Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 1759 ggr
Lauth
0

Börjat fälla än?

Har era ponnyer börjat fälla än?

Här hemma har mina så sakteliga börjat med några strån här och där. Känns så skönt på nåt sätt. Då vet man att man är på väg mot våren även om den dröjer än.

Hur ser det ut hos er?

SaraDoos
0

Mitt ena sto (13 år och dräktig) började fälla veckan innan jul. Henne får jag ett svart täcke på golvet av när jag borstar Men hon är den enda av tre än så länge.

VeronicaP
0

Amen jag vill ju att mina ska börja fälla med ju *S*

Nope här föller ingen vad jag har sett ännu i allafall

SaraDoos
0

mina står på stall i år - om det nu kan ha ngn betydelse. Tyckte de fällde senare när jag hade dem på lösdrift… bara en tanke…

sus-sharon
0

i januari?? vars bor ni?

jag får vara glad om mina börjar fälla i mars..

medarbetare på djurskydd.ifokus

VeronicaP
0

JO det kan nog vara så , mina går ju ute

Lauth
0

Jag bor i karlstad, Värmland och har mina på lösdrift. Tycker att min alltid börjar så smått strax efter nyår.

SaraDoos
0

Vi finns i Skåne

[Teddy]
0

Min fjording, täckklippt har börjat fälla.(östergötland). Mina två klippta shettisar fäller inte. Den oklippta shettisen fäller lite.
Visst är det hopp om vår när de börjar fälla?

sus-sharon
0

ojojoj.. hemma i västernorrland får vi vänta tills åtminstone mars.. (med mina hästar iallafall)

medarbetare på djurskydd.ifokus

Angel
0

Det har mycket med ljuset att göra. Nu börjar ju dagarna (här nere) så sakteliga bli längre och en del sol har ju visat sig. Januari börjar alltid några fälla, oavsett om det är -15 eller plusgrader Förvånad

[Teddy]
0

#10 Du har så rätt, men lite har det nog att göra med om dom står på stall eller inte.

Maliiin
0

I vårat stall är det bara ett 14 årigt dräktigt sto som fäller. Resten har inte börjat. Min nrukar vara ganska sen!

SofieN
0

Min hingst, född -08 fäller en del. Men inte dom två äldre.

OzzyochJag
0

Vi finns i skåne och Ozzy brukar bara ha några veckor med sommar päls, fäller sent och sätter tidigt.

Ellinor Johansson
0

Hos oss fäller ingen, men de har satt mindre päls i år än tidigare år

balotte
0

Min gamla 15 år har börjat fälla ordentligt dom andra två ingenting mina står på stall. Jag hoppas ju att gamlan är dräktig hon lurade ju mej ordentligt förra året, ser inget speciellt än kanske är hon bara fetSkrattande.

exitingsvillemo
0

Ingen av mina fäller ett strå. Raggsockor hela högen =)

zettan
0

Ett av mina ston fäller som sjutton Tungan ute. Vi finns i Borås Västra Götaland

ElisabethA
0

Ingen av mina fäller än, men det är tur det eftersom vintern lär stanna här ett bra tag till… Riktigt lurviga och goa är de och fulla med rimfrost på kvällarna när jag tar in dem :)

Pheobe
0

Här är det ju full vinter men Love fäller massor. Tror inte det är för våren är på G direkt utan för att han är van vid norrlands vinter… han har helt enkelt satt för mkt päls och svettas här nere i skåne  Oskyldig

IdaT
0

Zally fäller för fullt här i Uppland hon.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

RebeckaSvensson
0

Mina har inte börjat fälla än.

Stormtorpet
0

Två av mina har börjat släppa några strån, o det tycker jag är på tok för tidigt då det var -30 för bara en vecka sen.

h00jff
0

Japp, de fäller stora tussar om man tar fingrarna och drar, men inte mycket om man bara borstar. Jag bor i Västra Götaland.

Milla
0

en av mina fäller.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Moheda
0

Gjorde också upptäckten idag att mitt sto (12 år) har börjat fälla så smått medans bäbisen f. 08 (får man nog egentligen sluta kalla bäbis nu…) forfarande är som en enda stor ullboll. Vi bor i Småland.

polgara
0

Mina fäller inte än iaf, bor i Boråstrakten i Västra Götaland

Aribigga
0

Fälla? Det är ju minusgrader ute.

James är fortfarande en lite överbyggd pälsboll ^^

lurvponnyn.vimeddjur.se

MalinB
0

Fjordingarna i stallet fäller som galna, man kan inte gå i närheten av dem utan att bli alldeles luden.

