Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett29-icke-hästrelaterat
Läst 5449 ggr
IdaT
0

Presentationstråd

Hej!
Jag tänkte att eftersom frågan om anonymitet har kommit upp några gånger här på forumet, i olika trådar då människor med ett användarnamn blivit ombedda att presentera sig, och tagit detta illa, i stridens hetta, kan vi ta och samla allt i en enda tråd.

Tänkte att vi kunde köra lite efter en mall.

Namn: --
Ålder: 0 år
Hemort: --
Hemlandskap: --

Häst(ar): --
_Stuteri: --
_
Favorit:
 Häst: --  Tävlingsgren: Utställning kan vi räkna också.  Djur i övrigt: --  Mat: --  Film: --  Bok: --

Mitt första hästminne: --
Mitt bästa hästminne: --

Vart jag befinner mig i mitt liv om 10år: --
3 saker jag skulle ta med till en öde ö: --
Har jag vart oerhört duktig en dag belönar jag mig med: --

Det är väl valfritt att fylla i det mesta, men sakerna mellan namn och hemlandskap kanske kan vara smart att fylla i, annars mister väl saken sitt syfte.

Ja, jag kan väl börja i nästa meddelande, så ni får veta vem jag är. Det vore kul att få se en bifogad bild på er.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

IdaT
0

Namn: Ida Törneberg
Ålder: 16 år
Hemort: Alunda
Hemlandskap: Uppland

Häst(ar): Zally
_Stuteri: Inget ännu.
_
Favorit:
 Häst: Zally, och D'Artangan  Tävlingsgren: hmm… Jag vet faktiskt inte. Jag gillar nog stallplanen bäst.  Djur i övrigt: Hubbis, min katt  Mat: Mammas kyckling  Film: Across the universe (Ett måste för alla beatlesfan, och dom som inte är ett Beatlesfan kommer att bli det efter filmen)  Bok: Sagan om klanen Otori

Mitt första hästminne: Det var nog innan min första ridlektion, när jag insåg att jag skulle få rida stallets bråkigaste häst, och göra iordning henne innan lektionen. Jag var ett stort fan av henne efter det.
Mitt bästa hästminne: Det var nog dagen när jag fick hem Zally, jag kom fram till att det var enda dagen på några veckor som jag skulle kunna hämta henne. Allt var klart  på en halvtimme, sedan var det bara att äta och åka iväg.

Vart jag befinner mig i mitt liv om 10år: Ingen aning, kanske på scen, kanske på ett stuteri, kanske i riksdagen, jag vet faktiskt inte. 
3 saker jag skulle ta med till en öde ö: Min ponny, min dator, och en båt att ta hem.
Har jag vart oerhört duktig en dag belönar jag mig med: Att sova gott på natten.

Tyvärr har jag ingen bild att bifoga på denna dator, men jag kommer nog med en ikväll.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard

balotte
0

Namn: --Lotta
Ålder: 42

Hemort: --Alvesta
Hemlandskap: --Småland

Häst(ar): --Balotte Offelia Hessa
_
Favorit:
 Häst: --  Tävlingsgren: Utställning kan vi räkna också.  Djur i övrigt: --2 getter hund 2 katter  Mat: --  Film: --  Bok: --

Mitt bästa hästminne: --

Peppe
0

Namn: Frida
Ålder: 17 år
Hemort: --
Hemlandskap: Småland

Häst(ar): Blacky
_
Favorit:
 Häst: Peppe & Blacky
 Tävlingsgren: Har inga nerver för tävling. Hehe
 Djur i övrigt: en egen hund + att familjen har en hund också och ett gammalt (!) marsvin
 Mat: Godis
 Film: Pirates of the carribbean
Bok: --

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

lovis01
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Namn: Cissi
Ålder: 25 år
Hemort: Hökerum

Hemlandskap: västergötland
Häst(ar): Lovis o Lodar (Nordisar) Nelly o Bella (shetland) Karis Johanna (vbl)
_
Favorit:
 Häst: De har sin speciella charm alla 5 :) 
 Tävlingsgren: Western

Djur i övrigt: 1 hund, 3 katter 

Jag och Lovis på bilden, den enda jag har tillgång till här :O)

PP
0

Namn: Pernilla Persson
Ålder: 35 år
Hemort: Grängesberg
Hemlandskap: Dalarna
Häst(ar): Zorro, Wivi, Gränje Kozmos, Gränje Valkyria och Gränje Wigwam. Dessutom Minimax Kim och Bluemull Gwyneth som dock är utlånade för tillfället.
Stuteri: Gränje

Favorit:
 Häst: Kan omöjligt rangera de egna!
 Tävlingsgren: Dressyrkörning (fast jag är egentligen ingen tävlingsmänniska)
 Djur i övrigt: Katten Boris
 Mat: Kyckling i alla former (utom Nuggets - såg när Jamie Oliver visade skolbarnen hur de görs…)
 Film: Braveheart
 Bok: Stekta gröna tomater av Fannie Flagg. Nu var det visserligen jättelängesen jag läste den, men minns att jag bävade för att den skulle ta slut, och det måste väl vara ett gott betyg. ;-)

