Värsta tabben.
Tänkte vi kunde dela med oss av våra värsta tabbar om jag börjar kan ni väl hänga på.
Hade för ca 10 år sedan en ljus isabell, badad och fin inför en utställning stod hon i sin box med nya röda dyra yllefilten och täcke, på morgonen var hela hon babyrosa, och det fanns ingen klass för Flamingos, lite dåligt kanske, men damen ifråga var rosa ca 3 veckor.
Nu vill jag höra era tabbar.

När jag inför föruttagningen 1997 förberett min ponny och allt som skulle vara med ordentligt ordnat i stallet, och kämpat med att få ihop ett fint träns.
På morgonen när den stora dagen infinner sig blir jag väckt av att någon ringer hysteriskt på ytterdörren! Springer upp och är helt snurrig i bollen, utanför står mitt resesällskap och skriker skynda dig. Jag hade försovit mig
Iofs för den som känner mig inte helt ovanligt. Personen utanför dörrer meddelar mig att hennes sambo står ute på gatan och hästarna med tillbehör finns i transporten.
Vad tacksam jag blev när allt gått så fel! Vi landade så småningom på Grevagården, allt var med utan mitt fina träns
Det löste sig på något sätt, men hela upplevelsen och visningen höll jag på att gräma ihjäl mig för tränsets skull…
Hur som helst blev det trots den dåliga starten en lyckad dag. Bägge våra hingstar fick klass I och vi var supernöjda med deras resultat.
Veritas odium paretFörvånad
Har ju inte varit med så länge men min värsta tabbe än är att när Kelda fått guld o blev klassvinnare i Tingsryd i somras och jag skulle få det stämplat i passet insåg jag att jag fått fel pass med, tagit Kesos pass istället…lite surt faktiskt! :-(

Nu vill vi höra om mer tabbar.

Ja värsta tabben är väl på min tredje utställning i Delsbo med Tilia. Hade tagit med vit grimma som jag tyckte/trodde passa (hade inga utställningsgrimmor då) lite småkärrad /stressad när jag åker på morgonen…Har jag fått med allt osv..(fast jag packade på kvällen innan )
När jag kommer fram två timmar senare så provar jag den och den satt uruselt ,för liten…Jag kände ju just inga då men får se i sekretariatet så hänger det en utställningsgrimma och tack o lov så fick jag köpa den….Tack räddande ängeln Johanna ! 
Nu provar jag ALLTID hemma innan ,kan jag ju säga
och man lär sig ju fler man kommer på..

#5 Ha,ha, något liknande har jag oxå varit med om! Skulle visa lilla valacken på sommaren och plockade med uppvisningshuvudlaget han visats i på vintern och som passade då. Men utan x antal kg vinterpäls, visade sej tränset vara i största laget och jag var mest glad över att han inte klev ur det under visningen…
Sen fick man höra kommentarer om illa tillpassade huvudlag, inte rakt ut till mej, men det kändes ändå som om det var klart adresserat åt mitt håll. 

menar ni bara utställningar? har en tabbe på annat drar den;)
Jag hade köåt ett nytt täcke till min häst, trodde storleken skulle passa, för de stog att de skulle passa till D-ponny, när ja kom hem o drog på de så va de typ 10 cm för kort :s Hon ser ut som en julskinka när hon går i det :s Men de funkar o går ändå ;) faktum är att de kostade bara 50 spänn så förlorade inte så mycket på det :P

Jag hade mitt körspö i bilen i somras och såg en dag till min fasa att mamma körde iväg med bilen med spöet hängandes halvt ute ur baksätesdörren… Det spöet är nu krokigt, brutet och väldigt, väldigt obrukbart! Och inte kommer jag ihåg att köpa ett nytt när jag är i hästaffärer heller.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
en annan tabbe jag gjorde när vi var eller ja innan vi skulle till Tingsryd var att inte byta batteri i dosan man öppnar bilen med..höll knappt på o komma in i bilen efter utställningen…fick trycka MGA ggr innan den öppnades och JA jag tryckte hårdare o hårdare när den inteöppnadesförsta gången…hihi!
Gissa om jag blev nervös…

När jag fick min första häst skulle jag frisera svansen så där snyggt upptill som tävlingshästar hade det. Det blev tyvärr inte lika snyggt utan hon fick någon slags uppklippt frisyr som det tog evigheter för att växa ut.

Jag gjorde en tabbe på en tävling i somras! Var en dressyrtömkörning. Jag körde upp på medellinjen, hälsade, fortsatte framåt. Precis när jag vänder vänster så tappar jag änden på tömmen
Och lyckas få i foten i den dessutom å kommer inte ur! Så där går jag å försöker hoppa ur tömmen utan å avbryta programmet eller störa stackars Sixton! I hörnet ska j dessutom göra en snett igenom i ökad trav! Panik! Men får i sista sekund ur foten å fiskar upp tömmen. Å gör en fin ökad trav!
Kom iaf på delad 1:a plats! Men hade jag inte tappat tömmen kanske jag hade vunnit
För det stod i protokollet: Tappar tyvärr tömmen!
Men jag lär aldrig mer tappa änden på en tävling iaf

