Sponsring
Jag ska sponsra en klass i Frillesås med täcke. Om man nu väljer ett i stl 105 så visar det sig att de är en mini eller föl som vinner den klassen. Hur gör man då? För 105 kommer ju en mini/föl att drunkna i

Det är inga föl med i Frillesås.
Vet du inte vilken klass du skall sponsra i?
Då är det väl bättre att ta ett 95 som är mellanstort?
Jag har för övrigt aldrig ägt eller varit i kontakt med någon shettis som haft storlek 105.

#2 Båda mina shettisar har strl 105 och jag känner många andra shettisar som har samma storlek, så det är inget ovanligt 
hehe…
Jag kan väl säja att det championtäcke som mitt föl vann i Huseby i somras är gigantiskt, till och med hans mamma drunknar i det…
Fast det är tanken som räknas och hellre ett något för stort än något för litet täcke, tycker jag.

Båda mina standardshettisar har 105-täcken… Har ett i stl 95 och det är väldigt litet på dem.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
Jag har tom 105täcken som är trånga!
#3 Jag vet att det inte är ovanligt med 105, men på mina shettisar som ändå är ganska stora passar det inte alls.

#2 Alla mina stora shettisar har 105 i täcken.
#4 I Huseby fick standardfölet täcken i storlek till vuxna standardshettisar och minifölet i storlek till vuxen mini. Min tanke var inte att de skulle ha dem som föl, utan som vuxna.

Jag ska sponsra bästa skäck i Frillesås.

#9. Ja, då kan det ju vara lite svårt att förutsäga om det blir en mini eller standard. Men det är ju tanken som räknas så är det alldeles galet i storleken så blir det ju iaf ett minne. Jag skulle nog satsat på stl 95 i detta fallet.
Säher som de flesta andra, alla mina färdigvuxna stora drar 105 i täcke, jag har tom ett i 115 för det var så litet i stl.
Delad glädje är dubbel glädje :)
#9 Ta en storlek som passar dina ston… för du kommer väl med två egna skäckar
Skit oxå att jag inte anmält min….

#12 vad synd att du inte kommer med din skäck. Hon är ju så fin. Ja de blir nog ett 105. De är som Annette säger de är ju ett minne.

Jag har inte anmält ännu hm man kanske skulle ta och anmäla Dee-dee dit också *S* ;-)

#12 men AnnaKarin, du har väl anmält ivf ??
jag tycker oxå 105 cm. När vi sponsrade med täcke tog vi 105cm, tror de flesta kan ha användning för det någon gång ivf.
Mina Hästar som vunnit täcken, de täckena använder jag nästan aldrig.. inte de som är broderade, dom är för fina 
Så skoj Zettan att du ska sponsra med ett täcke!
JAg har inte heller anmält ännu, vet fortfarande inte vem jag ska anmäla…………..
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

#16 men Milla då ! Du har väl iof ingen skäck längre eller ? men du kan ju vinna andra priser..

#16 de blir rosett och täcke till bästa skäcken i Frillesås.
Så ni som inte anmält era skäckar kom igen nu och anmäll
#18 Vad händer om det blir din häst som får priset, går det vidare till näst bästa då?
jo jag ska anmäla och nej jag har ingen skäck.
Jag tycker bara det är så skoj att Zettan har valt att sponsra täcke, alltid roligt när folk sponsrar olika utställningar.
#20 Missförstå mej inte, jag tycker också att det är jättekul att folk vill sponsra, och ett täcke är ett jättefint pris!
Min fråga var mer praktiskt, hur man gör när man sponstrar ett pris man själv har möjlighet att vinna. Blir ju lite tokit om man sponsrar till sig själv liksom… Har själv pratat med mamma om vilka klasser vi ska kunna sponsra just för att inte ha möjlighet att vinna det själv.
#21: "Har själv pratat med mamma om vilka klasser vi ska kunna sponsra just för att inte ha möjlighet att vinna det själv"
Thiff, jag har en toppenidé! Ni kan ju sponsra klasserna 4M och 8M i Köping 8/2! Gärna med små fina täcken, tack ^^
#21 nej nej det var inte riktat till dig, och inte till någon annan i heller. Tog inte alls ditt inlägg som något negativt.
#22 Haha, vi sponsrar en klass i köping, men jag vet inte vilken
Men jag ska lägga de klasserna på minnet! Säger alltid till att vi inte vill sponra de klasserna vi själva ställer upp i.
Då frågar jag;
VAD vill ni bli vinna?

