Hollandsresa till hingstpremieringen
Vi ska ordna en bussresa ner till Holland för att se hingstpremieringen den 5-6 Januari 07. Vill du följa med? Vi har platser kvar. Vi åker från Jönköping tidig morgon den 4 Januari och kommer hem natten mellan söndag och måndag. I resan ingår förutom bussresa (lyxbuss med kök, toa, dvd etc.) och färja, även hotell i dubbelrum samt halvpension. Vi har inte helt fått klart kostnaderna ännu. Men det kommer att röra sig runt 2700:- - 3000:- totalt. Har du lust att hänga med så hör av dig snarast.
/Anne

Vilket fint erbjudande! Den bussen blir det nog inga problem att fylla. Hade varit kul att följa med, men får tyvärr stå över.
Ni som åker kanske kan bidra med ett litet reportage och foton hit?
ååå jag vill jag vill men i januari så skriker alltid börsen så jag får också stå över tyvärr
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Det låter otroligt spännande! När behöver du senast besked? Finns det möjlighet att hoppa på i Skåne (bor i Helsingborg)?
Ska se om jag kan bli barnledig då….
Skulle ju vara jättetrevligt och intressant, när måste man lämna besked?
Kruxet är ju att jag har ca 50 mil ner till Jönköping först….hm

Vi behöver besked skapligt snart. Naturligtvis kan man hoppa på längs med vägen ner, uppåt landet blir det däremot svårt 
# 4 Det kanske går att samåka till Jönköping
# 6 Ja det var ju en bra idé, jag tror iaf jag blir ensam härifrån om jag åker med. Ska "checka" av "hästuppassare" så det inte "skiter" sig där.

Vi behöver en hel del till som anmäler sig till resan, annars blir den inte av. Behöver ha besked helst i helgen eftersom vi åker till Holland nu på söndagkväll och ska då fixa med hotel och stuteribesöken osv.
Det hade varit kul om vi hade blivit ett gäng från Sverige som åkte.
Jag anmäler mig, har lagt in om semester 
Caroline är hemma och tar hand om hästarna 
Jag är ju redan anmäld men Malin vill hänga med också så då anmäler jag henne med då 
Amor vincit omnia 

Hade varit jättkul att åka med, men jag har inte fått schemat för terminens sista kurs än så jag vet inte hur tentorna ligger än…
Thiffanny och jag har också anmält oss.
# 8 När vill du att vi betalar, och vill du ha någon handpenning eller vad det heter på resor.
Kan man inte lägg ut inbjudan till resan på lokalföreningarnas hemsidor , då kanske det når fler?

Hoppas ni fyller bussen så det blir en resa. Ett så fint erbjudande kommer inte varje dag.
Hoppas att det inte är sista resan, jag skulle gärna åka med ett annat år. Får väl vara hemma och vara avundsjuk på er andra i år istället.
Januari är en fattig månad… Vi har, utöver julen, även barns födelsedagar 29/12 och 15/1.
Men OM Ni skulle behöva en extra busschaufför som åker med, mot reducerad kostnad, så…. 
(jag har "hela alfabetet" på körkortet)
Hej!
Tänker också anmäla mig, räcker det med att skicka ett mail till dig Ann?
MVH Johanna
Jättebra idé men tyvärr står jag över i år. Har inte ens sovit utan honom en natt sen lilla sonen föddes så jag vågar inte tro att jag då kan med att vara borta så länge. Mesig mamma är bara förnamnet…
Hoppas det blir tillräcklig många anmälningar så att resan blir av.

puttar på denna, för jag vill verkligen åka!!!!

Nu fattas det bara några till om det är så att alla som anmält sig tänker fullfölja att åka. All betalning osv kommer att ske direkt till bussföretaget. Jag återkommer om när var och hur mycket. Jag tror dom vill ha hälften betalt nu någongång så dom kan boka hotelrummen osv, samt andra hälften i December.
Så ni som vill med och ännu inte har anmält er … fundera snabbt och maila mig.

Jag skulle ju gärna vilja veta vilka stuterier som skall besökas… :-)
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Vi har inte fått klart med det än. Dom flesta stuterier har ju inga stall man kan gå och kika i och precis som här hemma så blir det ju mörkt rätt snabbt på eftermiddagarna vid den tiden på året. Dessutom ganska kallt. Vi är också öppna för förslag om det är något speciellt stuteri som alla vill se. Tiden är ju ganska knapp så man kan ju inte åka hur långt som helst.

Vilka finns i "närområdet" för utställningsplatsen?
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
När slutar premieringen på dagen?
Orkar vi se mer än premieringen på en dag?
Det är ju mörkt vid fyra så ska vi knalla ut i hagarna på sen eftermiddag behöver vi ta med ficklampor.
#22 Du har väl också "Fokkerscatalogus"? Där är ju stuterierna sorterade efter vart de är belägna.

Jag skulle tro att det blir ganska sent på lördagen. Däremot på fredagen hade vi tänkt hinna med något stuteri om det inte ligger för långt från Raalte där vi ska bo. Likaså på söndag på vägen hem.
Men som Ellinor säger … man orkar nog inte hur mycket som helst heller. Jag tror man är rätt nöjd efter hingstpremieringen. Men alla förslag beaktas