Mitt första hästminne: Är så gammal att jag inte riktigt minns de första närkontakterna med hästar. Ett starkt minne är iaf när jag var på mitt första ridläger som 11-åring och vi skulle hämta in hästarna för första gången. Min tilldelade ponny hette Bessie (Stockmossens Arabesque e.Rashid ox u.Silja e.Frigg), men jag blev tillsagd att gå till fel hage. När jag besviken kom tillbaka utan häst, stod en av ledarna och höll henne utanför stallet. Denna lilla svarta ponny iförd skotskrutig grimma var något av det vackraste jag sett och det var ren och skär kärlek vid första ögonkastet.
Mitt bästa hästminne: De små stunderna i vardagen som får hjärtat att växa i bröstet. Som när en ponny smyger upp inpå en och blåser en vänligt i örat… <3

Vart jag befinner mig i mitt liv om 10år: Förhoppningsvis i fruktträdgården vid en fin, liten stuga på en fin, liten gård med mina ponnyer betandes omkring mej.  
3 saker jag skulle ta med till en öde ö: Jag skulle aldrig åka till en öde ö.

Har jag vart oerhört duktig en dag belönar jag mig med: Jag tänker inte riktigt så, utan försöker nog bara njuta av känslan.

polgara
0

Namn: Heidi Pulkkinen

Ålder: 40 om en dryg månad

Hemort: Fristad

Hemlandskap: Västergötland

Hästar: Araben Simbalina, vbl travaren Lass Diktator (utlånad), shettisarna Evert (Sam), Mulle (Molle), Polgara, Savannah, Magic's Greace samt fölen Navarro och Narnia

Har ingen favorit häst, inte heller någon tävlingsgren.

Djur i övrigt: 1 hund, 2 katter, 2 geckoödlor o 4 kaniner

IdaT
0

#5, jag såg också det avsnittet, brukar försöka hålla mig till mat där man kan se vad det är numera.

SofieN
0

Namn: Sofie
Ålder: 20 år
Hemort: Västerås
Hemlandskap: Västmaland

Häst(ar): Shettisarna Exzentrics Eztrella och Lilla Fridolf, en till är på ingång.
_Stuteri: Har inget än.
_
Favorit:
 Häst: En shetlandsponny som heter Frida som jag tog han om för ett par år sedan.  Tävlingsgren: Precisionskörning.  Djur i övrigt: Hundar  Mat: Tacos  Film: The Grudge  Bok: Har ingen favorit.

Vart jag befinner mig i mitt liv om 10år: Svårt att säga, jag jobbar väl på och har väl kanske lyckas få ihop till ett stuteri. 
3 saker jag skulle ta med till en öde ö: Solstol, paraplydrink och en bok. ;)
Har jag vart oerhört duktig en dag belönar jag mig med: Att ta det lugnt och lite glass kanske..

AusaBausa
0

Namn: Åsa
Ålder: 33år
Hemort:Tosteberga
Hemlandskap: Skåne

Häst(ar): Kefir, Kelda, Keso(shettisar), Ludde(ridtravare), Grabina1/5 delsägare(sv. varmblod)
_Stuteri: Kasebackens stuteri www.kasebackensstuteri.dinstudio.se
_
Favorit:
 Häst: rangordnar inte mina nuvarande hästar, står mig lika varmt om hjärtat menden i livet är Krabat en gammal shettishingst jag ägde för 4 år sedan…  Tävlingsgren: utställningar, fälttävlan  Djur i övrigt: katter  Mat:grekisk sallad och soppor av olika slag  Film: titanic  Bok:Läckberg-böckerna, Margit Sandemos böcker

Mitt första hästminne: när jag fick skumpa runt på min kusins ponny, Virre. Det var hääärligt!
Mitt bästa hästminne: nog när jag fck min allra första egna häst, Krabat

Vart jag befinner mig i mitt liv om 10år: I Tosteberga m min familj i mitt drömhus vid havet. Där vi har ett litet men känt shettisstuteri
3 saker jag skulle ta med till en öde ö: dator, båt och min familj
Har jag vart oerhört duktig en dag belönar jag mig med:kaffe, choklad och en låååång stund vid datorn

Stall-Stjarna
0

Namn: Maria
Ålder: 27 år
Hemort: Svanesund (Orust)
Hemlandskap: Bohuslän

Häst(ar): Tingeling & Optimist (minishettisar)

_Stuteri: -- (i framtiden kanske?)
_
Favorit:
 Häst: båda mina troll ;-)  Tävlingsgren: Fd hopp ryttare  Djur i övrigt: Tosca & O´boy (perser katter)  Mat: tacos!  Film: har ingen favvo direkt…   Bok: läser aldrig mer än tidning!