Synd att man inte har en skäck ;) Vilken rolig ide :D
Skulle nog tagit ett täcke i 95 storlek

Bara en reflektion (med anledning av #19):
Jag kanske är petig, men jag skulle inte tycka att det var så roligt att få pris för exempelvis "Bästa skäck" om min ponny var nästbäst…
Jag tycker hederspris ska delas ut till den det är ämnat för. Det är ju domaren som dömer (om man går efter utställningsresultatet) och det påverkas ju inte av vem som har skänkt priset. Tycker man det är pinsamt eller vad, tycker jag att man bara ska skänka priser som man inte själv har chans att vinna.

Jag brukar se till när vi sponsrar att inte mina visas i den klassen just för att jag inte vill vinna något eget pris :-).
Finns ju bästa , valack , bästa veteran, bästa skimmel osv osv har tom fått vinna pris som bästa fux för dagen.
Vad snällt av dig Zettan att sponsra med ett täcke.
Jag säger som de andra det är bättre att sponsra en klass som man inte tävlar i själv.

När vi har varit på hundutställningar har jag sett att man sponsrar sina egna klasser. Vad är de som säger att mina skäckar ska vinna priset? Jag vill satsa på skäckar och vill få folk att visa mer skäckar. Så jag uppmanar alla att visa sina skäckar.
De är ju samma sak om jag skulle sponsra Best in show. Tänk om man skulle vinna de priset själv också? De är ju nästan samma sak. Jag tror inte ngn av mina skäckar kommer vinna priset. Men sen är de ju upp till domaren att utse en vinnare. Inte alls säkert att domarna tycker om mina skäckar.
Ponnybutiken sponsrar Bästa Mini i Frillesås med ett Fleecetäcke. 
Amor vincit omnia 

#31 ååå att man inte hade en mini 
Amor vincit omnia 
#30 Det är ingen som sagt att du kommer att vinne, det vet ju ingen än! Min fråga var hur du kommer att göra OM det skulle bli din enga häst som vinner ditt egna pris. Ingen höjdare att vinna sitt egna pris kanke?

Hur fungerar det egentligen när man sponsrar?
Hur mycket och får man bestämma själv vilken färg sto/hingst osv. vill gärna veta mer. Om mman sponsrar täcken brukar det stå ngt på dom?

#34 fast jag väljer ju saker som jag tycker är snyggt att sponsra med. Så för min del gör de inget om jag skulle råka vinna de jag sponsrat. de vore otroligt roligt att få äran att vinna bästa skäck titeln.

#35. Man gör upp med arrangören hur man gör. Det bästa är att vara ute i god tid för då kan man ofta få välja vilken klass/titel man vill sponsra.

#37 Okej alltså hur mycket priset kostar och man får göra reklam för sitt stuteri då el?

#38. Det brukar vara så att sponsorernas namn finns med i katalogen.

usch jag har så svårt för att bestämma mig för vilka jag ska visa där eller jag har ju bestämt att *häxan* ska visas men vem mer . Dee- Dee kan ju bli lite tråkigt då även hon ska visas nu i Norra Åsum .
Att det ska vara så svårt att bestämma sig för vad man ska visa för något, man har väl för många att välja på eller så blir man för kräsen. Tycker oftast att åringarna inte är som finast just vid den årstiden .
ja det är ju tur att det inte går ut riktigt ännu jag får väl ta och vela ett tag till.

#40 Och här räcker de inte till så jag får spara på dem till sommaren så jag har något kul att göra då
.

#40 haha du får dra låt bland dom du kan tänka dig att visa =)

#30 Jag tycker du tänker helt rätt, Zettan! Domaren dömer.
Och jag delar ju din passion för skäckar, så jag bugar för ditt initiativ!