Agility i Ludvika
Lördag 21 oktober blir det en eftermiddag/kväll för alla som är nyfikna på eller bitna av agility. Platsen är Ludvika Ridklubb.
Vi startar ca kl.14 med en liten presentation av vad agility går ut på, utrustning, regler osv. Efter genomgången är det fritt fram att prova på olika hinder med sin egen ponny. Känns det bra, kan man sedan prova på att tävla!
ca kl.15
Clear Round, en prova-på-tävling där alla som genomför banan får rosett.
ca kl.16
Tävling på tid och minst antal fel.
Klass 2 = för de som är lite nya på agility
Klass 2B = som ovan, men för barn upp till 12 år
Därefter
Tävling på tid och minst antal fel.
Klass 3 = för de som varit med förr, en något mer avancerad bana.
Startavgift alla klasser:
50 kr/ekipage (ha gärna jämna pengar)
Rosetter till alla som genomför banan. Dessutom hederspriser till de främst placerade i klass 2, 2B och 3.
OBS! Hjälm är obligatoriskt för alla deltagare. Ponnyn ska vara iförd träns och ledtygel, alternativt delbara tyglar.
**Anmälan och förfrågningar:
**Pernilla tel.0240-236 15, 070-200 76 18, shetlandnord@tele2.se
Välkomna!
Måste det vara så långt bort 
Låter jättekul! Lycka till alla som ska dit!

Kan man komma med en ettåring?
Anmälningsavg.?
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
Jäklar, denna dagen är jag på kattutställning, alltid ska det krocka med ngt…..hade varit kul att vara med annars!
skulle tillexemole jag få var med pernilla?, fast jag inte är nybörjare?
/Emelie :)

jag är nybörjare och vill gärna komma med min ettåring skulle det gå bra???
www.gullsmyrastuteri.se

Alla är välkomna förstås! Därmed kan det hända att det även blir andra raser än shetland…
#4 Det kommer bli en något lättare (klass 2) och en något svårare bana (klass 3). Dessutom en clear round. Har man varit med förr och/eller vet hur agility går till, behöver man inte vara med på genomgången utan kan komma senare och bara tävla.
#5 Du kan komma och prova på med din ettåring. Bara du tänker på att unga hästar många gånger inte orkar med hur mycket intryck som helst i stöten och avbryter medan den fortfarande tycker det är roligt. För agility ska ju vara just roligt, för både häst och handler.
Anmälningsavgiften är 50 kr i alla klasser. Endast prova-på oxå 50 kr (fast startar man CR eller annan klass bjussar vi på genomgång och test av hinder).

Ursäkta nu är det jag igen… betalar man på plats eller innan?
www.gullsmyrastuteri.se

Går bra att betala på plats, det är därför jag skrev att man gärna får ha jämna pengar. 
Meddela dock gärna i förväg om ni tänkt komma, så vi har ett litet hum om hur många det blir. Går bra att anmäla fram till dagarna innan. Enklast genom e-post: shetlandnord@tele2.se eller telefon enligt ovan.
Kom och ha kul!
Har du fått in många anmälningar? Jag anmälde och fick ingen bekräftelse men hoppas att mailet kom fram ändå.

vad kul med agility med hästar… har läst om de nånstans.. de verkar jättespännande. Har bara erfarenhet av agility med vovvar.
synd de e så långt bort…:(
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Tyvärr så kan jag inte komma iallafall…… det hade varit jätteroligt men, men så är det ibland - ha det så roligt alla ni som åker dit!
www.gullsmyrastuteri.se

Dax att anmäla om man vill vara med..! Välkomna!

Ingen har väl missat att vi kör agility imorgon..?!