Mitt första hästminne: minns faktiskt inte =(
Mitt bästa hästminne: hmm, har faktiskt  många så jag inte kan välja…

Vart jag befinner mig i mitt liv om 10år: Jag hoppas jag bor kvar här på vår gård o att jag då är gift ;-) o att vi byggt det nya stallet (som vi planerar på lite nu)… givetvis att alla i familjen mår bra o är lyckliga! + att jag utökat ponnyskaran med ;-)

3 saker jag skulle ta med till en öde ö: kaffe, choklad o musik

Har jag vart oerhört duktig en dag belönar jag mig med: Jag belönar mig själv oavsett =)

Aribigga
0

Namn: -- Sofie
Ålder: 20 om två veckor
Hemort: -- Ängelholm
Hemlandskap: -- Skåne

Häst(ar): -- Slättens James Bond
_
Favorit:
_Häst: -- James Bond
Tävlingsgren:
Djur i övrigt: -- Tre katter, en hund och X antal fiskar
Mat: -- Pasta
Film: -- Dogma
_

lurvponnyn.vimeddjur.se

Milla
0

Namn: Camilla Linder (Milla)
Ålder: 41
Hemort: Saxtorp - Landskrona

Häst(ar): Carmencita, Dalsgårds Hedvig, Paola, Dalsgårds Melvin, Älvåsens VIking, Havsrosens Delicious Pride, Havsrosens diamond Exchanges, Havsrosens Delmillica
_Stuteri: Havsrosens
_
Favorit:
 Häst: det är ju jätte svårt. Heddan, Viking och sen dom andra  Tävlingsgren: Utställning nu men tidigare fälttävlan  Djur i övrigt: 3 hundar, 4 katter  Mat: oxfile provencale  Film: dokumentärer eller snyfte filmer  Bok: Dokumentärer

Mitt första hästminne: när jag fick min första foderponny Linus en korsning mellan fjording och halvblod
Mitt bästa hästminne: 5:e plats individuellt EM fälttävlan ponny

Vart jag befinner mig i mitt liv om 10år:  då hoppas jag att jag har min egen gård och jobbar som undersköterska inom psykiatrin
3 saker jag skulle ta med till en öde ö:  mobilen, kniv och min kudde
Har jag vart oerhört duktig en dag belönar jag mig med, hrm det gör jag aldrig

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

pinkish
0

Namn: Sanna Drott
Ålder: 24

Hemort: Strömsnäsbruk
Hemlandskap: kronoberg

Häst(ar): Petros-julle 3 år, Blixten 9 år (på foder)
_
Favorit:
 Häst: julle  Tävlingsgren: inget nu men ska bli köring, tömkörning, utställning mm  Djur i övrigt: hunden zeke jackrussel, hamstern pip, ödlan egon skäggagam.  Mat: grillat  Film: 10 orsaker att hata dig  Bok: sagan om isfolket (47 böcker), häxmästaren (15 böcker) och ljusets rike (20 böcker)

Mitt första hästminne: började på ridskolan i gamleby våren 93
Mitt bästa hästminne: när jag köpte min första häst… julle ;P den 29 juni -08

Vart jag befinner mig i mitt liv om 10år: då har jag förhoppningsvis ett toppen jobb och egen gård med några shettisar o nån stor häst.

3 saker jag skulle ta med till en öde ö: mobil- för att ringa efter hjälp, , tändare så man kan göra eld, kniv- alltid bra att ha på en öde ö hahaha
Har jag vart oerhört duktig en dag belönar jag mig med: en helkväll i soffan med en bra film och mys med pojkvännen ;)

Hovgarden
0

Namn: Katja Löthaders
Ålder: snart 23 år
Hemort: Strängnäs
Hemlandskap: Södermanland

Häst(ar): Rosita VI, Julia Wilde, Hovgårdens Romeo O'C Me (new forest) Fridhems Kim RS 373 och Stina som är lånad (shetland)
_Stuteri: Hovgården www.freewebs.com/hovgarden
_
Favorit:
 Häst: Rosita och Julia och självklart de andra men de är närmst.  Tävlingsgren: Utställning, drömmer om Monté vilket skiljer sig från det jag annars skulle tävla i om jag hade ridhäst - Dressyr :D  Djur i övrigt: 2 katterMaja o Norpan, 1 kanin i framtiden får.  Mat: Oj, det var svårt.. Kött i alla former (nästan) rådjur o ren favorit.  Film: Undercoverd Blues, en films som få verkar sett men som är min humor :D  Bok: Stieg Larssons tre underverk! Så spännande läs dom ett bra tips!

Mitt första hästminne: Första gången på ridskolan när vi blev longerade på Capella på stora ekeby :D
Mitt bästa hästminne: Barbacka hoppning på Isabell (en ridskoleponny jag red) vi vann. När Julia föddes, mitt första föl.

Vart jag befinner mig i mitt liv om 10år: Förhoppningsvis gift har flera underbara barn. Fött upp flera fina ponnyer. Byggt ut stallet och har fler hingstar. Får finns även på gården.

