Bomvidd?
Hej
Undrar vad ni har för bomvidd på era sadlar till era shetlandsponnyer. Har så svårt att hitta någon bra. Min tjej är 95cm hög, ganska så grov, bred rygg, ingen manke …..
Tips mottages tacksamt.
Charlotta
Min sadel har extra bred bom. Exakt mått har jag inte med den ligger kanonbra på alla shettisarna!
Vi har sadlar från Börjes på våra shettisar. Bomvidden är x-vid och passar på alla våra i alla fall. 
vi har också Börjes X-vid och den pasar också jätte bra.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Hej och tack för era svar.
Har nu faktiskt beställt en x-vid från Börjes. Det var nästan den enda jag hittade.
Men har ni den som är Börjes tror den hette "pinto" eller har ni den som heter Kingston. Tog själv den billigare då mina barn mest åker lite häst ibland.
Charlotta
jag har pinton
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
#4 Jag har också pinton.
MEN, Pinton skiljer sig väldigt vecka till vecka. Jag beställde t.ex en svart och en brun samtidigt. Det var två helt olika sadlar. Båda var dock lika bra. Börjes tar nog hem det billigaste för tillfället (står också i katalogen att det kan skilja på modell och utförande)
Hej
Tack snälla för svar, då är det bara att vänta in sadeln. Skall bli så kul att mina barn får prova att lunka lite fram, däremot får de inte rida själva utan att jag är med. Det är min häst ;O) , min körhäst egentligen.
Charlotta
Jag har den från hööks. En 14" lädersadel. Det står att det "bara" är vid bom men den passar min grova shettisvalack på 105 cm.