Första gången jag skulle rida Lätt:B i dressyr (många år sedan…) var jag jättenervös. Hade tragglat programet så att jag drömde om det. Jag red fel väg… förklassen var en Lätt:C. Kom på en andraplats sen i Lätt:b, där jag red rätt program. 
Skulle iväg på ponnytrav och lastade i hästarna och drog i väg. När vi kommit några kilometer så frågade Inga-Lill Leif om han hade sättit på sulkysarna . Nej det hade han inte och inte Inga-Lill heller så det var bara att vända hem och hämta dem
. Hade varit ganska snopet och kommit fram till banan med två hästar ochinga sulkyn!!
Jag var ca 8-10 år (mycket länge sedan!) och skulle tävla för första gången, en hopptävling. Jag var sååå nervös och glömde kolla sadelgjorden en sista gång innan jag red in på banan. Efter första hindret åkte sadeln runt och hamnade under magen på ponnyn…och jag i backen. Kommer än idag ihåg hur pinsamt jag tyckte att det var.
Himla rolig tråd det här! Väcker gamla härliga minnen till liv också 
*** Medarbetare på belgiskjättekanin.ifokus ***
Den första utställningen jag var iväg på kommer jag aldrig att glömma. Jag tyckte sååå synd om min ponny som stod alldeles ensam i transporten så jag tog ut henne ett flertal ggr. Innan vi gick in i ridhuset försvann benen på henne och hon la sig för att rulla i leran, jag blev så fruktansvärt ledsen men det var bara att försöka smeta bort lite. Sedan skulle jag ju värma upp hennne, varje gång jag stannade så försökte hon lägga sig ner så jag gick och gick till slut var både jag och häst svettiga. Hon hade svettdroppar som droppade från mulen. När vi skulle åka hem sen så vägrade hon att gå in i transporten. Vi fick i alla fall hjälp till slut så att vi kom iväg hem men det var en hemsk dag.
#0 Bildbevis på flamingon? 
Får en "gammal kärring" tala om en av sina många tabbar ?
På en utställning för några år sedan så ramlade jag i ringen, direkt pladask på magen, i skit förståss när vi travade. Jag tappade hästen, hon travade fint ut ur ringen. Jag fick hjälp att fånga henne och fortsatte visningen som om inget hänt. Men gud vad jag skämdes. Hästen fick en 9:a på traven, så det var inte så dumt att ramla i allafall.
#17 hahaha det skulle jag vilja sett! förlåt att jag skrattar men det lät verkligen JÄTTE kuligt ;-D

# 16 sorry inga bildbevis, himla synd faktiskt.
"17 Ja skratta du, det gjorde alla andra tom domaren, men det bjöd jag på.
Tabbar har man väl gjort ett antal gånger:) men sommaren 2003 tror jag det var när det var utställning i Strömsholm. Min då bäbis vaknade och var akut hungrig när jag stod och målade stallet… Jag fick rusa in i huset och lämnade färgburkar, penslar osv vind för våg. Resultatet när jag kom tillbaka var mitt sto som skulle ställas ut dagen efter hade gått in i stallet:), jag hade inte ändrat grinden, utan det var öppet att gå in för hästarna… Shit alltså.. Det blev en historia i sig att få bort det som blev….
#21 En minst sagt annorlunda teckning på pållen *S* Rätt läckert om det bara varit svansen som färgats
Jag gissar att det inte blev någon utställning för den pållen…
*** Medarbetare på belgiskjättekanin.ifokus ***
#21 Du måste vara före din tid - och lite tvärtom!
Läste nyligen om hästar som målats svarta inför försäljning.
För några år sedan åkte jag på RKS KM, vi parkerade bland de andra transporterna i en hage och gick sedan för att startanmäla. Hagen var dragen med järntråd som knappt syntes och jag skulle vigt och smidigt gå mellan trådarna - hade jag tänkt mig… Men detta kliv blir allt annat än vigt och smidigt då jag snublande rasar igenom stängslet och ut på andra sidan för att tillsist slå en volt ut på vägen. Mina medtävlande måste ha trott att jag var full eller nåt, jag tror att hela parkeringsplatsen stirrade på mig. 

#21 snyggt!

#21 Åh herre gud! Får hoppas att färgen var vattenbaserad?
#24 Var det på Hedenslund??

Vi skulle ställa ut en häst i Växjö 95, det var utländska domare, vi hade med ett tvåårigt sto, jag tyckte hon hade så lite svans, så jag skulle göra den fin, jag kokade ihop socker och vatten, det hade dom förr som hårspray, sagt och gjort så sprayade jag på detta klet när vi kom ner, det var i ridhus, gissa om det satt sågspån och ett antal getingar i svansen, svansen satt fastkletad på insidan av benen, det var en och annan som frågade vad vi hade gjort, det lär jag ju inte prova igen, man lär sig av sina misstag.

#29 Skrattar lika mycket varje gång jag hör det 
#2 Kan inte påstå att jag blev förvånad när jag läste att du hade försovit dig 

Kan se det framför mig.
Tabbar han man gjort flera genom åren men den värsta var nog når jag i ponnyalsvenskan hade kommit till omhoppning med två stycken och tog fel ponny in på banan. Efter ett snabbt byte så löste det sig som tur var.
En annan tabbe var att komma till Vincennes i Frankrike för att starta en häst och har glömt hela utrustningen hemma, stora lådan var med men den var tom. Det var bara att köpa nya saker och skämmas lite inför chefen när man skulle berätta detta.