3 saker jag skulle ta med till en öde ö: Min sambo, min mobil förutsatt att den fungerade. En låda varningspistoler (heter det så)

Har jag vart oerhört duktig en dag belönar jag mig med: Godis, ett gott vin för tillfället Coto de Imaz, en varm/kall dusch beroende på årstid :D

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

UG
0

Namn: Ulrika Gindemo
Ålder: 30 år ung
Hemort: Eklången, Eskilstuna
Hemlandskap: Sörmland

Häst(ar): 7 minishettisar, en normalstor shettis och en pytteliten Welsh
Stuteri: Gindemo

Favorit: (idol) Eva Kolmodin som tävlar SM med sina shettisar:
 Häst: (idol) Almnäs Kanon och Certina
 Tävlingsgren: Klassisk körning, ponnytrav, shetlandsagility och utställning.
 Djur i övrigt: Hittekatten Tiger av Björksäter och alla sniglarna på grusgången.
 Mat: Suchi
 Film: Amelie from Montmartre
 Bok: Jerusalem av Selma Lagerlöf

Mitt första hästminne: När jag som barn vistades om sommrarna på Kvarnfors Arab- och Minishettis stuteri i skåne.
Mitt bästa hästminne: När Corall och jag blev totalsegrare i klassisk körning dressyr och precision i Värmland 13/7 2008, av alla hästraser. Lyckan och stoltheten över min shettis var berusande, jag lever på det än!

Vart jag befinner mig i mitt liv om 10år: Förhoppningsvis har jag växt som människa och tillskansat mig mer erfarenhet, ödmjukhet, kunskap och positiva händelser.
3 saker jag skulle ta med till en öde ö: satelittelefon, dator med uppkoppling och solkräm.
Har jag vart oerhört duktig en dag belönar jag mig med: Positiva tankar samt kaffeLatte med kardemumma och mjölkskumm med kanel pudrat ovan i form av ett hjärta.

moa
0

Namn: Rebecka
Ålder: 19 år
Hemort: Borås
Hemlandskap: Västra Götaland

Häst(ar): Moa, Tappi och islandshästen Kjarni.
_Stuteri: Har inget ännu men när jag blir vuxen ska jag köpa mig några registrerade shettisar och satsa på avel.
_
Favorit:
 Häst: Moa  Tävlingsgren: Körning  Djur i övrigt: Hund och katt  Mat: Svårt, det finns mycket.  Film: Så som i himelen  Bok: Domedagsboken

Mitt första hästminne: När jag hälsade på ardenner hingstar hos farfar och farmor.
Mitt bästa hästminne: Min första häst, Moa.

Vart jag befinner mig i mitt liv om 10år: Har en lite gård och några hästar samt jobbar på en djurklinik. 
3 saker jag skulle ta med till en öde ö: Mobil, tandborste och toalettpapper.
Har jag vart oerhört duktig en dag belönar jag mig med: Slappa i soffan framför en film.

linlan
0

Namn: Linnea Landström
Ålder: 14 år
Hemort: umeå
Hemlandskap: västerbotten

Häst(ar): Foxy Red
_
Favorit:
 Häst: Foxy Red  Tävlingsgren: ponnytrav ;)  Djur i övrigt: hund  Mat: --  Film: --  Bok: --

Mitt bästa hästminne: Det var nog jag vann med Fuxan i östersund eller Aldur på umåker ^^

Ellen89
0

Namn: Ellen Jarvio
Ålder: 18 år (19 nasta manad :)
Hemort: Gatton, Queensland (West of Brisbane)
Hemlandskap: Australien

Häst(ar): Toy (arab korsning), Shettisar; Honeybun (03), Erikka (06)
Stuteri: Hoppas jag pa senare!

Favorit:
 Häst: Alla tre!
Tävlingsgren: Utställningjust nu, korning senare :)
 Djur i övrigt: 2 Pudlar, en fagel :)
 Mat: Mammas!
 Film: The illusionist, A beautiful Mind, Catch me if you can
Bok: Monty Roberts :)

Mitt första hästminne: Jag red en shettis pa en ridskola mamma visste om :) Allt jag kommer ihag var att den var svart.
Mitt bästa hästminne: Nar jag fick min valack 3,4 ar sen :)

Vart jag befinner mig i mitt liv om 10år: Forhoppningsvis med shettisar!
3 saker jag skulle ta med till en öde ö: Mat, Vatten & flygplan sa jag kan aka hem! (Raknas Australien som en ode o?) ;)
Har jag vart oerhört duktig en dag belönar jag mig med: Vet faktist inte :) Vila kanske?

Frida-E
0

Namn: Frida Erixon
Ålder: 23 om två veckor (jag har redan 30-års kris)!..
Hemort: Eskilstuna
Hemlandskap: Södermanland
Häst(ar): Minishettisarna Nalle, Dixie och Farina och standardshettisarna Isa och Tinto!
Stuteri: Vildängen www.stuterivildangen.djursida.se

Favorit:
 Häst: Alla mina, skulle aldrig kunna välja…

Tävlingsgren: Utställning kan vi räkna också. Ja det får nog bli utställning. När jag höll på mer med större hästar var hoppning en klar favorit!  Djur i övrigt: Kaninen Geronimo och marsvinen Mazie och Blixten + husmössen under diskbänken..  Mat: Är vegetarian så något vegetariskt. Men hatar att laga mat så i princip allt så länge någon annan lagar den… Skrattande  Film: Oj, vet inte..  Bok: Räknas Utställningskatalogerna?? Flört Läser inte böcker..

