Värsta hovskägget?
Måste bara lägga ut den här bilden och ställa frågan om någon kan slå ponnyn i fråga när det kommer till mängd och längd på hovskägg..? Bildbevis krävs! 
Notera särskilt höger fram, där det "fladdrar" i rörelsen. Hovskägget börjar alltså på baksidan av knäet fram, och strax nedanför hasen bak. Ingen av mina yngre ponnyer har samma imponerande hovskägg.
Ponnyn heter Zorro och blir 33 år imorgon. Bilden är tagen av Lars Åhlström.
Åhhh så fin….. Är han lika lurvig på sommaren?

#1 Nej, inte fullt så lurvig om benen i sommarpäls. Men ändå mer än övriga ponnyer härhemma.
Jag är väldigt nyfiken på om det finns yngre ponnyer med samma hovskägg - eller om det är något som "avlats" bort…
Sitter vid fel dator nu (=har inga bilder här) men min Emil var likadan. Har visserligen ingen fartbild så man ser inte hovskägget fladdra men rejält behårad var han 
http://www.kilskogen.com/emil_hanna_vinterutst_ludd1.jpg

Snyggt! Tycker ponnisar med frisk vinterpäls är vackert. 

#3 Och Emil var ju oxå av det "gamla gardet". 
33år :) himmel o ser så fin ut kul, muffit o se så små ben vara så pälsklädda :)
#3 Fina gamla Emil!! Hanna, hur blir det vita så vitt?

Påminner om Rivals hovskägg på vintern. Det låg ganska platt mot benet, men kammade man det så blev det som på bilden i #0. Har nog ingen bild på det…
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
Tack för en jättefin nyårshälsning Pernilla. Man blir glad av att se dessa gamla FINA shettisar. Det värmer hjärtat!
Gott nytt år!
Pernilla, VILKEN UNDERBAR BILD på Din FIIINA gamla Zorro
I ungdomligt skick
Säger som Eva: det blir varmare i hjärtat med dessa gamlingar, STILL GOING STRONG!

#7 Han var väldigt renlig av sig och vi hade turen att ha snö den vintern 
#12 Meeeen! SNÖ! Jag hade väntat mig att få tips på ett undermedel, inte naturmedel!!!
Inga mirakelmedel tyvärr, använder Ekols hästschampo - de brukar vara billigast. Två schamponeringar och mycket gnuggande är "hemligheten" 

Bifogar en bild på Owner of a Lovely Heart. Bilderna är tagna 2005 & 2006. Syns kanske inte så mycket, men hon har mycket hovskägg!
Delad glädje är dubbel glädje :)