Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 13-bruks
Läst 1446 ggr
Kris_J
0

Körutflykt i Mårdaklev

Jag fick ett brev,  som jag fått avsändarens tillåtelse att lägga ut här.

Hej körvänner.

Äntligen börjar ljuset komma tillbaka och dagarna blir längre och längre. Det börjar kännas roligare att hålla på med hästarna nu när våren är på väg. Oftast kör man sina hästar i ensamhet, ofta samma rundor, så därför önskar vi er välkomna på en körutflykt tillsammans med oss. Vi samlas på Björneslätt gård som är en gård i Mårdaklev som vi har köpt för att ha kurser, träningar och trevliga träffar. På gården har vi anlagt en paddock på 20x45 och vi har även en gräsplan på 40x80 som är utmärkt att köra på. Runt gården finns underbara körvägar i varierande terräng och det vore roligt om så många som möjligt ville följa med oss på en lång och härlig körutflykt. Efteråt grillar vi och umgås. Låter det intressant så läs mer i den bifogade filen eller kolla på www.bjorneslatt.com

Filen

Sprid det här till alla som ni tror vill vara med på en härlig dag på landet.

Välkomna önskar Tommy och Gittan

Veritas odium paretFörvånad

Maliiin
0

Vart i Sverige ligger Björneslätt gård?

UG
0

Vilket trevligt initiativ! Fantastisk möjlighet för kör-intresserade, jag hoppas att många nappar på detta!

Kris_J
0

Närmsta större stad är väl Borås.

Maliiin
0

Kollade eniro. Ja har 3½ timme dit. Så kanske lite väl långt! Annars kunde det varit kulGlad

SannaHolmgren
0

Länken ovan fungerade inte. Prova denna.

Björneslätt gård

Majja12
0

Ååh, det låter helt underbart roligt!! Jag hade jättegärna följt med om det varit lite närmare, varför ska ni bo så långt bort… Eller, ja, det är nog snarare så att det är jag som bor i fel ända av Sverige (Norrbotten) Flört

Jag var in på hemsidan. Himla vackra bilder! och fina ponnyer! Hoppas att ni får en mycket trevlig körutflykt! Glad

*** Medarbetare på belgiskjättekanin.ifokus ***

Rubiinen
0

Hade gärna kommit om det inte varot för långt bort :/

SannaHolmgren
0

Björneslätt gård ligger i Älvsered mellan Svenljunga och Ullared.

Hanna-D
0

Kul initiativ!

VeronicaP
0

Jätte bra initativ hoppas att ni som bor i närheten passar på att följa med :-)

Milla
0

åååå så skoj, jag hade mer än gärna kommit om det varit lite närmare.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

[Teddy]
0

Jag vill också vara med!Skrattande

Kris_J
0

#11 Du kan väl slå två flugor i ens mäll och kampa hos din vänninna inte långt från MårdaklevTungan ute 
Så avståndet är väl inget hinderFlört

Jag kanske skulle kunna vara med själv med min pigga springare Flisa…tråkigt bara om jag måste ligga raklång hela tidenSkäms Hennes lata dotter Lara passsar kanske bättre. Bäst hade varit min lilla Wimla, om hon inte varit i väntans tider hade hon varit perfekt. Gittan hade nog blivit glad att se hur fint hon går trots att jag körde själv och inte honFlört Fast Wioletta är rätt rund så hon kanske skulle vara bättre, en anledning att börja motionera henne nu. Det spelar nog ingen roll hur mycket hon bantar jag får nog veta att jag har en köttbulleponny iaf. Nej jag skall nog hålla mig hemma trots allt…..

Aribigga
0

Låter jättemysigt :) Fast det är för långt för mig och jag har ingen inkörd ponny ^^

lurvponnyn.vimeddjur.se

Milla
0

#13 hm jasså det är inte så långt ifrån Sanne, nu blev jag ju super nellad ju. Detta ska jag absolut fundera mer på.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

polgara
0

Det hade varit kul, har tyvärr bara en häst som är inkörd o det är Greace, men hon har nyligen haft fång o ska vila nårga månader till. Men kommer gärna o hjälper till med markservicen om det behövs. Har ju inte jättelångt dit

Angif
0

Det här skall jag verkligen försöka åka på! Skrattande

zettan
0

Hm undra om man hinner få igång min tjockis tills dess Tungan ute. Vi har ju isgata här så vagnen den har vi inte haft ure ur gömmorna på ett par månader.

SannaHolmgren
0

#18 samma här. Barnen rider ganska mycket istället så konditionen finns kvar iallafall. Jag ska absolut försöka vara med med min pålle.

SHV-Pysen
0

verkar ju jätteroligt!! Det är ju så typiskt att så fort det händer något roligt med hästar så ligger det för långt bort ;( så jäkla trist att jag aldrig får åka!

Fast nu har jag iofs ingen bra vagn heller..

Varf kan det aldrig vara något roligt evenmang där man får räffat trevligt hästfolk i närheten av Gävle ??

zettan
0

#19 jag har ju tyvärr ingen som kan rida men tänkte se nu när snön kommit hit är de ljust ute även på kvällarna kanske man kan börja tömköra lite i hagarna för att btgga upp kondisen lite.