Mitt första hästminne: Måste vara när jag var 6 år och hela dagisavdelningen fick följa med och rida lite på min dagisfröken Paulas islandshäst Stjärni.

Mitt bästa hästminne: Finns många. Ett är från min första utställning då Nalle blev Champion valack. Jag skulle vilja sett mitt eget ansiktsuttryck just då!..

Vart jag befinner mig i mitt liv om 10år: _På en liten gård med man, två barn och flera shettisar!! 
_3 saker jag skulle ta med till en öde ö: Tre? En hängmatta och en Marabou chokladkaka är allt som behövs.. Cool Har jag vart oerhört duktig en dag belönar jag mig med: Hängmattan och chokladkakan… (hi hi hi)..

IdaT
0

Jag petar upp den här tråden, för fler roliga presentationer Flört

zettan
0

Namn: Sandra Håkansson
Ålder: 25 år
Hemort: Borås

Häst(ar): Rosa Caprie from secret flowers, Rosa Lee vd Zandkamp, Sango`s Boombastic, Sango`s Caprie Roze 
_Stuteri: Stuteri Sango
_
Favorit:
 Häst: Oj måste jag välja en i hagen så är de nog Rosa Caprie from secret flowers. Men gillar alla mina bäst  Tävlingsgren: Tävlar inte i ngn gren  Djur i övrigt: Moa, min hund  Mat: Tacos =)  Film: Oj detta kan jag nog inte svara på   Bok: Läser inte böcker.

Mitt första hästminne: oj de var nog hm får vi se. när jag red på djurparken som liten =) 
Mitt bästa hästminne: De var när vi var och hämtade hem min Rosa Caprie. En stormig och snöig Lördag kväll
Vart jag befinner mig i mitt liv om 10år: Om 10 år hoppas jag att jag har min gård, en avelshingst på gården samt ett stort gäng svartskäckar i en hage
3 saker jag skulle ta med till en öde ö: hm de blir nog 3 av hästarna =)
Har jag vart oerhört duktig en dag belönar jag mig med: en chocklad bit

Trine
0

Namn: Linda Edvardsson

Ålder: 31 år (32 om två veckor)

Hemort: Edsbyn , Hälsingland

Hästar: Trine,Cecilia,Flöjta, Tilia,Monsieur´s Omeega,Trollans Attention,Humledals Zdeno Chara,

Äppelbo Honeycrisp(Foderponny),Trollans Brave Boy,Trollans Born Wild, Trollans Bold Baron.

I den ordningen har dom kommit till mig..

Stuteri:trollans 

Favorit:

Häst: Svår fråga men måste jag välja blir det nog Trine som jag haft längst.

Tävlingsgren:Är ingen tävlingsmänniska men ,utställningar isf. Hobbykör .

Övriga djur: Hund,och fler…

Mat:Allätare men kött ,kyckling ,Tacos..

Film: allätare,senaste är Arnfilmerna..

Bok: Läser mkt men Isfolket serien var himla bra..

Mitt första hästminne: Det var när jag var liten (6år)och fick borsta en ardenner, då var min värld perfektGlad.Även om jag bara nådde upp till bogen…

Mitt bästa hästminne:Det var när jag var 14 år, mina föräldrar sa att vi skulle åka ut o kolla efter älg….Vi stannade vid en hästhage där det gick tre varmblod på bete, vi gick ut och ett sto kom fram o ville prata, då frågar dom om jag skulle kunna tänka mig ta hand om henne….Det var min första häst Malina 15 år..Skrattande

Vart jag befinner mig i mitt liv om 10 år:Förhoppningsvis har jag kommit en bit i min avel . Har friska glada tonåringar, bor kvar på vår gård med ett uttbygt hus.

3 saker jag skulle ta med till en öde ö.Inget jag funderar på i allmänhet…

Har jag varit duktig en dag så belönar jag mig med : beror på vad jag känner för men ofta är det choklad med i bilden…

Ninnii
0

Namn: Erika "Ninniii" Lundqvist
Ålder: 26år
Hemort:  Axvall

Häst(ar): Bill och Peters islänning Stjerna
Stuteri: Kankse i framtiden

Favorit:

Häst: Bill så klart
 Tävlingsgren: Förr var det western och nu är det körning i stället. Körning är väldigt roligt!
 Djur i övrigt: ! hund och 3 katter  Mat: Makaroner och köttfärssås ( min mammas)  Film: Borts med vinden En riktig klassiker!  Bok: Läser knappt böcker

Mitt första hästminne: När jag fick rida på en häst istan när det var marnad, var kanske 5 år.
Mitt bästa hästminne: När Bill bevisade för mig att han visst klarade av att genomföra en maratonbana utan problem på tävling. Sen finns det ju mycket mer men det var det som var bäst i sommras. Då jag vart lite tveksam och inte visste om han skulle klara av det.

