökes!
jag har fått in några, men vill gärna ha fler att välja mellan.
Min magkänsla kommer avgöra vilken av hingstarna som är välkommen hit.
Tillägger att det är okej för mig att hingsten bor här enbart första halvan av säsongen, om Du vill ha hem honom för att förbereda inför generalmönstringen. Eller också åtar jag mig att matcha hingsten inför detta evenemang, om Du vågar lita på mig till det.
Mina ston är inte betäckta i år och kan därför betäckas tidigt nästa säsong.
knuffar upp en sista gång
Jag har fått flera erbjudanden, men inget som känts rätt i maggropen även om det är väldigt fina hingstar som erbjudits.
En hingst som fungerar att ha på lösdrift med unghingstar är välkommen hit redan nu.