Fullblodet och coben fäller enstaka strån men shettisen kommer förmodligen inte fälla förrän maj-juni……

IdaT
0

#28 Precis vad jag försöker påpeka för Zally, men det bryr hon sig inte om… Obestämd

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

AnnaLundin
0

#28 - fällningen styrs inte av temperaturen utan av ljuset.

Mina brukar normalt börja fälla runt jul-nyår, men jag tror inte de har börjat i någon större omfattning än - kan inte påstå att jag borstar dem särskilt ofta…

Mija
0

Mina har inte börjat fälla än, min 1-åring ser ut som en riktig ryaboll, har nog aldrig haft någon med sådan päls innan, vi bor i östergötland och mina går på lösdrift, men jag hoppas de väntar ett tag till, våren kommer inte riktigt än, även om man vill det.

Joystick
0

Joystick har då inte börjat fälla än inte heller kompisen Krutrök.

Men vintern har väl just börjat nu. De brukar va som kallast i januari och februari

Anna-Carin

Hanna-D
0

Mitt äldsta sto (18 år) fäller lite, övriga inte alls. Hoppas på minusgrader snart igen.

[Billan]
0

Här fäller Akleja enorma mängder redan, men de andra har inte börjat.

stallostby
0

Här börjar de fälla så smått.. inte mkt men strån följer med vid rykt. Ska bli intressant att se vad som finns därunder på de små…. (Skaraborgs län,  Lidköping)

UG
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina fäller nada…

exitingsvillemo
0

#37 Vad är det för ras på den större ponnyn? Otroligt söt teckning den hade i nyllet =)

Milla
0

ännu en till har börjat fälla här. Så nu fäller ett 9 årigt sto som ej är dräktigt och en 4 årig hingst. Vi finns i skåne.

Blixta
0

Mina fäller inte ett strå,, men min kompis hästar fäller jättemycke. o hon bor ca 3-4 km bort från mej ,, men ja tror att Smulan (Pice of cake av friheten) är på väg in i nån brunst kombinerat hårfällnings period =/ för hon är så konstig , verkar lite deprimerad , tycker ja ,, men när ja är i skogen o går med henne , då är hon alldeles nojjig *LER*

Ja bor 10 mil norr om karlstad// Erika

Ninnii
0

Min systers shettis fäller mne inte min.

Charlotte-J
0

Mina 2 grabbar som är täckade har fällt ett tag och nu har även dom små trollen födda -08 börjat fälla så sakteliga. Elsas Welsh har fällt ett tag också och även hon är täckad. Vi finns i Östergötland.

Amor vincit omnia Kyss

maria-s
0

Alla våra ponnyer har börjat att fälla, lite för tidigt kan man ju tycka Douglas var den som började först av allihopa.

icansson
0

mitt ena sto har börjat fälla honh går på lösdrift.

[Rebecka]
0

mina ha ej börjat fälla ännu.. d behåller vinterkostymen på ett tag te

SofiaChristina
0

En fäller massor, de andra fyra inte ett strå, mysko.

fuxar
0

Flis och Wilfred fäller massor, men dom står inne. Tussila och Ellingo fäller lite fast dom går på lösdrift/Gunilla.

Anette
0

Två av våra ston, båda fuxar, fäller kopiösa mängder nu och de går på lösdrift. Men alla de andra har oxå börjat fälla så smått.

SannaHolmgren
0

Min fäller massor just nu. Första året han har börjat fälla så tidigt, brukar få vänta till slutet på mars annars.

SaraDoos
0

Nu har nr 2 börjat fälla rätt rejält här. Nr 1 började strax innan jul. Nr 3 fäller inte ett strå än så länge. 1 och 2 är dräktiga, om det kan ha nån betydelse.

Trine
0

Min Tilia(dräktig) fäller mkt nu resten har börjat tappa lite strån med..Har dom på lösdrift o bor utanför Edsbyn, Hälsingland.

Maliiin
0

Inte ett strå än=(

sarahansen
0

Min fäller en del , har börjat göra det mer och mer :) Hennes hår fastnar överallt .

Annalena
0

Min mörka fux började fälla för drygt en månad sedan, de två ljusa fuxarna har nyligen börjat fälla lite grann. Vi bor i västmanland och har rätt kallt fortfarande.

Milla
0

Japp dom fäller massor

Aribigga
0

Nu har James börjat också.

lurvponnyn.vimeddjur.se

Pernilla77
0

2 ston har fällt massor.
Idag när jag skulle fixa till hingsten iför morgon dagens utställning, ja då har han oxå börjat fälla!!!
Underbart

Vi bor i Norsholm, Östergötland

Cattis
0

De flesta av mina äldre ston fäller enormt mycket. Ungstona håller fast i sina pälsar än så länge… Hingstarna har börjat lite lätt.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Kris_J
0

Här är det en del som fäller för fullt, tom åringarna.

Veritas odium paretFörvånad