Shetlandsponnyer säljes
Flera av stuteriets shetlandsponnyer säljes.
Ston, standard:
Åkaregårdens Elecktra, f-04, e: Timothy v.St Geerhof u: Morette v Stepelo ue: Newton v Dorpzicht. Dpl, SUCH, BIS, guldbelönad upp till 42 (10:a på typ). Dräktig med Perigueux v Isala.
Åkaregårdens Goltiksa, f-06, e: Furunäs Jotex u: Ytterhalls Livia (dpl med 43p) ue: Componist v.d. Römer. Aldrig visad.
Åkaregårdens Ipotoksina, f-08, e: Perigueux v Isala u: Yterhalls Evita (Elit) ue: Furunäs Porfyr. Aldrig visad men syster till flera diplomston samt godkända hingsten Ytterhalls Mistral.
Ston, mini:
Åkaregårdens Cpirite of Gold, f-02, e: Touch of Gold u: Grönlunds Myra ue: Parlington Pimpernell. Dpl, guldbleönad med upp till 41p. Dräktig med Kameleon men fölet är ej till salu utan ska tillbaka till mig efter avvänjning.
More Than a Feeling, f-02, e: Let´s Try Again u: Almnäs Dream ue: Winston. Dpl, SUCH, BIS, guldbelönad med upp till 1010889=45p. Dräktig med Kameleon men fölet är ej till salu utan ska tillbaka till mig efter avvänjning.
Hingstar (säljes som valacker), standard:
Dragon, f-04, e: Furunäs Bonzo u: Dajmie ue: Kärlingehults Max. Inkörd och inriden, startat på ponnytrav och monté samt gått ponnyridning. Underbar och framåt ponny.
Åkaregårdens Faztac, f-05, e: Äppelbo Flash u: Ytterhalls Livia ue: Componist v.d Römer. Sel- och tränsvan.
Hingst, mini:
Åkaregårdens Izotop, f-08, e: Design To Make a Difference u: Grönlunds Myra ue: Parlington Pimpernell. Kan ev säljas som hingst till seriös köpare som vill visa fram på avelsvärdering i framtiden.
Mer information om ponnyerna samt om deras stam finns på: www.akaregarden.se. Kan ev tänka mig att låna ut någon av dem istället för för att sälja dem samt så kan ev även någon annan av ponnyerna som inte står med här vara till salu/utlåning.
Vid intresse.
Rebecka Svensson, 0410-103 21, 0709-84 00 03
eller
rebecka@svenssonsmaskinstation.se

Efter tre jobberbjudanden på under två veckor har nuvarande chefen kommit med ett konkret jobberbjudande så jag fortsätter på drömjobbet nästa höst och vinter också och kan stanna kvar i Skåne. Och hästarna stannar kvar i Skåne hos mig. Tack till er som har visat intresse, har inte hunnit svara alla än men svar kommer.

Vad glad jag blir för din skull Rebecka att det löste sig med jobbet och därigenom hästarna! Härligt! 

Verkligen roligt!!
Grattis till drömjobbet och varmt lycka till med dina fina pållar framöver!!

Tack Lottie och Anette!