Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett29-icke-hästrelaterat
Läst 1392 ggr
IdaS-A
0

hästbröder

Någon som vet när del två på hästbröder visas?

Hanna-D
0

På torsdag kl 17.25.

IdaS-A
0

tack Hanna

zettan
0

Vad är de för ngt program/serie?

Hanna-D
0

#3 Handlar om ett danskt brödrapar som bland annat föder upp shetlandsponnyer. Del ett gick förra torsdagen.

zettan
0

#4 vilken kanal går den på? De måste jag ju bara se på Torsdag. Måste skriva komihå¨g lapp tror jag

ThiffannyJ
0

#5 svt 1 tror jag den gick sist på.

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

zettan
0

¤6 åå kanske man kan se reprisen på webben då om jag har tur

Maliiin
0

#7 Förra programmet gick inte i repris på weben. Så frågan är om detta avsnitt verkligen gör detObestämd

Hanna-D
0

Nu har jag lyckats få reda på mer info om bröderna. Deras stuteri heter Sdr. Dams och ligger på Jylland.

Hingstarna heter FARSØS CASPER SH 523 (kårad i 2A med 99878=41) och SDR DAMS BRAGE SH 495 (kårad i 1 klass med 99998=44). De hade tidigare hingsten ALBERT SH 244 som var champion 1995 och lämnat många fina avkommor.

Tror faktiskt att jag har kort på Casper i mina gömmor från den danska kåringen 2007.

Enligt uppgift ska deras ponnyer vara väldigt lika varandra men inte vara jätteframgångsrika på kåringar.

Majja12
0

#10 Tack för att du visar dina fina bilder Skrattande Roligt att få se alla dessa vackra hingstar! Intressant information om Hästbröderna. Efter att jag sett del 1 av dokumentären funderade jag över vad deras stuteri heter. Nu vet jag det. Tack! Glad

*** Medarbetare på belgiskjättekanin.ifokus ***