Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 11-skötsel-hästhållning
Läst 1140 ggr
[Anna-N]
0

JV tar över 1 Juli 2007

[Anna-N]
0

Nu blev det rätt länk….Generad

Midlingur
0

Hurra! Glad

Kratern
0

#2 Fårlåt, men det skulle vara intressant att höra varför du hurrar? Glad

VeronicaP
0

jag hurrar för att den myndigheten läggs ner jag ..

Milla
0

japp jag också. HURRA

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Kratern
0

#4 och #5

Ja, jag förstår det, men VARFÖR? Fundersam

Jag har aldrig sett något negativt med den.

Milla
0

Det negativa är att dom plockar en massa pengar av oss som sköter sig och av dom som inte sköter sig gör dom inte ett smack dom får lov att ha kvar sina magra djur och sjuka djur bara för att man har pengar att muta dom eller ett känt namn så man ser mellan fingrarna därför anser jag att det är Hurra att dom läggs ner så jag slipper betala för att andra ska kunna fortsätta misskötta sina djur.

Cattis
0

En del av dem som sitter där, verkar inte ha det minsta HUM om vad djurhälsa och god djurhållning egentligen innebär - sett ur djurens perspektiv. Därmed är det lika bra att de försvinner.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

VeronicaP
0

De har ju noll koll om vad som är bra för djuren eller inte och de kan inte göra något som int JSV har gjort innan , förutom att de kostar en jäkla massa pengar som vi kunde använt till viktigare säker än att betala en massa onödiga löner osv ..

Det här med lojsta hed är väl ett av de största misstagen de har gjort tror jag , likadant med kossorna i skåne …..

Så man undrar om de vet hur det funkar utanför deras kontor eg, de har inte gjort någon glad bara irriterad med sina löjliga regler hit och dit , för så som de har gjort dem så kommer de ju inte åt de som verkligen missköter sina djur utan precis som millan skriver att vi som sköter oss får betala dubbelt så mycket som vi inte hade behövt…

Tigrou
0

Jag kan hålla med om att det är dyrt och kanske en onödig myndighet.

Men jag tror inte att det kommer att sluta här Tror ni verkligen inte Jordbruksverket kommer att fortsätta att göra kontroller? Det är 60 personer som blir arbetslösa ni tror inte att flertalet kommer att fortsätta jobba med samma saker inom JSV, de kommer fortfarande ha kontakter med kommunerna som kommer åka runt och granska. Så jag skulle nog inte HURRA förtidigt.

Milla
0

dom får jätte gärna göra kontroller, bara dom straffar dom som inte sköter sig.

AnnaLundin
0

Det kostar mer och går åt mer personal bara att det ÄR en egen myndighet i stället för att det ligger under jordbruksverket, som det gjorde förut också.

Det verkar ju dessutom som att personalen på djurskyddsmyndigheten tolkat reglerna betydligt snävare än vad som gjorts tidigare, som flera redan nämnt. Det sunda förnuftet lämnades kanske på jordbruksverket när nya myndigheten bildades? Lojsta hed och Revingehed (var det va?) är ju två uppmärksammade exempel på det, det finns säkert fler. (Det är ju toppen om det blir ordentligt forskat på området utegångsdjur, så att man kan få vettiga regler för det!)

UG
0

Jag är också tillfreds med att djurskyddsmyndigheten läggs ner. Deras besök hos mig kostade 860:-, räkningen har kommit nu Skrikandes

Och de hade inte en enda sak att anmärka på. Hon som kom ut var biolog och hade gått en kurs i hästhållning. suck.