God Morgon 2009-02-04
God Morgon alla glada!
Har precis kommit hem från jobbet. Efer två nätter med magsjuka på 18 av 24 patienter och 11 personal ska det bli skönt att vara ledig några dagar….
Ska bara ut och pyssla om pållarna och rasta vovven innan jag kan krypa ner i bingen.
Ha en bra dag alla!!
Har precis varit ute och tittat till min nya pärla , som inatt kom hit efter 16 timmars transport. Själv har jag blivit rejält förkyd under natten och hoppas att det INTE är influensan. En bra dag till alla.
Godmorgon !
Idag är man ledig så skönt, blir en lång dag i stallet och motionera och mysa. Måste klippa lite skägg ser ut som en blandning av hamster och nalle, men en väldigt söt sådan.
Någon här som vet vart man kan hitta höhäck eller dyl man kan ha i boxen ? Min har haft hönät och det har funkat bra fram till nu, nu drar hon ut allt och bäddar med det i hela boxen. När man trampat i det går det inte att äta sen tycker hon. Tackar på förhand för tips.
Ha en riktigt bra dag

#2 Sussie , På hööks har vi oranga höpåsar med ett litet hål i. De fungerar jätte bra för mina pållar. Kanske de kan hjälpa dig också?
God morgon på er
Här är man hemma idag med värsta förkylningen. Gick inte att lägga i linserna alls idag och då kan jag tyvärr inte jobba. Så de blir till att ta de lugnt idag. Försöka vika lite tvätt. Till kvällen blir det en sväng till pållarna. Börjar borsta och trimma på dom som ska med till frillesås igår. Så har jag tur så är dom vita där dom ska tills dess haha
ha en bra dag
God morgon!
Segt som tusan idag också, kom i säng så sent igår så jag får skylla mig själv. Fast å andra sidan är jag ingen morgonmänniska, jag är alltid seg och grinig på morgonen. Hästarna har kommit ut och själv ska jag snart iväg till mor och far på en fika. Det var alltför länge sen vi sågs och då har vi bara 1,2 mil mellan varandra. Det är så man får skämmas 
Annars är väl allt som det brukar och vardagslunken går som vanligt!
Ha en bra dag!
Amor vincit omnia 
#3 Ahh tack Sandra ska testa dem sirekt, tur man har nära ttll Hööks bor ju nästan granne med dem
.
Hoppas du mår bättre snart, inge kul att vara förkyld eller ha nån av flunsorna som går nu.
God morgon,
Ska snart åka till jobb, jobbar 22 timmars pass. Men det känns helt okej, för jag är ledig efter det i 7 dagar :-D
Ha en bra dag alla!
God morgon!
Nu är jag ledig i två dagar. Är så skönt och sen jobbar jag hela helgen. I morgon ska jag i väg på sista delen av Vård vid livets slut, den kursen är jätte bra och tänkvärd.
I kväll ska jag på andra omgången av vår klubbs groomkurs. Det är Yngve Käll som har hand om den. Han är parkusk, häst, och tävlar på väldigt hög nivå som VM. Han är jätte trevlig och ödmjuk.
På söndag fyller min dotter 3år. Undrar vart tiden tar vägen, det går så skrämmande fort i bland.
Ha en skön dag allihop!

#0 låter som en riktig höjdare… hemska sjuka..
Här har barnen kommit iväg till skolan o jag är fortfarande hemma efter min magsjuka, men 48 timmars karensen är snart ute så i morogn blir det jobb ivf. Ska ta o se om jag orkar borsta lite nyblivna ett åringar senare o kanske ta något kort.. dom är som stora pälsbollar, ser ut som hamstrar i ansiktena..
kallt som tusan är det o dom säger att vi ska få mer snö, jag som vill ha lite vår känslor nu..
ha en bra dag !
God förmiddag!
Idag är jag ledig och har faktiskt inte kommit ur sängen ännu 
Jag sitter här med datorn i knäet och ska påbörja ett arbete om cancer som ska lämnas in till skolan.
Annars är det hästarna som ska mysas med och jag ska även ringa hovis.
I morgon blir det jobb igen
#6 7 dagar ledig pha en annan får slita nästan dagligen
men det gör jag så gärna så.
Nu är det ju en bagatel när du tipsade mig på ytterligare arbetssätt. Tänk så mycket jag har lärt mig på dessa veckor.
#8 krya på er, hoppas ni snart är helt friska igen.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
#1 Undrar om det inte var ditt lilla svarta sto som åkte i samma lastbil som min welsh kom i igår… men han behövde "bara" åka i ca 6 timmar.
Idag har jag semester för att umgås med den nya hästen och se till att det funkar i hagen med hans nya kompisar… de andra grabbarna är snälla mot honom än så länge iaf… Kapten kan nästan gå under magen på honom.
Ha en bra dag på er allihopa och krya på er ni som är sjuka… nu skall jag ta en kopp kaffe och en STOR kexchoklad….

God förmiddag!
Nyss hemkommen från stallet, brr vad det är ruggigt och kallt, även om det bara är -2 ute så blåser det, hu. Nu stärker jag mig med en kopp varmt honungsvatten, mums.
Min nyhemkomna pärla mår bara bra, han går i hagen nu med valacken som kanske inte är lika glad, nya herren tycker att han duger lika bra som ett sto, hm, inte lika uppskattat av valacken kan jag säga, men det börjar lugna ner sig nu, som tur är :-).
Fick nyss hem lilltjejen från skolan, igen, ont i magen igen, suck. Igår var vi hos läkaren och tog en massa prover, bl a för gluten allergi, sedan ska vi nu i tre veckor köra helt laktosfri kost för henne för att se om det blir bättre, alltid ska det vara något, men, bara det blir bättre så är jag nöjd och vi får reda på vad det är.
Ha det gott alla
#10 Jo det stämmer nog. Chauffören fick fel på bilen sedan och därför blev det senare än beräknat. Lycka till med din nya.

God middag.
Här är man sjuk med feber och hosta, halsont och har ändå varit tvungen att åka iväg till AF , och läkaren då jag skulle röntga mina knän igen osv , kan tala om att jag svettades värre än värst . Så snart ska jag ta och lägga mig på ryggen i soffan och inte göra något alls mer för dagen hästarna får Amanda ta hand om . :-)
Anna Karin kom din nya härifrån trakten ? Han sa att han skulle lasta ett föl bredvid Rosa.
# 14 Japp… Brenin kom från Hagaby stuteri i By Kyrkby… hon såg fin ut din före detting… hon stod så lugnt och fint i lastbilen.
En Dalmas så skoj, en riktig snygging.
Ja hon är en pärla gör så omt att hon är borta.