Är den någon som "pimpat" transporten??
Har en -89 och har lite fudneringar kring hur jag skulle kunna hotta upp den från dess "skitbruna färg och vita tak. Inte för att det är något fel med det. men klart är det snyggare om den hade varit lackad o lite stipes o så. Vill gärna ha lite bra tips och gärna mycket bilder på era snygga transporter!

bra tråd
Blev själv med transport förra veckan som behöver schysstas till lite färgmässigt. Även insidan behöver bli shettis-anpassad. Tips?

Nej, för det är ett problem jag oxå har så sånna tips tas gärna här med, även vilken färg som är bra att ha innut i :D
Saker jag skulle vilja göra är:
*Lacka tacket marinblått och samma med själva transporten
*Byta plyfagolvet mot durkplåt
*Sätta in fönster (men det blir nog inte så…)
*Måla vitt invändigt
Det är det jag kommer på just nu.
Ett enkelt tipas är att åka till bilskroten och fråga omd e har fälgsidor ofta har de bara tre men det är ju perfekt till hästtransporten :D förutsatt att man inte har boggie… Köpte mina där skitsnygga och jätte billiga :D

Jo vill även lacka fälgarna för just nu är de vita o det lyser igenom fälgsidorna…
Jag målade min gamla Värmlandsvagn vit. Det gick åt många lager innan det täckte det bruna ordentligt. Sedan skickade jag efter stripes från Värmlandsvagnar och satte på. Det var jättesnyggt dom första åren, men nu börjar tyvärr färgen flagna lite nerefter.
Inuti satte vi bommen på lagom höjd för mig att krypa under, så lät vi mellanväggen sitta i. Så gjorde gubben en liten grind som sitter under bommen på ena sidan. Då fick vi som en liten box där. Kan ha dörren öppen, och hästen ser ut. Jag kan också öppna grinden och gå in till hästen utan att behöva öppna baklämmen.
(Gör två grindar om du kör två hästar.)

#4. Låter intressant :) Har du några foton på hur du gjort grindarna?
Vi funderar också på detta och vill ha grindar som går att öppna framåt så man kan få ut hästen genom framdörren om det skulle behövas.

Har du bild på grindarna? var ju super smart :)
"5 Har inga foton på grinden, men den är gjord av en träram som sedan klätts med ett väldigt finmaskigt nät, små rutor, som vi köpte på Granngården på metervara. Grinden är fastsatt med gångjärn på ytterväggen och öppnas alltså framåt. Vi kan inte ta ut hästen framåt iallafall, har så smal dörr.
Ok, jag går ut och försöker fota, bara det att transporten står inne. Har inte lust att dra ut den. Men gör ett försök.

Tusen tack! Bockar o bugar!
Ja, ni inte mycket att se en genomskitig kärra, används mest att transportera hö, spån mm i. Men den var fin en gång för c:a 10 år sedan.
Inuti målade jag aldrig, bara framdörren. (det blir nog så lortigt utan vita väggar) Mellanlämmen satt inte i, grinden är öppen framåt.
Det har i allafall funkat jättebra med denna grind, jag är så nöjd med den.
Tänk på att måla med en ljus färg invändigt, visserligen syns allt smuts men en del hästar blir betydligt mer lättlastade i en ljus transport. Vet många som har haft problem med de gröna Värmlandsvagnarna just för att de är så mörka invändigt.

Jo det blir vitt :)

putt :)
sen kom jag på en sak till det kanske #4 kan svara på :) Om man ska lacka/måla om sin transport ska man inte sandpappra lite innan allså gnugga ytan lite så färgen kan fastna?
#15 Jo det är klart du måste sandpappra. Så skaffa/låna en slipmaskin, det är urjobbigt annars.

Jag hade velat skicka in min transport på dekor lackning. Men de kostar ju huuuur mkt som helst 
Vilken bra tråd! Jag är också i planeringstagen med "pimpning" av min transport på utsidan i form av dekaler.
Funderar på vad det ska stå, vad jag ska ta bort av nuvarande text, om jag ska ha någon symbol m.m.
Om man tittar på sidorna som säljer dekaler blir man ju skogstokig då det finns så många val! 25 st typsnitt, flera storlekar, miljarders färger, många gulliga symboler.. Hjälp!
Ni som har dekaler och symboler på er transport, hur har ni tänkt och hur ser det ut/vad står det? Tips mottages tacksamt!

#17 jag med!!!!
#18, har inga dekaler emn jag har funderingar på att så klart ha mitt stuterinamn och ev en logga som jag föröker göra till stuteriet :D
# 19: Ja, stuterinamnet blir det iaf! Det har jag bestämt mig för.. men inte i vilken storlek, färg eller var på transporten (sida/tak/fram). Börjar fundera på svart så transporten kan passa ihop med vilken bil som helst, haha! 
Man har ju sett lite olika texter och motiv genom åren.. vissa väljer att skriva sin hemsideadress eller hästnamnen, andra mer specifika saker som "På väg till Paraolympics 2008", "Travhästar på väg" och "Rosita in memorian" o.s.v.

http://www.dekaltrim.nu/ här kan ni hitta hästmotiv samt egna texter man kan välja själv.

#21 Snygg!!
#22 tackför länken!
# 21: Ja, din transport var elegant! I mitt fall blir det nog svart text då transporten redan är vit
# 22: En hemsida till att utforska, Tack! Där fanns det ännu mera att välja på, hehe 

#23 och 24 Tack.
Då jag var för lat för att fixa till min gamla transport, så blev det en ny. Den är special byggd inuti. Nu kan jag köra båda den stora och de små. Bommarna går att sänka så de passar shettisarna. det går även att sätta in en vägg, så det blilr som två boxar. Har frontutlastning oxå.
Är riktigt nöjd med denna transport
så här ser vår ut. Texten är i monotype corsiva kommer dock inte ihåg strl.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Innan jag ens hade stuterinamn hade jag planer på att sätta text på transportens baklucka där det skulle stå:
"Stuteri …. ligger före!"
Men sen tyckte jag att det kanske blev lite för kväsigt… Har bara min textlogga på sidan av släpet, men tror inte att jag har någon bild på den. Loggan är i vinrött, släpet vitt med mörkblå stripes - vinrött och marin är mina "stallfärger".

#26 jag gillar monotype corsiva!
Titta på "pimp my ride" på mtv så kanske ni får lite inspiration ^^ lite guldfälgar, eldlågor på utsidan, 40 tums tv till hästen, senaste högtalarna så de kan lyssna på musik osv. Kanske tom. ett eget hästspa ^^ så får ni lova att lägga in bilder sen :P

:D skulle vilja lacka min men eldlågor, nja..
men tv lät ju toppen då kan husse köra så åker jag med hästen