Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett29-icke-hästrelaterat
Läst 369 ggr
Angel
0

Kattungar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon som vill ha katt?

Dessa är ca 6 veckor nu, så de behöver ett par veckor till med sin mamma (nov/dec).

CamillaAndersson
0

ååååh den gul/röda var SÅÅ söt!!

Hade det inte varit för att vi har en katt för mkt så Fundersam

Sofia_Schultz
0

Är den röda en Pojke eller Flicka?

Angel
0

#2 En liten kille. Katitzi (mamman) fick en röd förra kullen med, en kille. Någon sa att de röda oftast (alltid??) är killar..

Sofia_Schultz
0

#3 Visst är det så att röda oftast är hanar! Jag har dock en av de få röda honorna som finns och vi fundilerar på att para henne för att förhoppningsvis få fram lite fler röda honor. Hittar dock ingen röd pappa som vill ställa upp…

Ska höra med familjen, för med Katitzi som mamma blir de ju supersnälla och goa! Skrattande

Sehvrin
0

Min kusin har en röd hona =) (jättegullig katt, jag var lektant åt henne när hon var kattunge =)

En sak är rätt intressant, och det är att det bara är honor som är sköldpaddsfärgade (är det så det kallas? katter som är vita, svarta och röda iaf) om en katt har den färgen kan man alltså direkt säga att det är en hona

(kunde inte låta bli att göra detta inlägg, då jag tycker det är väldigt intressant med hur sköldpaddsfärgen hör ihop med kön =)

Jättesöta kattungar, förrresten =)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Kristina-
0

Vi har två stallkatter:  En röd hane och en sköldpaddsfärgad hona!

VeronicaP
0

#5 jag har haft ett undantag när det gäller den färgen för jag har haft en hane som var 3 färgad och när jag kom till vet och hade beställt kastrering så var de också säkra på att han var en hona men tji fick de *S*

Har även haft röd hona som jag har gett bort , har en långhårig röd kattunge nu med som jag inte vet könet på hm , fast vi har ju så många i stallet nu så det är väl tyvärr snart dags att sanera om man säger så..

Angel
0

#4 Ja, vi har sparat en från Katitzis förra kull. Han är helt underbar! Han vaktar/värmer sina småsyskon när Katitzi inte är där. Och vilken kelgris sen, han kurrar bara han ser en…