Vart jag befinner mig i mitt liv om 10år: Att vi har byggt ut huset och jag fått ett natt jobb och att alla är friska och nöjda.
3 saker jag skulle ta med till en öde ö: Min sambo, min dotter Matilda och Bill
Har jag vart oerhört duktig en dag belönar jag mig med: Blir nog godis.

Smultron
0

Namn: Anita Lantz
Ålder: 52 år
Hemort: Tranås

Häst(ar): Emil och Embla (shettis o isis). Ämnar att köpa en shettis till, söker ungsto med bra stam.
_Stuteri: Inte än.
_
Favorit:
Häst: Ingen nämnd ingen glömd Tävlingsgren: Utställning, brukskörning, dressyrkörning Djur i övrigt: Katt Mat: Vällagad husmanskost. Film: Ser mycket sällan på film Bok: Läser mycket och ofta men har inga direkta favoriter.

Mitt första hästminne: Ridlektion med barsk ridlärare utbildad i det militära. Men jag var såå lycklig fast inget gick bra.
Mitt bästa hästminne: När första hästen köptes 1971. En isabellfärgad shettishingst som jag var ute och traskade omkring med och grannarna undrade vad det var för slags hund vi köpt.

3 saker jag skulle ta med till en öde ö: Undviker såna platser
Har jag vart oerhört duktig en dag belönar jag mig med: En kopp gott te och en bra bok i favoritfåtöljen

AnnaLundin
0

Namn: Anna Lundin
Ålder: 40 år
Hemort: på landet utanför Nybro

Häst(ar): Zandra, Hippotekets Esska, Hippotekets Cassis, Hippotekets Hia-Hia, Hipppotekets HocusPocus, Hippotekets Isessa, Hippotekets Jippie, Hippotekets JumJum samt Loving Madonna**, Galathea (SWB) och Idefix (SWB - utlånad på livstid)
Stuteri: Hippoteket

Favorit:
 Häst: varierar  Tävlingsgren: hoppning, ponnytrav, utställning  Djur i övrigt: katter o får  Mat: vegetariskt  Film: ser aldrig på film  Bok: "Nattåg"

Mitt första hästminne: när jag som liten fick rida på min pappas kompis russ Molly
Mitt bästa hästminne: ingen aning, efter snart 32 år som aktiv hästmänniska är det svårt att välja ett enda minne.

Vart jag befinner mig i mitt liv om 10år: i mitten… Skrattande
3 saker jag skulle ta med till en öde ö: en båt, en kasse godis och en stor tunna solskyddsfaktor…
Har jag vart oerhört duktig en dag belönar jag mig med: inget särskilt

Hanna-D
0

Namn: Hanna Dahlström
Ålder: 22 år
Hemort: På landet mellan Arlanda och Rimbo
Hemlandskap: Uppland (Stockholms län)

Häst(ar): Stjernens Epus, Kilskogens Gentzel, Almnäs Gazette, Fixy van Bunswaard, Kilskogens Glamour, Young Love van Stal Wilcas, Kilskogens Gerber, Kilskogens Gretzky, Kilskogens Figo, Kilskogens Giorgio, Kilskogens Gucci och Kilskogens Olinda
Stuteri: Kilskogen 

Favorit Häst: Alla mina hästar betyder så otroligt mycket för mig och är väldigt olika varandra, men om jag måste välja någon så blir det Epus eller Gucci._
Tävlingsgren: Dressyr, utställning (om det räknas som en tävlingsgren?). Utanför hästvärlden är jag intresserad av handboll.
Djur i övrigt: Stallkatter
Mat: Gärna italienskt
Film: Ser gärna filmer men det blir inte så ofta…
Bok: Läser i princip aldrig böcker_

Mitt första hästminne: När jag fick rida på mammas stora hannoveraner-valack Utopi.
Mitt bästa hästminne: Oj vad svårt att välja ett, fölningar är alltid starka minnen.

Vart jag befinner mig i mitt liv om 10år: Förhoppningsvis fortsätter jag att avla vidare på samma djur/linjer som jag har idag.
3 saker jag skulle ta med till en öde ö: Planerar inte att hamna på en öde ö… Ett flygplan, en pilot och något att äta kanske!
Har jag vart oerhört duktig en dag belönar jag mig med: Glass Tungan ute

icansson
0

Namn: Erika Fernlund
Ålder: 19 år
Hemort: Killebeg
Hemlandskap: skåne

Häst(ar): Osenta(foderponny)
_
Favorit:
 Häst:   Tävlingsgren: Utställningar  Djur i övrigt: kattet o hund  Mat: kasslerlåd  Film: Flicka  Bok: --

Mitt första hästminne: När jag var liten o red en vit liten ponny.
Mitt bästa hästminne: sommaren som kusk på börjes

Vart jag befinner mig i mitt liv om 10år: hmm tåls att fundra på.
3 saker jag skulle ta med till en öde ö: båt,mat o vatten
Har jag vart oerhört duktig en dag belönar jag mig med: choklad

UlrikaHalfvarsson
0

Namn: Ulrika Halfvarsson
Ålder: 18 år
Hemort: Insjön
Hemlandskap: Dalarna

Häst(ar): 6 mini shettisar
Stuteri: Kanrikas

Favorit:
 Häst: Tiffany  Tävlingsgren: Utställning kan vi räkna också.  Djur i övrigt: Hund  Mat: Tacos  Film: --  Bok: --

