Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett13-bruks
Läst 1749 ggr
KarinRendahl
0

Hästrally

Är det någon som planerar att vara med i Norrhälsinglands hästrally i sommar? Jag tror det går i Hassela i år, men jag är inte säker.

Emil94
0

Vi kommer att vara med om det blir nåt rally.Har du hört om dom börjat att planera? Det lät osäkert förra året om det skulle bli något rally 2007.

UG
0

Hej!

Nu har jag också varit med om ett hästrally! Så trevligt det var! Arrangören var Eskilstunaortens ryttarförenings körsektion och platsen var Rölagg. Man fick anmäla ett lag och delta joggandes, cyklandes, ridandes eller körandes med häst och vagn. 10 lag var anmälda. Laget skulle ta sig längs en snitslad bana längs vackra vägar, längs banan var tipsfrågor och tävlingsstationer (med ungefär som 5-kamps-grenar) Laget fick samla poäng och det fanns en utslagsfråga.

Mitt lag bestod av min familj: Jag, Marcus och sonen Alvin, 4 år. Vår duktiga shettis Fyrklöverns Corall, en meter i Mkh, drog hela familjen i Roslagsrockarden en mil. Varje station gav honom ca 10 minuters vila i skuggan. Han kom pigg och torr i mål trots värmen. 200 kilo drog han i skritt och trav en hel mil! Ska tilläggas att han är helklippt och tränad.

Om någon vill vara med och delta i hästrally så planeras det på Rölagg även nästa år! Jag ska hålla er informerade.

[Rebecka]
0

Nej jag kommer inte att vara med på nåt hästrally i sommar..

zettan
0

hur går hästrally till?? aldrig hört talas om de Fundersam

Skogsdala
0

Jag ska vara med 2009 och var med 2008 ;)

KarinRendahl
0

Vad kul! Vi kanske syns. Rider eller kör du?

# 4 Det är en tävling som går över två dagar. Man färdas längs vägar och stigar en 3-4 mil första dagen och c:a 2 mil andra dagen. Det är inte på tid utan man gör lite uppgifter längs vägen typ tipsfrågor, olika kör och ridhinder av bruks-typ och så är det maskerad. Otroligt roligt faktiskt och hästarna brukar älska det!

Skogsdala
0

Jag ska köra mitt russ sto på 14 år Skrattande

icansson
0

finns det någon sida man kan gå in o läsa om detta?

karinlindgren
0

va roligt de lät, nu har man ett stort skäl till att få upp konditionen på ponnyn min så man kan vara med , och jag vill också gärna veta om de finns någon sida man kan få lite info från ;)

UG
0

En liten text om Hästrally.

Anmäl er till 2009 års Hästrally till mig: ulrika@gindemo.se  Går av stapeln i omgivingarna runt Vilsta ridskola, centrala Eskilstuna Nationaldagen (6/6) 2009. Mer info kommer på Körsektionens hemsida.

JoannaHaake
0

Det låter jätte kul,är det bara för medlemmar av eran klubb eller kan man komma från Sorf också? Jag tror nog att det kan vara flera av vårat gäng som är intresserade av något som ser så roligt ut.Glad

UG
0

#11 Öppet för alla. Välkommna att bilda lag!

icansson
0

finns det nått mer sånt här mer i närheten norra skåne befinner jag ju mig i :/