Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett24-köpes
Läst 1263 ggr
Pyttis
0

Mätkäpp sökes

Någon som vet vart man kan köpa mätkäpp som (helst) passar även större hästar?

Kris_J
0

Ridsportsförbundet säljer godkända mätkäpp:
Mätkäpp

Veritas odium paretFörvånad

Pyttis
0

Oops! Den var inte gratisFörvånad Kanske det finns någon som "duger till eget bruk", för lite mindre pengar?

Kris_J
0

Ingvar Johansson säljer andra enkla käppar. Tyvärr lever de lite väl mycket efter årstid/väder.

Jag har två av den modell som ridsportförbundet säljer, 116 och 200. De är jättebra och av väldigt hög kvalitet. Jag har haft en del andra förut men dessa är bäst. De tillverkas i Hyssna en bit här ifrån. Jah köpte direkt från tillverkaren som tar lite mindre betalt än SRF. Jag vet inte vad företaget heter nu innan hette det Hyssna Limfog.

Kris_J
0

Hittade företaget:

HyssnaM

Pernilla77
0

Jag tror jag har en mätkäpp, som ser ut som en vanlig käpp

Den passar på större hästar.

PP
0

Om man söker en mätkäpp till shetland och andra små ponnyer (käppen är ca 120 cm), kan jag tipsa om att Annalena Hulsebos säljer sådana. De är gjorda efter samma modell som Ingvar Johanssons, dvs i trä, så de ska inte förvaras fuktigt om de ska glida lätt. Oskyldig

Priset är endast 240 kr + moms = 300 kr/st. Kan levereras på t ex vinterutställningen i Köping. Frakten kan annars bli rätt dyr pga formen.

Annalenas e-post

Kris_J
0

#6 Jag förvarade alltid min i min uppvärda sadlkammare när den inte användes. Men om jag var ute och mätte i kalla/fuktiga stallar/ridhus långa stunder, var det lite krisigt och trögt…..Då tänkte jag en del fula ord….
Jag tyckte den var mindre braObestämd

PP
0

#7 Jag tyckte den var mindre braObestämd

Och då finns förstås möjligheten att köpa en "riktig" mätkäpp för större pengar. Vill man däremot ha en själv för att mäta växande unghästar osv, kanske denna räcker till bra. Jag har en själv och är mycket nöjd med den. Flört

ErikaPihlajamaa
0

Vät nån att skickar de dom också  utomlads?

SannaHolmgren
0

Jag noterade att ullared en gång när jag var där hade mätkäppar. Minns inte höjd eller pris på dessa.