kaniner!!!
Apropå ingenting så har min Franska Vädurskanin fått 13 stycken ungar idag!!!! Tur att man inte är kanin tänk att hålla reda på 13 ungar, jämngamla dessutom.
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Grattis!
Inte långt från mig var det en katt som fick 12 ungar. Jag är glad att vår bara fick 5…..

12 klarar dom det, min kanin kommer säkert förlora ett par , men tolv katt ungar? % låter mer normalt :-)
www.gullsmyrastuteri.se

#2. Dom får stödutfodra. Det var en artikel både i lokaltidningen och någon kvällstidning om den katten. Hon har tydligen fått över 40 ungar! Verkligen inget att rekommendera.
Jag har också haft en himla massa kaniner förr. En vinter råkade hanen hoppa in till honorna, så när det var som kallast födde båda honorna var sin kull. De bodde i samma box med sina ungar, det skall tydligen inte gå, men det gjorde det.
Vi köpte en pyreneerhund när jag var yngre. I den kullen var de 11 valpar och det är ändå en STOR hund, debrukar väl ofta få färre valpar har jag fått för mig.
#4 baror väl på vad man menar med stor hund - jag har bekanta som har fått upp till 10 rottweilervalpar i samma kull…. Och rottisar är väl också ganska stora?

Jag har också hört talas om stora hundkullar. Dobermanntiken min pappa hade när jag var liten var en av 16 valpar i samma kull, alla överlevde. Vet även en Rottweilerkull som var på 15 eller 16 st, med där vet jag inte om alla överlevde.
#4 Stor hund stora kullar. Ju mindre hund desto färre valpar. Det är väl ingen regel direkt, men stämmer ganska bra.
#7 aha, trodde det var tvärtom! Så fel man kan ha. Tack!

Vill bara visa er de 8 som är kvar, naturen har haft sin gilla gång…
Inte kan man säga att en kaninunge är söt… här 5 dygn gamla
www.gullsmyrastuteri.se

Jättegulliga!

#9: Är detta det normala utfallet i kaninvärlden - att av 13 ungar så överlever enbart 8?
#8 det kanske man kan förstå att Paris Hilton-hundarna (dom där superminismå hundarna, kan inte stava) Dom får väl oftast 1 unge i sin kull och så har man sett prislappar på dom allt från 18000-30000:-
Varför bedriver man inte sån avel:)?
Jo igentligen :P D e väl Chihuahua hon har?
Desto mindre hundras , desto högre pris!

Vad jag förstår, vilket inte är mkt, så är 13 ungar Väldigt mycket. Normalt för rasen är ca 4-9 st och dom har ju bara 8 spenar och ger di 1-2 ggr per dygn, så den som inte hinner få sig en spene eller blir bortknuffad får heller ingen mat. Ganska grymt. Har fått lära mig att dom inte ger di oftare för att inte röja boet för rovdjur.
www.gullsmyrastuteri.se
#13 Chihuahua så var det.
Dax att ändra inriktning kanske:)………..skulle väl inte tro det men man blir lite lätt full iskratt.
Jag skulle nog inte betala 1000:- för en sån liten. En kompis har en som fryser fast det är +25 ute. Det är ju kul:)
#0 Förlåt, jag föll från ämnet…:)

#15 inga problem,
kanske vore ngt med Chihuahua, gud så konstigt det stavas …bara en sån sak! -hua
www.gullsmyrastuteri.se
Nej dom e ju så himla små! Jag håller mej Till min Flatcoated retriever jag