hästbröder
Någon som vet när del två på hästbröder visas?
På torsdag kl 17.25.

tack Hanna

Vad är de för ngt program/serie?
#3 Handlar om ett danskt brödrapar som bland annat föder upp shetlandsponnyer. Del ett gick förra torsdagen.

#4 vilken kanal går den på? De måste jag ju bara se på Torsdag. Måste skriva komihå¨g lapp tror jag
#5 svt 1 tror jag den gick sist på.
Delad glädje är dubbel glädje :)

¤6 åå kanske man kan se reprisen på webben då om jag har tur

#7 Förra programmet gick inte i repris på weben. Så frågan är om detta avsnitt verkligen gör det
Nu har jag lyckats få reda på mer info om bröderna. Deras stuteri heter Sdr. Dams och ligger på Jylland.
Hingstarna heter FARSØS CASPER SH 523 (kårad i 2A med 99878=41) och SDR DAMS BRAGE SH 495 (kårad i 1 klass med 99998=44). De hade tidigare hingsten ALBERT SH 244 som var champion 1995 och lämnat många fina avkommor.
Tror faktiskt att jag har kort på Casper i mina gömmor från den danska kåringen 2007.
Enligt uppgift ska deras ponnyer vara väldigt lika varandra men inte vara jätteframgångsrika på kåringar.
Foto på Casper:
#10 Tack för att du visar dina fina bilder
Roligt att få se alla dessa vackra hingstar! Intressant information om Hästbröderna. Efter att jag sett del 1 av dokumentären funderade jag över vad deras stuteri heter. Nu vet jag det. Tack! 
*** Medarbetare på belgiskjättekanin.ifokus ***