God morgon 2009-02-03
God morgon
Sitter på jobbet och ugglar. Hem och sova ett par timmar och sedan kommer hovslagaren och verkar/skor alla 12 ponnyer, full rulle alltså men skönt att få det gjort, har dessutom världens trevligaste hovis så det är ett nöje.
Ha en bra dag!

God morgon
Här är man vaken och ska snart åka till jobbet. Influensan har drabbat mig så jag nyser, hostar. Trodde jag skulle slippa influensan denna gången. men nej då man åkte på de ändå. Ja ja bara att kämpa på. Hästarna mår bra och igår fick dom en rejäl borstning. Alla fäller som sjutton så de är bara att dra av päls på dom. Hoppas de fällt klart till Frillesås =)
Ha en bra dag alla
God morgon!
Idag är det segt. Lider fortfarande av sviterna efter helgen, ont i hela kroppen. Men det är det värt
Ska lägga mig och slappa på soffan en stund innan dagens sysslor ska göras.
Ha en bra dag!
Amor vincit omnia 
Morrn! Här kommer också hovis på besök. Det blir väl dagens höjdpunkt.
Godmorgon =)
Idag kommer min sambos tvillingsyster på besök med sin nyfödde, åhh det ska bli härligt att få "klämma" på bebben!!! För övrigt blir det en lugn dag… ska försöka få pluggat undan lite.
Önskar alla en trevlig dag!
God förmiddag. Nyss hemkommen från jobb. Sååå trött. Sov bara mellan 1.30 - 6.15. Tänkte sova en stund nu, sedan ut till kusarna.
Ha en bra dag alla!
God förmiddag!
Har precis varit ute och kört med Bill på stubbåkern brevid vårt hus. Det var jätte kul, Bill vart så taggad så han gick fram väldigt bra! Börjar träna nu inför första tävlingen i mars.Längtar så till att tävlingsäsongen ska börja igen!
Om en stund ska jag åka iväg och jobba.
Ha en bra dag!

God middag!
Idag har det varit full rulle här! Började med att gå bort te stallet å släppa ut pållarna. Sen mockade jag och halmade i boxarna.
Efter det bar det av för att klippa en 2 årig minishettis! Hon hade börjat klia sig, så förmodligen värmeutslag! Men nu har ja klippt henne så får hoppas att det går över=)
Nu aka jag ta och lasta Sixton å åka te Kalmar. Ska köpa en dörr och då passar jag på att ta med Sixton så kan vi stanna på Udden och träna på vägen hem=)
Ha en fortsatt bra dag allihopa!
Här har vi också haft hovslagaren idag. Och eftersom jag bara har två små damer så gick det väldigt fort att verka dom. Idag var hovis med in på lite fika, alltid lika trevligt att få prata bort en stund. Dessutom har jag mycket att lära av honom, hästkarl som han är. Egentligen skulle han gått i pension för något år sedan, men som tur är för mig så håller han på än. För vem ska jag sedan anlita ? Hovslagare finns nog här i trakten, men vet ingenting om dom.
Resten av dagen tänker jag ta det lugnt och låta min värkande kropp vila.
Ha en bra dag alla !

God middag!
Här har det varit full rulle sedan imorse, först upp med barnen, sedan upp och fodra pållarna, sedan skjutsa gubben till jobbet då jag ska ha bilen idag, ska ju till läkaren med lilltjejen. Sedan har jag fodrat middag till killarna (hästarna alltså) och pysslat lite allmänt i stallet och förberett för kvällen, skönt när allt är klart och det bara är att plocka in de som ska in.
Har stått och tittat på mina pållar en låång stund idag, det är så rogivande att vara med dem, det var även roligt att se hur X-Rose betedde sig när han kom ut och släpptes med Hobbe, det gick kanonbra, det springer och leker för fullt, precis som det ska vara, men han har full koll på brudarna med :-), man kan ju missa nåt.
Och ikväll ska vi till ett par kompisar, så, det är verkligen full rulle här idag, men det är roligt när det rör på sig.
ha det gott alla!

God kväll!
Här har hovslagaren också varit idag! Försökte sen fota lite hästar men alltid när jag försöker fota dem själv är de liksom inte så sammarbetsvilliga…
De flesta av hästarna har också börjat fälla så smått så alla fick sig en vända med rotborsten. Fortfarande isgata överallt runt stallet så det går inte att gå med dem eller köra dem alls, försökte gå promenader men fick ge upp ganska fort… HATAR vintern!

#10 Vilken härlig färg på din ponny Frida!
#6 lycka till Ninni på tävlignarna i år!
Själv svävar jag på moln, Maken skickade tidigare in ett blidrag till Svenska SAAB`s slogantävling - och vann förstapriset! Vi ska få åka och bo två nätter på Ishotellet i Jukkasjärvi, köra hundspann, scooter, nya saaben på isbana mm.

#12. Grattis! Det har min mamma gjort och hon tyckte det var toppen! Förutom att köra Saab på isbana, men de flög helikopter istället.

# 12 Grattis grattis, vad läckert.
#12 Va! Vilken fantastiskt pris!! Får man fråga vad den vinnande slogan var? =)
Delad glädje är dubbel glädje :)

#11 Tack så mycket! Dock inte lika rolig färg att få ren till vinterutställningen nästa vecka… 
#12 Vad roligt det låter Ulrika! Min pappa är en riktig hejare på slogans så när jag har varit på många utflykter med lånad bil som pris när jag var mindre, dock aldrig till Jukkasjärvi..
Vill också höra det vinnande bidraget!

#12 gud va häftigt ! grattis till priset o hoppas ni får en lyckad resa
#12 Vad säger du, gud så häfftigt!!!!!
Hoppas det blir jätte mysigt och spännande!
Tack alla!
Ok, här kommer (till Marcus förtret) vinnardikten! ^^
En volvo-grabb från Ärla,
åkte som ung i sin 240-pärla.
Men kompisarna saab körde,
och motorernas sköna ljud han hörde.
Volvon är sedan länge såld och borta,
i Jukkasjärvi han snö vill skotta.
Nu han gamla saabar vill rädda,
och i en 9-3 XWD snövallar brädda.
Vår 9-5:a har nu 35.000mil gått
och det är dags att byta.
Drömmen vore att
med en 9-3 XWD få skryta.
Jag är riktigt nöjd med min man kan jag säga, själv såg han ut såhär:
när jag bad att få visa dikten för er ;-)

#19 Grattis! Det låter som en jättehäftig upplevelse (#12).
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Grattis Ulrika och Markus!!
O vad avundsjuk jag blir, jag har alltid drömt om att få åka till ishotellet.
Står det ingenstans med liten stil att man får ta med en vän??

#12: Grattis! Vilken grej!
Har själv tillbringat en natt på Ishotellet med diverse kringarrangemang (scottersafari, m.m.). Det är en mycket surrealistisk upplevelse! 
Vi vill gärna se bilder sen ulrika!! Stort Grattis igen!! 
Delad glädje är dubbel glädje :)

Grattis Ulrika! Låter hur kul som helst!
Grattis Ulrika, är nog en upplevelse för livet!
#19 Men Markus:)Snacka om talang!!! Vilken man du har Ulrika! Jättegrattis till er kommande drömsemester! Jag vill oxå se bilder därifrån sen.
Säger som andra…vad häftigt! Vilken upplevelse. Grattis!
#19 Vad duktig han är!