Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 1691 ggr
Hallonbuske
0

Vilken försäkring har du?

Skriv gärna bolag ni använder och årskostnad.Roligt att jämföra länsvis.

Mija
0

Jag använder Sveland försäkringar, vad det gäller årskostnaden så är ju det helt beroende på hur m ånga hästar man har försäkrade och till vilket belopp, så det är ju svårt att jämnföra rakt över.

AusaBausa
0

Har Sveland o tror hag betalr ca800 kr för unghästarna o för avelsstoet runt 1000kr

[Rebecka]
0

Har mina 3 shettisar försäkrade i Agria och jag betalar ca 300 kr i månaden för dom.

SaraDoos
0

Har mina i If med extra vet.vård, betalar ca 5-700:-/häst/år

kajsa-kavat
0

Jag har också mina shettisar försäkrade i Agria och betalar c:a 350 kr i månaden för tre stycken.

Hanna-D
0

Har 11 st i If och en i Agria (som jag inte får flytta, annars hade jag gjort det omedelbart!). Är mycket nöjd med If och mindre med Agria.

Betalar olika eftersom jag har hästar försäkrade från 7000 kr och uppåt.

ThiffannyJ
0

Hä hästarna & Hundarna i If. Har funkat hur smidigt som helst när man har behövt använda sig av försäkringen!

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

sanne
0

våra är försäkrade i Folksam, det funkar bra o har aldrig varit några problem. Dom är försäkrad med fullständig försäkring o avelsexra på de som är avelsdjur. priset variera på de olika men från 500kr/år o djur o uppåt

VeronicaP
0

Vi har våra i Sveland och är supernöjda med dem ,  betalar ca 1200 kr i månaden för de som jag äger och då är det allt från shetland till halvblod + en hund ;-)

Mamma betalar ju sina själv.

Annette
0

Jag har fyra st i If och betalar 278:-/mån. Har även en kvar i Folksam, men den skall bytas över vid årsförfallodagen.

[Shettisar]
0

Har 3 försäkrade i Agria. Betalar 1467 kronor /året.

Hade den 4: de katastrof försäkrad men plockade bort den då den försäkringen är ganska så värdelös att ha.Så 3 försäkrade och 1 oförsäkrad.

Sto 1 är försäkrad i  4000:-liv(30.000 vet)

Sto 2 -"- 10.000:- liv(10,000:- avel,120.000 vet)

Hingst -"- 8000:-liv (30.000 vet)

Ska tillägga att jag bor i Blekinge för jämnförelsens skullFlört

Pia-Lena
0

Mina är försäkrade i Agria, shettisens försäkring kostar 1 854 kr per år  och islänningens 1 532 kr.

Kris_J
0

Jag hade tidigare samtliga pållar försäkrade i Folksam men har flyttat över alla utan en till If, på det sparar jag 7000 kronor/år.

Veritas odium paretFörvånad

Pernilla77
0

Jag har allt i IF.
Hästar, bil, transport mm

De är helt outstanding, trevlig och billiga.

Tex sto på 99
15 ooo kr liv
100 000 veterinärvård-2500 kr i självrisk

727 kr/år

Jag har valt att ha alla min hästar försäkrade 100 000 kr veterinärvård. Då behöver det aldrig bli fråga om pengar när oturen är framme.

PetraJ
0

Har mina i IF och betalar 146kr/mån och dom är försäkrade i 10 000 kr. Och 50000 i vetvård.

anna-mana
0

jag har mina i If shettisen Frida kostar 640 på ett år och är då försäkrad vet 50000 och liv 10000.

Pernilla77
0

#16 Har du tid med datorn idag Glad
Syns på söndag, i svin ottan

Maliiin
0

Den ena pållen står i If för tillfället.

Å den andra i Agria. Ska flytta över så att båda står i Agria är det tänkt! Ger ungefär 1000 kr om året för dem och det är två shettisar då.

zettan
0

Har folksam till mina. De har A1 liv A1 veterinär vård,avelsextra samt rehab. Har 5 hästar försäkrade där och betalar runt 500:- /månad för alla.

[Teddy]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har haft mina hästar i Agria, alltid. Har fått hjälp att räkna på dom av både If och Folksam, men jag har inte blivit övertygad.

