Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett14-utrustning
Läst 947 ggr
Pernilla-Adelsson
0

Nu är jag igång

Nu är jag igång med sadelmakeriet.Glad

Nu tillverkar jag selar och utställningsträns/grimmor. Jag gör även saker efter kundens önskemål. Det är bara att höra av sig, så ser vi vad vi kan hitta på.

Jag kommer att finnas på utställningen i Frillesås den 15 Mars och visa lite produkter som jag tillverkar. 

Pernilla

www.adelssons.se

Ädelssons Sadelmakeri

www.adelssons.se

Majja12
0

Tillverkar du lokselar i storlek minishetland? Glad

*** Medarbetare på belgiskjättekanin.ifokus ***

Maliiin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tar du för ett huvudlag storlek shetland? Liknande det jag visar på bilden. Om man då vill ha med skygglappar och lös nosgrimma. På det jag har är den fast och jag gillar inte det. Sitter helkonstigt!

Vad använder du för läder?

Hanna-D
0

Vill gärna se bilder på det du tillverkar (kikade på hemsidan men hittade inte, kanske är blind? Skäms)

Maliiin
0

#3 Det anda jag såg var en tranemosele som hon gjort=) Kanske inte kommit igång med så mkt än=)

Pernilla-Adelsson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3 Det är som Maliiin skriver.

Jag har precis fått hem hela läderverkstan och börjar tillverkningen. Jag kommer att uppdatera hemsidan så fort jag har gjort färdigt tränsen och grimmorna. De tränsen och grimmorna som är på hästarna på min hemsida har jag gjort, men det är inte så bra bilder.

Ädelssons Sadelmakeri

www.adelssons.se

zettan
0

VAd roligt att du är i gång nu Pernilla. Ska bli kul att se lite i Frilleåså

Pernilla-Adelsson
0

#1 o #2 ni har fått PM

Jag använder endast läder från Tärnsjö.

Jag kan göra lokselar i både 20" och 22" (24" brukar säljas som shettlands stl) men lokorna måste special beställas, och leverans tiden blir då lite längre.

Ädelssons Sadelmakeri

www.adelssons.se

zettan
0

#6 stavar ju som en kråka Frillesås menar jag ju så klartTungan ute