Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett14-utrustning
Läst 768 ggr
IdaT
0

Rengöra bossor

Jag plockade fram min loksele nu, då jag skulle kolla hur den låg på Zally igen, och såg att den passade bra, men bossorna var väldigt smutsiga, så nu undrar jag hur rengör jag dessa på bästa sätt?

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

Midlingur
0

Jag antar att det är tygbossor? Jag hade nog borstat dem med en ren borste och sedan dammsugat dem på högsta möjliga effekt och sedan torkat av dem med en fuktig trasa.

IdaT
0

Okej, jo, jag pratade om tygbossorna, jag ska göra som du sa, tack för svaret.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard

[Teddy]
0

Du kan blanda ihop lite såpvatten och skrubba dom med också.

IdaT
0

Okej, tack för tipset Glad

SannaHolmgren
0

Jag brukar stryka på såpa och låta ligga någon timma. Såpan löser upp allt. När jag sen sköljer så ramlar all smuts bort och bossorna blir vita igen.

[Teddy]
0

#5 DET var smart!!Skrattande

IdaT
0

#5 Hur sköljer du sen? Under vatten?

SannaHolmgren
0

#7 Ja med vatten. Låt dem torka ordentligt efteråt bara.

IdaT
0

Okej, tack för svaret!

Aribigga
0

Kan du inte ta före och efter bild? Hader varit roligt att se :)

lurvponnyn.vimeddjur.se

IdaT
0

#10 Okej, jag får komma ihåg att plocka fram kameran innan jag börjar, kul idé för mig själv också, att se hur jobbet lönar sig.