God morgon 2009-02-11
God morgon
Sista natten på jobbet för denna vecka, ska åka direkt till Norrtälje och hämta mamma som ska lämna sin bil på verkstad. Sova ett par timmar och sen blir det plugg och ikväll middag hos pojkvännen. Tidigt i morgon kommer hovslagaren och tar hälften av hästarna som vi inte hann med sist.
Ha det bra!
Godmogon Hanna och resten av shetlands sverige.
Jag jobbar oxå natt, kliver av 07.00. Hem till hästarna för att sen ta sig nga timmars sömn. Ikväll blir det styrelsemöte med föreningen, det blir nog inga extra avancerade övningar idag. ZzzzZzzzz
Ha det gott!
God morgon alla. Här i vår del av landet, kronobergs län, så vräker snön ner just nu och dagen kommer förmodligen att ägnas åt snöskottning och stallarbete. Ha er bra dag alla shettismänniskor och alla andra med.

God morgon, trött idag, gäsp.
Min foderleverantör kom med tuppen idag, redan klockan 6 och innan dess var jag och gubben uppe vid halv 5 för att fixa och ordna med lite saker som var tvunget att göras innan gubben åkte till jobbet, vi har sålt vår skördetröska och de ska komma och hämta den nu på morgonen. Det är lite vemodigt att sälja av våra maskiner men vi slutar ju med den sortens jordbruk så vi behöver ju inte dem, så, nu åker de. Pållarna tyckte jag var jätte taskig som inte gav dem morgonmaten vid 5, men de får vänta tills jag åker dit, ska äta frukost och sedan sticka iväg en ny sväng till stallet och sen bär det av till stan för att inhandla mer kraftfoder till pållarna.
Ha det gott alla
Godmorgon !
Ibland ter sig världen olika, och det gör den just nu. Kanske försvinner jag från shettis världen tilbaka till stor häst världen igen.
Vet inte om det här är rätt pltas eller om stor häst är det. Så otroligt svårt, men olika saker väger in och man får känna efter ordentligt. Kanske kommer jag ha shettis kvar men inte på samma sätt som det var tänkt innan.
Här är idag iallafall mulet o nån minus grad, isgata ute så skridskor är att rekomendera för att ta sig fram här.
Är ledig idag men dagen är fullbokad ändå.
Ni får ha en bra dag

God morgon! Nyss kommit till jobbet. Ett tunt lager snö har vi fått i natt, men det är +grader så jag undrar om det är kvar i kväll… hoppas inte, tänkte cykla till stallet idag.
De har lovat minusgrader till helgen. Drömmen är att det håller i sig ända tills nästa helg, så hästen jag ska ha med till N Åsum håller sig ren 
god morgon här faller stora snöflingor ner o hela marken e täckt vit.
Dagen blir lugn förövrig så ska ut o spendera mesta tiden i stallet.

God morgon!
Har precis varit ute på morgonpromenaden med hunden.
När jag kommer vid grönsakstorget (centrala gbg) får jag syn på två polisbilar med blåljus på. Bredvid finns en närbutik, så jag tror då att de måste haft inbrott. Då får jag syn på fyra män en bit framför poliserna. En av dem tar upp en pistol och skjuter mot polisen!!
De börjar springa och då ser jag fyrhjuling som kör iväg med en filmkamera bakpå. En filminspelning!
Jisses, vad de skrämde mig i några sekunder.
Ha en bra dag.

God middag!
#7 OJ, vilken chock jag hade fått om jag sett det! Tur att det bara var "på låssas"
Vaknade upp till ett vintrigt landskap som vanligt. -21 visade termometern. Huset är fullt av hantverkare då vi har både en montör som håller på att mura upp vår Tulikivikamin och en kille från "Varmt & Skönt AB" som fixar vår luftvärmepump. Hovisen ringde precis återbud eftersom jag har för kallt i stallet
men vi bokade ny tid på måndag och då ska jag sätta på värmen i garaget och så får han stå där och verka istället.
Håller annars på att packa för vår skidtur på fjällen som vi ska ut på. Vi kör bil mot stora sjöfallet imorgon och skidar ut på fjällen ungefär från Saltoloukta fjällstation - ska bli härligt
Snälla grannar passar hästarna 
Hoppas alla får en bra dag!
Hade gärna sett att du ringde mig i panik "Skottlossning i centrala Göteborg" hahaha…
Go´kväll!
Här har vi fått massor m snö o det är så gott! Säger samma som Sara, måtte det bli kvar o sen lite frysgrader på det så hästarna håller sig rena t N. Åsum…
I dag får pållarna stå hoppas komma iväg en runda med dem i morgon..
Snart dags o börja m maten..sen slappa i soffan o kolla inspelningen av serien "Stormen".
Ha en bra kväll!
Fotot är på Kefir i snön som vi fick i natt..helt bart i går..
God kväll!
Idag har jag gått igenom alla mina hästar och jag hittar inga inneboende djur på dom. Har även varit i skolan i eftermiddags och jag kom tom för sent 
Jag har tom bestämt mig för vem som ska få följa med till Frillesås, så jag har legat i idag kan jag säga.
Det blir tre grabbar som får åka med.
Snö i skåne säger ni, hm var 17 bor jag då? jag kan räkna dom flingorna som har kommit och nu är det bara så blött och geggigt.
I morgon blir det jobb och snacka lite vett med Midlingur
Ha det gott alla!
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se