Bilder på shettisar födda 2008
Med inspiration från Hannas nya tråd, och att den andra var så läng!
Delad glädje är dubbel glädje :)
Börjar med vår lilla Goodness Gracious Me!
e. Kameleon v. Bagngaerde RS 491

Havsrosens Delicious Pride
6 maj
E: Dalsgårds Favorit
U: Carmencita
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Havsrosens Diamond Exchanges
13maj
U: Dalsgårds Hedvig
Havsrosens Delimillica
4 juni
U: Paola v. DS
#10 Henne gillade jag! Wow, vilket utryck!
"11 tack så mycket.

# 10 Håller med # 11 vilken utstrålning.

#14 Så fin!
#16 Tack så mkt :-D

#19 han är läcker, jag gillar honom!

Glömde skriva att hon är e: Bäckens Monsun u: Jollypop
Fint väder och solen skiner! Perfekt fotoväder!
Nightingales Black Ace
e. Pavarotti RS 383
u. Amnäs Kitty
#18 Oh vad fin …
#19 Oh sånt litet litet huvud, kan man få se det närmare?
#29 Oh vad vacker. Öh, Nightingale??? (lite förklaring för oss som inte är uppdaterade? )
#30 Nightingales är mitt stuterinamn, som jag har på mina svartingar 
Tack! Jag gillar honom också, ska bli jättekul att se vad det blir!
#31 KUL! OH var det en hingst! tyckte väl nte det passade på ett sto riktigt he he, mycket fin! Spara spara *S*
#31 Jag dog då jag läst stammen på honom…. tror jag hämtar den killen…. alltså massa favvoblod i samma hingst. dregel
Haha, ja de är en liten kille =) Han ska sparas, de lovar jag! Men han stannar här uppe tills han är tre år i alla fall, sen får vi se 
#34 Jag ska nog vänta in honom….. slurp

#1 och 2 Kul att se ett Kameleonbarn :-)

#36 o #37 Vilka fina fuxar du har. Är lite svag för just fux med vit man o svans. Väntar föl efter Morendo så jag hoppas få en egen "Sune" snart fast gärna ett sto dock ;-)

Vilka finingar Carola!
#46 Fin stam med Etapp och Highball på skäckstoet! Men är hon verkligen brunskäck? 

#52, väldigt mörk brunskäck, hade jag velat säga….hade jag varit ID-kontrollant då vi ägde henne, så hade jag gjort en ny id-koll på henne
#52 Jag är ju ingen id-kontrollant och ingen färgkännare heller, men då du säger det så är det faktiskt fler som undrat över hennes "färg"
#55 Jaha! hade färgen blivit väldigt mörkbrunskäck då eller? ja! jag tänkte ifall Du gjort en ny id-koll menar jag

#57 nej , bara mörkbrunskäck

#62 vilken fin tjej, härlig färg och jättefin teckning
(är skäckfantast
)
#63 Tack! En liten hingst ar det, men valdans fin ar han. Efter brunskack pappa och svart mamma.
Så fin? Är det din Ellen? Föds föl året runt i australien eller när det är "vår"?
#65 Nej inte min men det finns fordelar att bo pa Shetlands stuteri
Varan sommar ar nu, folen fodds mellan September - January for det mesta, det ar ju sa varmt har sa helst ska folen foddas narmare varen (sept).

#70 Har du träns med bett på ett föl? Jag hoppas att jag ser fel på bilderna…

Säger samma som #72, hoppas jag ser fel. Men om jag inte gör det, får jag fråga varför ett 9 månaders föl behöver ha bett? Träna att ha bett i munnen hinner man ju ändå…
#73 Vilken skönhet!

Tack. Dina var inte direkt fula heller. Jättefina.
#72, #74 NEJ, ni ser inte fel.. Helt rätt att min lilla tjej har träns med bett..
Och vad skulle det vara för farligt med det? Hon har ju grimma under tränset och grimskaftet sitter i grimman o inte i tränset.. så d e ju grimman man leder henne i och inte tränset, det sitter ju bara på huvudet för att vänjas lite granna o min åring besväras inte det minsta av det..
#76 Varför så bråttom att vänja henne vid bett?? Det finns det tid till att lära henne ha i munnen ändå, jag lovar. Nästan lite sorgligt när en så liten tvingas bli stor så fort.
Amor vincit omnia 
#76 Jag undrade bara varför du har så bråttom men att få in bett i munnen, hon är ju bara ett år. Jag ifrågasatte inte vad det var som var farlig med det.
#77 #78 jag har inte det minsta bråttom med henne. Och vad skulle de va för sorgligt om hon har träns över grimman nån gång då o då när ja e hos henne. Jag vet många som har träns på sina åringar, som e i min häst ålder..O min åring har inte visat att hon inte tycker det e obhagligt, läskigt o på nåt sätt visat att hon ogillat det.. Hon e precis som vanligt o gillar när de händer nåt nytt.. Men visst tyck ni som ni vill.. Jag vet vad jag sysslar med..