Mitt bästa hästminne: När jag var hos Anne Pagmar och letade häst. När lilla Tiffany på 6 månader följer efter mig i hagen (kärlek vid första ögon kastet)

Vart jag befinner mig i mitt liv om 10år: På en gård med mina hästar
3 saker jag skulle ta med till en öde ö: Mat, vatten och en båt
Har jag vart oerhört duktig en dag belönar jag mig med: Godis:S

ElisabethA
0

Namn: Elisabeth Andersson
Ålder: 32 år
Hemort: Brännberg, Boden
Hemlandskap: Norrbotten, men kommer alltid att vara Skåning i hjärtat :)

Häst(ar): Emmeros Gardenia (dräktig med Pompe RS 450) och Dalsgårds Elina
Stuteri: Nej, men hemsida www.shetlandsponny.eu

Favorit:
Häst: Båda, dom är mina favoriter på olika sätt
Tävlingsgren: Ponnytrav och utställning
Djur i övrigt: Sambons två schäfrar Nikita och Leica
Mat: Vilt
Film: Bluegrass
Bok: Stieg Larssons trilogi om Millennium

Mitt första hästminne: Är mitt första minne överhuvudtaget. Jag var tre (nästan fyra) år och ute i rockarden med mamma efter shettisen Tallhagens Dandy. Plötsligt bestämmer Dandy sig för att det är jätteskönt att klia sig mot skakeln i värmen. Stannar mitt på en grusväg och fortsätter klia sig mot skakeln. Tillslut lägger han sig ner på vägen och då säger mamma: "Håll tömmarna" till mig (medan hon sprang fram och försökte få upp Dandy). Då var jag stor tyckte jag, när jag fick lov att hålla i tömmarna helt själv :)
Mitt bästa hästminne: Skulle säga "alla mina första" är bästa hästminne. Första seger på galoppbanan, första seger på ponnytravet, första BIS-vinst och första fölningen.

Vart jag befinner mig i mitt liv om 10år: I norrland
3 saker jag skulle ta med till en öde ö: Böcker (så jag har något att göra), en vän (så jag har någon att prata med) och en båt (så jag kan komma hem!)
Har jag vart oerhört duktig en dag belönar jag mig med: Extra tid till det jag känner för just då (tex. extra tid i stallet, extra tid till träning, extra tid att fika)

dranto
0

Namn: Rose-Marie Adolfsson
Ålder: 27 år
Hemort: Kopparberg
Hemlandskap: Västmanland

Häst(ar): 4 st shetlandsston (standard)
_Stuteri: Inget ännu.
_
Favorit:
 Häst: Har egentligen ingen favorit men vackrast är nog Glittra ändå.  Tävlingsgren: Utställning.  Djur i övrigt: 2 hundar, 1 katt o 2 kaniner  Mat: Thai  Film: Kan inte välja, sett så himla många bra.  Bok: Hinner aldrig läsa.

Mitt första hästminne: Första hästen man fick rida på ridskolan, Musse hette han.
Mitt bästa hästminne: Min första hubertusjakt som va rena rama fälttävlan och mitt kära varmblod kämpade tappert ända in i mål trots att han inte gillade att hoppa.

Vart jag befinner mig i mitt liv om 10år: Samma ställe men förhoppningsvis med ett fast jobb som jag trivs med. Kanske med en till i familjen. 
3 saker jag skulle ta med till en öde ö: Min familj, mobil och toalettpapper :)
Har jag vart oerhört duktig en dag belönar jag mig med: Choklad kanske? Fast det slinker ju ner vara o varannan dag ändå…

IdaT
0

Vad många roliga presentationer man fått läsa nu Glad

[Rebecka]
0

Namn: Rebecka Ljungkvist

Hemort: Älmhult

Hästar: 3 shettisar. Ekskogens Ginny, Galenby Atom & Delicious Elektra
_Stuteri: -
_
Favorit:
 Häst: Ekskogens Ginny, Galenby Atom och Delicious Elektra  Tävlingsgren: Utställningar, körning o hoppning  Djur i övrigt: En bichon Freise som heter Ronja

Mat: Vet inte, varierar  Film: Vet inte  Bok: Läser inte böcker

Mitt första hästminne: När jag började  rida på ridskolan här i Älmhult o red en lite brun B-ponny som hette Flickan o hon var korsning shettis/connemara 

Mitt bästa hästminne: Har så många hästminnen men ett av dom bästa var väl när jag fick min första ponny som var en connemara valack o heter Belli Boy. Belli var en jättebra läromästeare för mig i lärde mig allt.

