Är vintern redan här ?!
Vi har snöblask här i Umeåområdet .
Här är det lite höstigt och 13grader varmt….det dröjer nog innan vi får snö här nere…..har vi tur kanske det kommer ett par flingor kring jul

igår kväll kom första snön i Umeå - var ute och körde hästen vid halv 7, när vi var tillbaka såg vi ut som snögubbar båda två :)
i skåne är det rätt så milt fortfarande, så egentligen ska man väl inte klaga. sån här fin höst har vi inte haft på länge.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
ja alltså det vräker ner snö här….. så tyyyypiskt att det skulle komma just nu, kunde det inte ha väntat till efter helgen?
Här i Skåne är det verkligen en kanon höst. Så skönt att hästarna kan gå ute ännu…
Hoppas snön kommer innan jul detta år och inte 2 dagar efter!!!Det var så trist.
Förrförra året sa min lillkille att det inte kunde bli julafton dagen efter(detta var den23 dec) för snön hade inte kommit. Då fick jag förklara att fast det inte är snmö så kommer julafton ändå.
Gissa om glädjen var stor när vi vaknade julaftons morgon av killens glädjetjut och när vi tittade ut så hade det snöat under natten. Det var häftigt!
Men men… länge leve hösten ännu ett tag!
Trevlig helg allihop!!!

Snö… Skrämmande tanke. Här är det fortfarande vackert höstigt och hästarna är kvar på betet… :-)
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Skulle vilja bo uppe i Umeå jag ;) Läääängtar efter snön. Det är så himla roligt att tolka :D Och ja tycker inte att det blir en riktig julafton utan snö
Men ja bor i Stockholm o nu e det höst. Men vädret har faktist sagt att det kommer snö på lördag :D Fast d är ju ofta dom har rätt……
#2 Så hemskt! Hoppas det dröjer innan det kommer snö här.

Här i örnsköldsvik kom första snön igår, kul var ute och körde så det var bara mysigt.
Men annnat vare ju idag när man skulle upp till skolan, halt å slaskigt. Det är ju minst 4-grader här på morgonen…

Vi fick också årets första snö här inatt(mellan Umeå o skellefteå). Men det var så lite så det har redan smält bort. Hoppas verkligen att det inte kommer mer snö till imorn.. vill inte att det ska bli halt på vägarna när man ska ut med hästarna.
Umebor! har snön i Umeå smält bort nu?
Här har vi snart ett par dm snö, men det kommer nog att regna bort under helgen.

#10 Nää inte allt, det har snöat hela dagen så lite vitt är det på marken. men det ska bli varmt till veckan så då försvinner den nog igen..

här e de höst fortfarande.. ja kan gå ut o plocka smultron i trädgården och titta på blommor och på dom gröna löven :P tänk att ni har snö där uppe.. otroligt. Ja va i vilhelmina i somras samt i sollefteå och området där omkring. undrar hur de ser ut där på vintern.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Här är det ingen vinter än, tack och lov. Nästa vecka skall jag köra löv hela dagarna. Jag kommer drömma om löv på nätterna.
Vi har inte haft värmen på förrän idag, då var det inte mer än 18grader i källaren.
Numer pensionär i Nynäshamn
Här har inte löven ramlat ner helt..alltså lång vinter, enligt min knäpp-fröken:P