Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 1974 ggr
[Anna-N]
0

God Morgon 15 /10!

Vintern har knackat på dörren hos oss i natt. Två minusgrader hade vi i morse. Brrr! Men nu skiner solen och det ser ut att bli en härlig dag!. Idag ska vi plocka undan trädgårdsmöbler, klippa gräset o så är det tack o adjö till sommaren för i år.

Önskar alla en trevlig söndag! Glad

maggan
0

God morgon. Solsken. ska till Rimbo och fika med en kompis sen njuta i stallet hela dagen.

cinna
0

God förmidda'

Gubben jobbar xtra idagSkrikandes, men pengar är ju alltid kul när de kommerSkrattande. Ska skjutsa iväg äldsta dottern till ridskolan om en stund, och sedan hämta svärmor vid bussen som ska passa minstingen medan jag är på ridskolan. Tycker det är skönt att vara med OM något skulle hända. Sedan är det ju alltid kul att se utvecklingen på deras ridning.

Milla
0

morrn morrn kallt men sol!!

Idag ska jag göra om hela min dator IGEN!!! sen hoppas jag verkligen att den ska fungera

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Hanna-D
0

God kväll!

En fullspäckad dag som vanligt… Genom jobbet har jag i dag gått en kurs om hovvård, hovbeslag, hovsjukdomar osv. Föreläsare var Ove Wattle och Micke Berg - MYCKET lärorikt!

Mycket handlade om fång vilket jag uppskattade, ett klurigt ämne för mig som jag inte riktigt får grepp om ordentligt.

JMax
0

#4 Vad har du för jobb? Verkar ju trevligt att få gå på föreläsningar genom jobbet!!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Hanna-D
0

#5 Tyvärr alldeles för sällan Flört

Bofride
0

God kväll! Här i Uppsala har det varit jättefint höstväder idag! Varit ute på landet och kört två shetlandsponnyer, det var jättemysigt! 

#4 Jag har gått på deras föreläsningar för något år sen. Väldigt intressant och informativt. Fast det enda jag tyckte var lite småjobbigt var när vi fick gräva och verka/sko i och på döda hovar… Men man fick lära sig mycket om allt. Rekommenderas verkligen för dom som kan gå!!

RebeckaSvensson
0

God kväll.

#7 Du glömde skriva att det också har varit jättekallt här…

Pluggandet går alltför sakta just nu. Latinska namn känns ehlt omöjligt, hur ska man komma ihåg tex Aleopecurus myosuroides (renkavle) och Euphorbia helioscopia (revormstörel) + ytterligare 55 st?! Känns som uppslagskunskap och onödigt lärande.

Bofride
0

#8 Så farligt är det väl inte?? Man får ju veta att man lever när det är kallt! (Likaså när man kör shetlandsponny i galopp Flört) Men nog hade jag på mig massa kläder idag när jag tänker efter… Skrattande

RebeckaSvensson
0

#9 Blir väl kallare kan jag tänka, och hade man bara haft lite värme i rummet så skulle man inte klagat… Det ska kännas när man är ute :-) Vad är det för shettisar du varit ute och kört?

Bofride
0

# 10 Håller ju på att sälja en av mina pållar, och nu har jag tagit upp hästen till Uppsala för att hon ska prövas av en tjej. Denna tjej har själv en shettis och i dag tog vi två turer, en med varje häst. Kan ju avslöja att det var mest "go" i min lilla dam…Räcka ut tungan Skulle vara jättetrevligt att träffa dig någon gång, men som jag förstått så bor vi i varsin ände av stan…

RebeckaSvensson
0

#11 Härligt komma ut och köra en runda! Var du på middagen på Pharmen igår? Var bor du?

Linnah
0

Godkväll! Precis hemkommen från Halmstad efter konferens. Lyckades hamna på ett tåg som strax innan Södertälje fick totalt maskinhaveri - vår vagn blev helt svart och tyst. Tur att man har en dator och spindelharpan. ;)

Hanna-D
0

#7 Den här kursen var rent teoretisk men jag har haft Micke som lärare på gymnasiet och då var det döhovar som gällde innan vi fick ge oss på de levande Skrattande

Han hade iofs med sig ett par hovar och visade bland annat en Strasser-verkad hov och en AACP eller vad de heter.

Annette
0

#14. Något nytt på fång-fronten?

Hanna-D
0

#15 Inte direkt. Man har framkallat fång för att "experimentera" men det hade väl inte lett till något nytt direkt. Något som var nytt för mig var att ängsbräsma, sandtrav och sandvita kunde ge rörelsestörningar och ev. början till en fångattack, det räcker med en eller ett par nävar av blomman!

Annette
0

#16. Hur ser de växterna ut?

Hanna-D
0

#17 Jag är hemskt dålig på blommor och växter utöver de "vanliga". Alla tre hade i alla fall vita blommor, kolla i en flora.

Hästarna ska tydligen tycka att det är ganska smakligt. Inget de äter om det finns gott om gräs men den smakar inte direkt illa, det i samband med den lilla mängd som behövdes tyckte jag kändes obehagligt.

Annette
0

#19. Tack Rebecka!

-mmk-
0

vad är döhovar??

Ellinor Johansson
0

Hovar från död djur