Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 610 ggr
zettan
0

God morgon 31 januari

God morgon på er

Här sitter jag med frukost mackan i ena handen och andra handen skriver god morgon tråden. ska strax bege mig ner till stallet här på Jäboruder och göra klart hästarna som ska med till Vreta utställningen.
Ska bli kul att åka på utställning. Har inte sovit så mkt utan mest laddat och planerat hur jag ska få Menno vit.

Nee nu måste jag kila ner till stallet. Vill försöka hinna med en hagrunda innan vi ska åka också. Pussa på alla hästarna.                

Ha de så bra alla

Charlotte-J
0

God morgon!

Sitter här med en kopp kaffe och vaknar till innan det är dags för lastning av häst, eller hästar. Har inte bestämt mig än om jag ska ta med Ivette eller inte till Vreta. Hon är tyvärr en del urtuttad men jag vill så gärna få en bedömning på henne + att Elsa sett fram så pass emot att få visa henne. Ska ta mig en ordentlig koll när vi kommer ut i stallet så får vi se. Ev. tar vi med henne så får vi se på utställningsplatsen hur vi gör. Då har Carambola sällskap i transporten, och så har vi bara en kvart ungefär att åka så Malin kan köra hem dom om det skulle behövas. Jaja, vi får se hur det blir.

En hektisk dag väntar så det är bäst att sätta fart.

Ha en bra dag!

Amor vincit omnia Kyss

sanne
0

Go Morgon

Lycka till nu i Vreta. Skulle ju varit med där uppe men jäkla feber.. jag hoppas på rapporter om reultaten, så vi kan få sitta här hemma o följa med lite…

här kommer inte hända mkt idag då bäde jag o ena sonen är förkylda igen. men resten av familjen ska på 90års kalas…

ha en bra dag alla glada !

[Teddy]
0

Morrn!

Ska gå och ge mina pållar mat, och sedan åka till Vreta. Har lovat Cattis att jag ska försöka hinna med att rapportera resultat under dagen.

Krya på dig Sanne! Hade ju varit kul att få se hur du ser ut….Skrattande

sanne
0

#3 haha inte mkt o se, men vi ses säkert någon gång ! lycka till idag

Pernilla77
0

#God morgon!

Ska strax åka till stallet och fortsätta med putsningen av hästarna. Sedan bör det av till Vreta.
Ska bli kul att ställa ut igen.

Ha en bra dag och kör försiktigt

Midlingur
0

Godmorgon,

Jag jobbar från 14 idag till 11.30 imorgon så jag kommer inte göra så mycket idag förutom att jobba.

Hanna-D
0

God morgon

Jag är ledig hela helgen och vet inte riktigt vad jag ska ta och hitta på, ovanligt att inte ha fullspäckat schema Glad

Fick en inbjudan till tandläkaren igår, någon som kan tänka sig att gå istället för mig…?

Ha en bra dag!

Milla
0

God förmiddag!
Idag är jag ledig och ska ägna en hel del tid till mina hästar. Sen ska jag försöka få ordning på min hemsida också, helt plötsligt så kommer det inte att gå att ladda upp via frontpage utan det ska vara FTP Skrikandes så jag ska försöka bli vän med det.

Krya på dig Sanne!

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

AusaBausa
0

God fm!

Hästarna har fått frukost o jago ungarna..hamnade här nu.

Skulle hämtat hö men släpet var inte ledigt:-(

Får hoppas det blir ledigt i morgon…men inte kris på bygget ännu som tur är..

Annars händer inte mkt, har bestämt att detta bllir en luuugn helg…bara ridskola i em med Tindra och sen bara slappa m barnen..

Lycka till i Vreta alla som ska dit!

Lauth
0

God (öhm?) lunch kanske?

Har precis ätit lite mat och börjar få upp värmen i kroppen igen efter att ha varit på löshoppning med 2 av mina flickor.

Tänk att det kan vara en sådan glädjeattack att se sina shetlands löshoppa och dom verkligen tycker det är så roligt! Skrattande

ElisabethA
0

God eftermiddag!
Igår var vi bjudna på mongolisk afton på Highland Hotel i Voullerim (av alla ställen…) 10 mil enkel resa för att käka middag. När vi kom dit hade de felberäknat maten (dom trodde 20 skulle komma, men det kom drygt 60 pers…). Eftersom vi känner hon som driver hotellet så fick vi snällt klara oss utan mat och käka soppa istället. Hmm - ingen höjdare. Aja, vi fick lite godis så vi klarade hemfärden utan att svälta ihjäl.

Idag har jag fått foder hemkört till hästarna. Det känns som riktig lyx jämfört med förr. Även om jag bara ska ha en säck kör hon glatt ut och levererar. Visserligen tar hon en tia betalt för körningen, men det är det värt!

Sambon sitter just nu uppe på taket och fixar med takstege. Stackaren är höjdrädd, men har bundit fast sig med sin klättersele så han inte kan ramla ner. Smart!

Hoppas alla får en fortsatt bra dag!

AusaBausa
0

Go´kväll!

så har vi varit på ridskola, jag o lilltjejen.

Hon var inte på ngt bra humör, ville INTE trava..ridläraren sprang m henne o det gick JÄTTE bra(fruktat het häst, utan bett).

Blir sur på mig för ngt(bad henne nog o sluta tramsa om hon skulle fortsätta rida..) och börjar sparka på hästen i ilska!!!!! Vad gör hästen? Jo såklart börjar hon springa o det var precius så jag hann stoppa henne…gissa om ngn blev arg o även ridläraren fick säga ifrån…grrrrr attans unge….i fortsättningen försöker vi ha med Kefir…bara hitta transport vi kan låna varje lördag..

När vi kom hem(köpte pizza på vägen, slurp!) så tog jag ut Ludde på en ridtur..skööönt o bara få vara han o jag en stund…det kom tom ngr ynka snöflingor!!! Tjoho…men slutade nästan direkt!