God morgon 9 feb
God morgon
Här har man precis gått upp. Ska strax gå ner och äta min frukost macka innan bussen till jobbet går.
I går kunde jag äntligen tömköra igen. Bara hoppas att de inte kunnit bli isgata tills idag. Ovita har fattat hur man gör när man tömklör och bjuder på riktigt bra. Ska bli kul att se hur hon blir framför vagnen om några veckor. Men ett tag till med tömkörning får de allt bli. Ör de något farligt idiket blir hon som en staty :p då är de inte lätt att få henne framåt.
Hoppas alla får en bra dag
Godmorgon,
Har precis vaknat. Ska på två möten idag på jobb, sedan ska jag till stallet. Ha en bra dag alla!

God Morgon!
Här är det fruset och kallt idag men om jag känner sverige rätt så övergår det snart till blask!
Nu snart så bär det av till jobbet! Usch idag är man sliten i kroppen efter gårdagens resa till Örebros hund utställning!
Efter jobbet så ska jag träna med Arrak en sväng! Idag blir det fritt följ och ögonkontakt! Samt lite utställningsträning!
Gracia ska få sej en ordentlig genomborstning och lite utställningsträning hon oxå!
Ha en trevlig dag!

Hejhej!
Soligt väder i Skåne :)
Sitter på jobb, en kollega blev pappa i natt så vi väntar på att han ska blogga lite bilder så vi får se underverket.
Igår hade vi också härligt väder. Polerade Salsa och sedan Arizette som fäller nåt kopiöst. Barnen fick åka en liten runda i vagnen efter A och det är ju alltid lika populärt. Hon var pigg som en mört och ville mest trava hela tiden så jag fick stoppa henne lite.
Gjorde katalogen till N Åsum igår kväll (den är mailad till SSS och Syd så jag tror att ni hittar den där snart). Inte så många anmälningar, men HÄLFTEN är minisar! Hur vanligt är det? :)

god förmidag
nu har vi varit på vårdcentralen, då vi varit sjuka i omgångar sen Jul tyckte jag det får vara bra nu. Så den nu sjuka sonen har halsfluss o har troligen gått med det ett tag o smittat oss..
så nu blir det pencillin o vi hoppas bli friska !
annars en lugn dag, sportlov denna veckan, men barnen ska till Fritids på Onsdag igen. Hästarna njuter av snön o mår prima :)
ha en bra dag !
Go´middag!
Sitter på jobbet o vi har SOL!!! Heeelt underbart..
I dag blir det mest jobb för hela slanten..hem o vända o sen tillbaka igen:-(
Godmiddag!!
Jag har inte fått sovit mycket inatt, vår hund har haft värkar hela natten… Så nu på förmiddagen har då äntligen valparna kommit, det blev 2 hanar och 1 tik, jättefina 
Godmiddag
här ligger tjocka lager snö men solen är framme så har tagit mej en härlig promenad.
#6 Grattis till valparna!

#6 Grattis till valparna, skönt när det är över
Godförmiddag !
Här tittar solen fram nån minus grad är det ute, men tyvärr är det glashalt ute. Så idag går det inte att motionera häst , det är isgata utanför stallet, och bort till volten.
Hoppas det kan komma lite snö som kan lägga sig över isen så man slipper halka.
Ska snart till jobbet, jobbar kväll denna vecka bortsett från helgen då jag går 8-17.
Gillar att jobba kväll, man får lite gjort innan jobbet, stallet och annat kul.
Ha en bra dag
God eftermiddag
Har varit i farten hela dagen, fick pyspunka på mammas nya bil i går när vi var i Köping, sådär när man har transport och två hästar i (som tur var körde hon själv för en gångs skull, punkan vill jag inte ha på mitt samvete
) men något passande däck fanns inte på gummiverkstaden i dag.
Har behandlat två hästar mot pälsätare, otäcka kryp!
Ha en fortsatt bra dag!

God eftermiddag!
Här har det varit fullt upp sedan morgontimmarna, i helgen var jag och gubben på Yrkesbiodlarkonferens med årsmöte och en massa föreläsningar, vi åkte i fredags och kom hem igårkväll, så man är rätt trött. Idag har vi även haft studiebesök av 7 st yrkesbiodlare från Tyskland med allt det innebär.
Sen var det bara att åka till pållarna igen och ge middagsmaten och nu är det läxläsning med lilltösen och sedan bär det iväg till scouterna, pust, full rulle, men kul är det.
ha det gott alla
God kväll! Hemkommen efter en otroligt dryg dag idag. Först satt jag på två möten (som iof var mycket givande) och sen var vi fyra st. som fanns på plats för vår brukare så det blev väääääldigt mycket sittande. Inte förren vid fyra så blev vi två som vi ska vara.
Har precis fått i mig middag och nu ska jag snart hoppa in i duschen och sen krypa ner i sängen för jag har en fruktansvärd huvudvärk. Visst är det underbart med en dator man kan ha med sig överallt och så även i sängen? 
¤6 ååååå valpisar igen, grattis!
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Va är det för ras på dem, Pia ?? ser så goa ut :) skönt att allt gått bra !
Det är vår underbara Edda som är mamma, hon är renrasig Isländsk fårhund oc VÄRLDENS BÄSTA
, hon är en gårdshund som aldrig skulle lämna gården, kollar alltid på mig om hon "får göra något" innan hon gör något…
Pappa till valparna är våran Hugo, han är Golden retriever och precis tvärt om mot Edda
. Han tar sig gärna egna promenader om tillfälle ges och lyssnar inte alls… suck… men han är ändå jättego familjehund, 9 år gammal. Och nu blir det tyvärr kastrering av honom, vi kan ju inte få valpar i tid och otid.. suck..det här får bli sista gången.
# 2 Ställde du din lilla valpis?
# 13 Grattis! Oh vad söta kan nästan känna den goa valpis lukten när jag tittar på bilden.

#16 Javisst gjorde jag det! Han är nyfyllda 5 månader och tyvärr kom jag och mamma försent pga den mest idiotiska vägbeskrivning jag varit med om!
Det var i Örebro mässan och den var inofficiell! Jag har aldrig varit på hundutställning förut så jag tänkte börja med en liten först! Men liten var bara vad jag trodde för det var ca 900 hundar med där!
Arrak dömdes alltså utom tävlan men kretiken var jättefin och domaren sa att hade vi kommit i tid så hade han blivit BIR av 9 hundar!
Och jag fick mersmak och ska komma i tid till nästa utställning den 22:e feb i vretaskolan!

Gokväll! Fick ett härligt besked idag - mitt sto Fuga RS5326 är dräktig med Pavarotti RS 383 !!
Hon lurade oss allihopa ändå lilla madaman! Hon var vid hingsten 3 omgångar i somras (sammanlagt ca 5 veckor)men efter två perioder där o ultraljud 2 ggr var hon ej dräktig så jag gav upp även att jag lämnade henne en tredje omgång och endast i 4 dgr..DÅ tog det tydligen-hihi!
Jag har inte tyckt hon varit så värst rund men bad ändå veterinären kolla henne idag o hon kände fölis direkt!
Blir nu lite sen fölis..månadsskiftet juli/augusti.
#19 Stort grattis till det kommande fölet! Åh vilket fint sto!