Vart jag befinner mig i mitt liv om 10år: Hmm ingen aning. Hoppas iaf att jag har mina underbara 3 shettisar, Ginny, Atom o Elektra

3 saker jag skulle ta med till en öde ö: Mina 3 shettisar, men hade inte tänkt att hamna på en öde ö

Har jag vart oerhört duktig en dag belönar jag mig med: Hmm ingen aning

Made
0

Namn: Madeleine Parling
Ålder: 37 år
Hemort: Östansjö
Hemlandskap: Närke

Häst(ar): Hazel Rose & Asterix- shettisar, Tinnra - irish cob och Zandy- svenskt halvblod
_Stuteri: Har inget men det skulle vara en dröm att få ha.
_
Favorit:
 Häst: Allihopa….  Tävlingsgren: Utställning kan vi räkna också.  Ingen än så länge men skulle gärna vilja ställa ut shettisarna.  Djur i övrigt: Melvin -högställd jack russel,  James-mellan pudel, Lucy- storpudel och tre kaniner Elvis- dvärgvädur, Noomi- fransk vädur och Yuki- holländsk kanin.  Mat:  Något med kyckling i.  Film: Många bra men är barnsligt försjust i Harry Potter filmerna.  Bok: Läser mycket…gillar deckare i alla olika former.

Mitt första hästminne: När min storasyster tog mej med till stallet.
Mitt bästa hästminne: Lyckan när jag köpte min irish cob.

Vart jag befinner mig i mitt liv om 10år: Då är jag gammal….nä ungefär som nu, barnen är större och jag är lycklig att få gosa och va med mina djur!
3 saker jag skulle ta med till en öde ö: mina barn, djur och sambon om han är snäll  =0)
Har jag vart oerhört duktig en dag belönar jag mig med: Choklad är min last…försöker sluta …så jag får nog säga en promenad med hundarna.

IdaT
0

Jag petar upp tråden, då frågan om anonymitet har kommit upp igen.

Maliiin
0

Namn: Malin
Ålder: 20 år
Hemort: Målilla

Häst(ar): 2 shettisar, Sixton & Dutchess
_
Favorit:
 Häst: Sixton & Dutchess så klart:o)  Tävlingsgren: Bruks  Djur i övrigt: 2 katter  Mat: Spagetti å köttfärssås går alltid hem=)  Film: Hmm.. The long shot e inte så dum!  Bok: Läser hårt sällan.

Mitt första hästminne: När jag ramlade av en galen welsh mountain hingst å slog halvt ihjäl mig! Finns fina ärr efter det!
Mitt bästa hästminne: Måste nog vara när jag köpte Sixton & Dutchess!

Vart jag befinner mig i mitt liv om 10år: Oj! Målilla eller Kalmar!
3 saker jag skulle ta med till en öde ö: Minimorötter, loka & mobilen.
Har jag vart oerhört duktig en dag belönar jag mig med: Nåt gott, godis eller glass..

Emma-Andersson
0

Namn:  Emma Maria Christina Andersson
Hemort: Klippan

Häst(ar): 2
_Stuteri: Skräddarlien
_
Favorit:
 Häst: Fannytösen och Skräddarliens Avalon  Tävlingsgren: Utställning  Djur i övrigt: Katt  Mat: Skånsk kalops  Film: P.S I Love You  Bok: Harry Potter

Mitt första hästminne: Min första häst en shettis vid namn Mysingen
Mitt bästa hästminne: Första derssyrtävlingen, som jag desutom vann

Vart jag befinner mig i mitt liv om 10år: Förhoppningsvis har jag köpt min drömgård då och börjat renovera den
3 saker jag skulle ta med till en öde ö: Mobiltelefon, båt och en bok
Har jag vart oerhört duktig en dag belönar jag mig med: Choklad

Dehlfimia
0

Namn:Heidi Krüger

Ålder:39 år

Hemort:Helsingborg

Hemlandskap:Skåne

Hästar:Almnäs Origo,Dolly Parton,Florence,Eufemia,Risslas Dehlfimia(stand Shetl) samt Nikita o Moonstein (sv halvbl)

Stuteri:Wonnagårdens

Favorit:Alla är mina favoriter

Favoritgren:Nuär det utställning,förr var det Dressyr

Djur i övrigt:Hund(whippet)5st stallkatter

SaraDoos
0

Namn: Sara Döös
Ålder: 34 år 
Hemort: Viken/Helsingborg
Hemlandskap: Skåne

Häst(ar): f n Hälleluja, Lillegårns Arizette och Döösens Salsa
_Stuteri: Döösen (reg. -05)
_
Favorit:
 Häst: Atena, min gamla arab som jag fött upp och hade i 17 år  Tävlingsgren: Utställning är nog min grej, men jag tycker agility, tömkörning/körning är kul också.  Djur i övrigt: --  Mat: hemlagat  Film: oooo vad svårt, finns ju så många…  Bok: Pilgrimsresan av Paolo Coelho

Mitt första hästminne: --
Mina bästa hästminne: Atenas 3 plac på arabriks -98. När Emperator visades på Blommeröd för många år sedan. När jag visade en 1-årig shetl hingst för första gången och han blev klassvinnare.

Vart jag befinner mig i mitt liv om 10år: antagligen på samma ställe… förhoppningsvis visare än idag :)
3 saker jag skulle ta med till en öde ö: min familj och mina hästar
Har jag vart oerhört duktig en dag belönar jag mig med: choklad!