Jag har 7 hästar försäkrade: 4 shettisar, 1 b-ponny, 1 fjord, 1 halvblod, 2 pudlar 1 JR, betalar 1200 kr månaden.

Annelie-P
0

Har If - mycket bra bemötande när vi nyttjat försäkringarna.

Midlingur
0

Agria. Vetvård 120 000, inget livvärde. Plusförsäkring, täcker det mesta kring hästens insjuknande/skada. Betalar 85:- per ponny per månad.

Milla
0

If på alla utom en. Betalar 500 kr/häst om året.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

shettismaffian
0

Har Folksam och det har funkat bra. Betalar runt 450 kr i månaden.

Har innan haft mina hästar i Agria, men denna gång vart det Folksam

dranto
0

Har Agria och betalar ca 350 kr/mån för 4 shettisar, samtliga livförs. för 8000 och vet.vård 30 000 (tror jag). Självrisken ligger på
2500 + 10%.

Sasser
0

IF på alla!

Denna kommentar har tagits bort.
Milla
0

Jösses Sasser jag tror vi alla förstår efter första inlägget Tungan ute

[Anna-N]
0

IF här också.
#30: :-) Är du helt säker?

PP
0

Jag har nyligen (nåja) bytt från Agria till If och halverade mina försäkringskostnader. De står i 8 000:- i liv och har utökad veterinärvård. Sex stycken kostar ca 2 500 kr/året.

Annette
0

#32. Det var verkligen billigt!

PP
0

#33 Stona har en avelsförsäkring =billigare och så blir det lite mängdrabatt.

Ändå surnade jag mest till på att Agria tog bort den fasta självrisken, så att det blev så stor skillnad på premien blev bara en glad överraskning.

JMax
0

Agria och har alltid haft det.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annette
0

#34. Av den anledningen bytte jag bort Folksam mot If.

Jag måste nog ändra lite på mina ston, de har ju inte avelsförsäkring. Mängdrabatt - då skall man ha minst 6 st försäkrade eller? Jag har bara 5, 29-åringen är oförsäkrad sedan några år.

Anette
0

Har oxå If och är supernöjd. Både med pris och bemötande/service när man är tvungen att utnyttja den….

#36 Tror det räcker med tre för mängdrabatt. Sedan är det viktigt att man är tydlig med att man vill ha avelsförsäkring, det gör ytterligare några kronor….:O)

dranto
0

Kan man byta bolag när man vill? If låter ju uppenbart mkt bättre än Agria.

Pernilla77
0

#38 Du måste vänta tills försäkringen går ur.
Är på 1 år.
Så kolla upp när du teckande försäkringarna.

Du kan säkert byta mitt i men då får du nog betala hos Agria oxå, den tid som är kvar

ThiffannyJ
0

Det är väl bara bil och personförsäkring som har 1 års avtal?

www.minishetland.com

FredrikN
0

#40.. Nope Djurförsäkringar har årsförfallodag.

Fredrik (ombud för IF)

ThiffannyJ
0

#41 Vad bra! Jag borde ju veta, men jobbar bara med bilskador på if Glad

www.minishetland.com

VeronicaP
0

#42 Det gäller nog alla försäkringar även hem, barn osv .

Vi bytade nämligen bolag helt och hållet här hemma i september förra året och det är skönt för det nya bolaget sköter allt och det flyttas över allt eftersom det går ut på det gamla bolaget.

Men barnens försäkringar flyttar vi inte pga det räcker att de tex har haft öroniflammation så kan de få en reservation för hörselskador i det nya bolaget.

ThiffannyJ
0

#43 Nja, så fel ute är jag inte, jag vet att en del försäkringar inte har 1 års avtal. Men eftersom att jag inte jobbar med att sälja försäkringa så kan jag inte ha allt i huvudet. Det räcker med vilkoren för 17 olika bilmärken att ha i huvudet, och så lite shetland så klart Flört

www.minishetland.com

FredrikN
0

Personförsäkringar kan du säga upp månadsvis. Detta ändrades 2006

Sasser
0

#30 *asg* Nu fattar jag faktiskt ingenting:)???Skäms

Pyttis
0

#46 Eva, jag har gjort som Du sa…..blir nog bra/bättreSkrattande

Milla
0

#46 det du skrev hamnade i fyra inlägg efter varandra Flört men jag tog bort alla utom det första